مهم‌ترین مشکل "عکاسان ایرانی" چیست؟

رییس انجمن عکاسان کرمانشاه قیمت بالای تجهیزات عکاسی در کشور را مهم‌ترین مشکل عکاسان ایرانی عنوان کرد.

 

علیرضا قمری به مناسبت روز جهانی "عکاسی" در گفت و گو با خبرنگار سرویس «فرهنگی هنری» ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه ایران جزو اولین کشورهای وارد کننده دوربین عکاسی بوده، گفت: بعد از ابداع عکاسی دو سال بعد دوربین عکاسی وارد ایران شد.

 

وی تصریح کرد: مسیرعکاسی در ایران فراز و فرودهایی داشته و در حال حاضر سطح عکاسی ایران با دنیا تفاوت پیدا کرده است.

 

قمری با بیان اینکه تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه عکاسی به ایران هم می‌آید، گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تفاوت بر سر نوع نگرش عکاسان ایرانی با جهان است.

 

وی تصریح کرد: در سطح جهانی عکاسان بیشتر به سمت زیبایی عکس می‌روند، اما نگرش عکاسان ایرانی به گونه‌ای است که عکس باید مفهومی در دل خود داشته باشد.

 

قمری با بیان اینکه عکس و فیلم بسیار به هم نزدیک است، گفت: علی‌رغم این مسئله عکس ثبت یک لحظه است که می‌تواند قوه تخیل و تفکر انسان را بسیار بیشتر از فیلم به کار بیندازد.

 

وی تصریح کرد: با نگاه کردن به عکس می‌توان تفکر و تخیل بیشتری نسبت به آن لحظه داشت، اما در فیلم لحظه‌ها پشت سر هم می‌آیند و مهلت چندانی برای تفکر نمی‌دهند.

 

رییس انجمن عکاسان کرمانشاه با بیان اینکه هر شخصی که دوربین دارد نمی‌توان او را عکاس دانست، گفت: عکاسی حرفه‌ای با عکاسی عادی که افراد با دوربین گوشی و یا سایر دوربین‌ها انجام می دهند متفاوت است و آموزش‌ها و تمرین‌های بسیاری نیاز دارد.

 

قمری در ادامه هزینه بالای وسایل عکاسی را مهم‌ترین مشکل عکاسان ایرانی عنوان کرد و افزود: ما مجبوریم به دلار وسایل عکاسی را تهیه کنیم و این مسئله موجب افزایش هزینه‌های عکاسان ایرانی شده است.

 

رییس انجمن عکاسان کرمانشاه گفت: از طرفی فروش عکس در ایران هم مطلوب نیست و همین امر موجب شده تا عکاسان بیش از کسب درآمد، هزینه کنند و این درحالیست که این روند در کشورهای دیگر معکوس بوده و و در کنار ارزانی تجهیزات عکاسی، فروش عکس بالاست.

 

رییس انجمن عکاسان کرمانشاه در پایان از عضویت حداقل 60 عکاس در این انجمن خبر داد.

  • پنجشنبه/ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-58400
  • خبرنگار : 50182

برچسب‌ها