.

سرویس:فقه و حقوق
امام جمعه شهرستان دليجان معرفي شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران منطقه مرکزی حجت الاسلام حبيب الله غفوري بارجيني، فرزند محمد علي و متولد روستاي بارجين ميبد يزد در 5 آذر 1341 شمسي ديده به جهان گشود.
وي پس از تحصيلات مقدماتي از 1356 شمسي در قم به تحصيل علوم حوزوي پرداخت و از محضر حجج اسلام و حضرات آيات : محمد محمدي ري شهري، مولايي، علم الهدي، كوه كمري، علي پناه اشتهاردي، سيدعلي محقق داماد، مرتضي بني فضل، احمد پاياني، مصطفي اعتمادي، محمدتقي ستوده، محمد فاضل لنكراني، جواد تبريزي و ناصر مكارم شيرازي بهره برد. آن گاه به تدريس در دانشگاه شهركرد و دبيرستان معارف اشغال يافت او در حوزه علميه شهركرد تدریس دارد.
غفوري به زبان انگليسي و عربي مسلط است. از آثار اومي توان :مقاله‌هاي روحانيت و جوانان، ايمان از منظر نهج البلاغه، جوان، دوران جواني، و جزوه سير و سفر در آينه آيات و روايات و تدابير دين.
وي در دوران انقلاب به فعاليت‌هاي سياسي روي آورد و با شركت در راهپيماي‌ها در قم و ميبد و انتقال اعلاميه وعكس و رساله امام (ره) از قم به ميبد و توزيع آن به مبارزه عليه رژيم پهلوي پرداخت. در دوران دفاع مقدس نيز در جبهه‌ها حضور يافت.
از مسئوليت‌هاي كه ايشان بر عهده داشتند : مسئول تبليغات اسلامي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ورامين درسال 1361ش. مسئول دفتر شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در چهار محال و بختياري. مدير حوزه علميه شهركرد. مسئول دفترنمايندگي ولي فقيه چهارمحال و بختياري. مسئول نهاد نمايندگي رهبري دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه. مسئول مدرسه علميه الهادي قم. امام جمعه موقت لردگان در سال 1369 ش. امام جمعه موقت هفشجان و سامان در سال 1371- 1373 ش.
غفوري در 20 فروردين 1375 ش به امامت جمعه اسلام آباد غرب منصوب شد.
در دوم آذر ۱۳۷۷ش به امامت جمعه آران و بيدگل منصوب شد. در 30آذر 1379 ش امامت تنكابن را به عهده گرفت ودر‌30فروردين 1383 ش از اين سمت استعفا كرد. او قبل از استعفا در نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه اصفهان مشغول به خدمت است كه هنوز هم ادامه دارد.
آخرين حكم ايشان امامت جمعه شهرستان دليجان مي باشد كه در تاريخ پنچم مهرماه 85 به ايشان محول شده است.
اولين نماز جمعه حجت الاسلام والمسلمين حبيب الله غفوري بارجيني در دلیجان هفتم مهرماه ۸۵ مصادف با پنچم رمضان ۱۴۲۷ق در مسجد جامع این شهرستان پس از انجام مراسم استقبال گرم از ايشان برگزار شد.

  • یکشنبه/ ۹ مهر ۱۳۸۵ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: markazi-30742
  • خبرنگار :

برچسب‌ها