فرمانده تیپ 184 مستقل پیاده امیر شهید علیرضا فتح‌اللهی: شهید چاغروند را می‌توان مظلوم‌ترین شهید لرستان و حتی کشور دانست

فرمانده تیپ ۱۸۴ مستقل پیاده شهید فتح‌اللهی خرم‌آباد و جمعی از کارکنان این تیپ در دیدار با خواهر شهید خلبان چاغروند، گفت: بدون شک می‌توان شهید چاغروند را مظلوم‌ترین شهید لرستان و حتی کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، به‌مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن، فرمانده تیپ 184 مستقل پیاده امیر شهید علی‌رضا فتح‌اللهی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی لشگر تیپ 184 پیاده، فرمانده حفا ارشد نظامی ناجا، رئیس بازرسی تیپ 184، ریاست بنیاد شهید خرم‌آباد، مدیرکل حفظ آثار لرستان و جمعی از کارکنان تیپ در خانه خواهر شهید خلبان چاغروند حضور یافتند.

در این دیدار امیر داوود افتخاری، فرمانده تیپ 184 مستقل پیاده امیر شهید علیرضا فتح‌اللهی لرستان، گفت: گفت: بدون شک می‌توانیم شهید چاغروند را مظلوم‌ترین شهید استان و حتی کشور دانست.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار زمانی‌ به شهادت رسید که در هوانیروز کرمانشاه خدمت می‌کرد و به قصد کمک کردن و ضربه‌زدن به نیروهای معاند به مناطق جنگی اعزام شد و خلبان هلیکوپتر امداد بود.

افتخاری، با اشاره به این‌که ابتدا خبر اسارت این شهید بزرگوار را آوردند، تصریح کرد: بعد از این خبر و باتوجه به جو مسمومی که ضد انقلاب ایجاد کرده بود خانواده این شهید چندین سال و تا زمان پیدا شدن پیکر شهید در شهر خودشان ولی در غربت زندگی می‌کردند.

فرمانده تیپ 184 مستقل پیاده امیر شهید علی‌رضا فتح‌الهی با اشاره به این‌که خیلی از افرادی که به اسارت درآمدند مجبور به قبول قطعنامه ژنو می‌شدند، تصریح کرد: شهید چاغروند جلوی دشمن می‌ایستد و حتی در قبال نجات جان خود حاضر به توهین به مقدساتش نمی‌شود و همین رفتار است که او را جزء شهدای خاص قرار داده است.

وی، ادامه داد: دلیل ترس دشمنان ما همین افتخارات و ایستادگی‌هایی است که شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس از خود نشان داده‌اند آن‌ها می‌ترسند که جوانان امروز ما نیز مانند نسل‌های قبل و حتی شجاع‌تر در مقابل آن‌ها ایستادگی کنند.

افتخاری در پایان ضمن تبریک سال‌نو، سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و همچنین تبریک 29 فروردین روز ارتش و افتخارآفرینی‌های نیروی زمینی مراتب تشکر خود از خانواده این شهید بزرگوار را با اهداء لوح تقدیر به‌جا آورد.

در ادامه این دیدار، مجتبی چاغروند، برادر شهید چاغروند ضمن تشکر از زحمات بی‌شائبه فرزندان انقلاب در حراست از این مرز و بوم، اظهار کرد: برای همه افرادی‌که در این راستا حرکت می‌کنند آرزوی توفیق روزافزون را از خداوند منان خواهان هستم.

در ادامه این دیدار، سهیلا چاغروند، خواهر شهید چاغروند، گفت: از تمام زحماتی که بنیاد شهید، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ارتش کشیده‌اند صمیمانه تشکر می‌کنم.

همچنین، فرشته چاغروند، دیگر خواهر شهید چاغروند، با بیان این‌که شهدای زیادی به خواب افراد فامیل و دوست و آشنا آمده‌اند و جای خود را نشان داده‌اند، عنوان کرد: زمانی‌که به‌دنبال جنازه شهید بودیم به خواب همسرم آمده بود و گفته بود که من در این مکان هستم چرا جاهای دیگر را می‌گردید.

وی با اشاره به این‌که این شهید بزرگوار وابستگی خاصی به مادرمان داشت، اظهار کرد: دو ساعت قبل از فوت مادرم، مادرم می‌گفت که غلام‌رضا آمده است از او پذیرایی کنید.

در پایان این مراسم، فرمانده تیپ 184 مستقل پیاده شهید علی‌رضا فتح‌اللهی و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اهدا لوح‌تقدیر مراتب تشکر خود را از خانواده این شهید بزرگوار بجای آوردند.

یادآور می‌شود، شهید چاغروند جمعی هوانیروز کرمانشاه بود که در تاریخ 12 مهر سال 59 در منطقه عملیاتی دهلران؛ دهلیز، به فیض رفیع شهادت نائل شد و پیکر او در تاریخ 12 اسفندماه سال 62 در روستای جلیز با یک متر خاک‌برداری و در حالی‌که تنها استخوان‌های او در داخل لباس خلبانیاش مانده بود پیدا شد، این درحالی است که او خلبان هلیکوپتر امدادی بود نه جنگی، و برای امدادرسانی به طرف مناطق جنگی جنوب اعزام شده بود.

  • دوشنبه/ ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: lorestan-55382
  • خبرنگار :