برای اولین بار در کشور

خط تولید "آتل یکبار مصرف" در کرمانشاه راه‌اندازی شد

شرکت "بدیع ابزار طب" اولین تولید کننده انواع آتل‌های پلیمر فومی اورژانسی یکبار مصرف اندام با حضور مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و جمعی از مسئولین استان افتتاح شد.

سجاد خدامرادی مدیرعامل این شرکت که از واحدهای تحت حمایت پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه است، در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه با اشاره به راه اندازی این شرکت با صرف اعتبار 800 میلیون تومان گفت: سال 1392موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع آتل های پلیمر فومی اورژانسی یکبار مصرف اندام شدیم و پس از آن راه اندازی شرکت تولید کننده این نوع آتل ها را در دستور کار قرار داریم.

وی افزود: در حال حاضر این شرکت در زمینی به مساحت یک هکتار در شهرک صنعتی بیستون احداث شده و هم اکنون ظرفیت تولید سالانه 250 هزار آتل را داریم.

خدامرادی خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی این شرکت در سراسر کشور توزیع می شود.

این مخترع در خصوص ویژگی این نوع آتل های یکبار مصرف گفت: این آتل های دارای طارهی متناسب با اندام ها چه در سطح مفاصل و چه در سطح بدنه استخانها هستند. بطور مثال در مورد اندام تحتانی بدن آتل شکل متناسب با پنجه پا مچ پا  و مفصل زانو را دارند و یا در اندام بالایی شکل آناتومیک آتل شبیه استخوان های انگشت و کف دست و مچ دست است که خود باعث تطابق کامل آتل با عضو و ایجاد حداکثر ثبات میشود.

خدامرادی افزود: همچنین این آتل های دارای وزن بسیار کمی بوده و به سرعت بسته می‌شوند و بصورت یکبار مصرف قابل استفاده اند که خود هم سرعت عمل را بالا برده و از طرفی هم بیمار از نظر ابتلا به بیماری هایی که در صورت استفاده از آتل های قبلی که بطور مشترک و یا غیربهداشتی تهیه می‌شود  را ایمن می‌کند.

  • پنجشنبه/ ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: kermanshah-76310
  • خبرنگار : 50182

برچسب‌ها