معرفی کتاب "انسان در جستجوی معنی"

کتاب «انسان در جستجوی معنی»، نوشته دکتر ویکتور فرانکل است که دکتر نهضت صالحیان و مهین میلانی آن را ترجمه کرده و انتشارات درسا آن را منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، این کتاب به شکل عمده شامل دو قسمت می شود؛ قسمت اول در مورد زندگی سخت و طاقت فرسای دکتر فرانکل است که در اردوگاه های کار اجباری آلمان نازی به سر می برد، او در این اردوگاه ها خانواده و همسر خودش را از دست می دهد و رنج بسیار زیادی را متحمل می شود. هر روز ترس این را در دل داشت که ممکن است جان خود را از دست بدهد و در کوره آدم سوزی انداخته شود.

دکتر فرانکل و بسیارانی در این اردوگاه ها شرایط فوق العاده وخیمی را تجربه کرده اند، در این قسمت از کتاب، دکتر به بررسی سال های اردوگاه اجباری و خاطرات آن دوران می پردازد و اینکه چه چیزی باعث شد او در آن شرایط سخت دوام بیاورد .

قسمت دوم کتاب به این اشاره می کند که چطور دکتر ویکتور توانست روش درمان لوگوتراپی یا و معنا درمانی را کشف کند. او در این قسمت به بررسی این نظریه می پردازد و آن را به خوبی توضیح می دهد. مهم ترین ایده دکتر فرانکل این است که تلاش برای یافتن معنی در زندگی اساسی‌ ترین نیروی محرکه هر فرد در دوران زندگی او می باشد.

بیش از ۹ میلیون نسخه از این کتاب تأثیرگذار تا زمان مرگ ویکتور فرانکل در سال ۱۹۹۷ در آمریکا فروخته شد که به ۲۴ زبان زندهٔ دنیا ترجمه و ۷۳ بار تجدید چاپ شده است.

 

  • یکشنبه/ ۸ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: kordestan-36137
  • خبرنگار :