معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد:

بهره‌وری بیشتر از گلخانه‌ها به عنوان سند ملی در دستور کار دولت تدبیر و امید

معاون وزیر  جهادکشاورزی در امور باغبانی با بیان اینکه کشور همسایه از جمله ترکیه و همچنین ژاپن در توسعه گلخانه اقدام موثری و گام‌های بلندی برداشته اند، گفت با توجه به بحران آب، بهره‌وری بیشتر گلخانه ها به عنوان سند ملی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، "محمدعلی طهماسبی" در مراسم آغاز عمليات اجرایی بزرگترین پروژه گلخانه ای هيدروپونيك در ماهان كرمان گفت: یکی از سیاست‌های وزارتخانه جعادکشاورزی در راستای بهره برداری از آب و خاک، توسعه گلخانه ها می باشد.

وی افزود: 3میلیون هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای در کشورهای دنیا است که دو سوم آن در کشور چین قرار دارد.

معاون وزیر  جهادکشاورزی با بیان اینکه کشور همسایه از جمله ترکیه و ژاپن در توسعه گلخانه اقدام موثری و گام‌های بلندی برداشته اند، ادامه داد: با توجه به بحران آب،  بهره‌وری بیشتر گلخانه ها به عنوان سند ملی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

وی اذعان کرد: در طول برنامه ششم و هفتم توسعه، حدود 40 تا 50 هزار هکتار به سطح گلخانه های کشور اضافه خواهد شد که بیشتر آن در مناطق گرمسیری و عمده محصولات صیفی‌جات می باشد.

طهماسبی در پایان خاطرنشان کرد: گلخانه یک زنجیره تولید از تامین نهاده تا بازاریابی است که در این پروژه هیدروپونیک پیش بینی شده است و امیدواریم این طرح الگویی برای سایر کشور شود

  • سه‌شنبه/ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: kerman-39383
  • خبرنگار : 50189

برچسب‌ها