سردار شاهچراغی تاکید کرد:

ضرورت تولید آثار فاخر و ماندگار جدید در حوزه دفاع‌مقدس

فرمانده سپاه قائم‌آل‌محمد (عج) استان سمنان معتقد است: با وجود تلاش‌های خوبی که در حوزه دفاع‌مقدس انجام شده باید فعالان این بخش برای تولید آثار فاخر و ماندگار جدید در حوزه دفاع‌مقدس خیز بردارند.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان،سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم ال محمد (عج) سمنان در جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس این استان اظهار کرد: در طول سالیان گذشته زحمات متعدد و فراوان در حوزه دفاع مقدس در بخش‌های مختلف صورت گرفته، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کنگره شهدای استان علی‌رغم محدودیت‌ها و کمبودهای موجود، کار خوب و اثر‌بخشی درحوزه جمع‌آوری، تولید مستندات و آثار فرهنگی انجام داده‌اند که تا به امروز این فعالیت‌ها ادامه دارد .

وی با بیان اینکه اگر هم‌افزایی و تعامل و همکاری بین دستگاه‌های ذی‌ربط صورت نگیرد، فرصت‌ها از دست خواهند رفت بیان کرد: جدا از نیروی انسانی مجموعه‌ها باید با استفاده از ظرفیت‌ها به خصوص به کارگیری نیروهای جوان دارای انگیزه و توان بالا ،فعالیت‌های موثر و مفیدی در ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این استان انجام شود.

سردار شاهچراغی افزود: در سپاه پاسداران این استان، کنگره 3000 شهید و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان،برخی فعالیت‌هایی که باید درگذشته انجام می‌شد ولی به هر دلیلی انجام نشده است باید برای اجرایی شدن آنها برنامه‌ریزی شود .

وی با اشاره به جمع‌آوری اسناد و مستند‌سازی برخی از اتفاقات و حوادث دوران دفاع مقدس ادامه داد: با توجه به اقدامات زیادی که از سوی ستاد کنگره شهدای استان در این بخش انجام شده، کار چندانی در این حوزه باقی نمانده لذا باید برای تولید آثار فاخر جدیدی تلاش کنیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: سپاه پاسداران و بسیج استان می‌توانند سایر سازمان‌ها و ادارت را در حوزه دفاع مقدس به همکاری بگیرند چرا که در موضوع دفاع مقدس باید در همه ابعاد آثار ماندگاری تولید و عرضه شود.

سردار شاهچراغی با بیان این نکته که بهترین و بزرگترین نهادی که می‌تواند دراین حوزه اثرگذار و پیام رسان باشد سپاه پاسداران است افزود: باید از ظرفیت‌های سپاه استفاده کند. ضمن اینکه تیپ 12 قائم(عج) باتوجه به حضور درخشان در دوران دفاع مقدس باید در این حوزه میدان داری کند و ارتباط بین مجموعه‌ها باید تقویت شود.

این فرمانده ارشد نظامی در پایان سپاه پاسداران و مجموعه‌های مرتبط و از جمله کنگره شهدای استان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان را به همکاری، هم‌افزایی و تبادل اطلاعات با یکدیگر جهت حفظ و نگهداری و نشر و ترویج این آثار گران‌بها فراخواند.

  • شنبه/ ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: semnan-26213
  • خبرنگار :

برچسب‌ها