• دوشنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۳:۵۸
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 00061631450
  • خبرنگار : 71589

۷ اختراع عجیب و مرموز "نیکولا تسلا" که هرگز ساخته نشدند

۷ اختراع عجیب و مرموز "نیکولا تسلا" که هرگز ساخته نشدند

در این گزارش به معرفی هفت اختراع عجیب و غریب از "نیکولا تسلا" از دستگاه موج جزر و مدی مصنوعی گرفته تا یک دوربین که از افکار افراد عکس می‌گیرد، می‌پردازیم که تاکنون پا به دنیای واقعیت نگذاشته‌اند.

به گزارش ایسنا، "نیکولا تسلا" یکی از بزرگترین مخترعان تاریخ است که با کارهایش زندگی نسل‌های بعد از خود را در جهان برای همیشه تغییر داد. وی صاحب بیش از ۲۷۰ حق اختراع ثبت شده در ۲۷ کشور دنیا از جمله ۱۱۲ اختراع در ایالات متحده است که به حق، جایگاه خود را در تاریخ تثبیت کرده است. با این حال، همه اختراعات تسلا به تولید نرسیده‌اند. اکنون ما به سراغ هفت مورد از عجیب‌ترین اختراعات تسلا رفته‌ایم که هرگز ساخته نشده‌اند.

۱. انتقال دهنده بی‌سیم انرژی

نیکولا تسلا به عنوان کسی که کاملاً با برق مرتبط بود، تعجب آور نیست که بسیاری از اختراعاتش در زمینه تولید و انتقال برق باشد. آنچه بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که تسلا سعی کرد برجی بسازد که برق را از طریق هوا منتقل کند. وی حتی از "جی.پی مورگان" سرمایه‌دار آمریکایی برای تأمین مالی این برج موسوم به "برج واردن‌کلیف"(Wardenclyffe Tower) در ساحل شمالی "لانگ آیلند" کمک گرفت و امیدوار بود بتواند آن را برای انتقال برق به شهر نیویورک سازگار کند.

مورگان از زیر هزینه این طرح انتقال برق شانه خالی کرد و از تأمین بودجه بقیه پروژه خودداری کرد و تسلا مجبور شد آن را رها کند و سرانجام این برج را یک دهه بعد در سال ۱۹۱۷ از بین برد.

۲. کشتی‌های هوایی مافوق صوت با پشتیبانی از برج‌های برق بی‌سیم زمینی

وقتی همین چند سال پیش فناوری شارژ بی‌سیم معرفی شد، یک فناوری انقلابی به نظر می‌رسید. این در حالی است که اگر نیکولا تسلا امروز زنده بود ما را بابت این خوشحالی ملامت می‌کرد، چرا که وی در سال ۱۹۱۹ ایده یک کشتی هوایی مافوق صوت را در سر می‌پروراند که کاملاً از طریق انتقال بی‌سیم برق از برج های زمینی تأمین نیرو شود و بتواند در ارتفاع ۱۲ کیلومتری از سطح زمین و با سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند. وی می‌خواست با ساخت این کشتی هوایی سفر از نیویورک به لندن را به کمتر از چهار ساعت برساند.

۳. نیروهای دریایی قابل کنترل از راه دور

در حالی که تسلا بیشتر به خاطر کار با برق مشهور است، این تنها حوزه‌ای نیست که او در آن کار می‌کرد. یکی دیگر از زمینه‌های اصلی کار تسلا، فناوری‌های نظامی بود. وی مانند "آلفرد نوبل" معتقد بود که بهترین راه برای جلوگیری از جنگ این است که درگیری در آن کاملاً بیهوده باشد و یا برای شرکت کنندگان در آن آنقدر فاجعه بار باشد که هیچ کس آنقدر دیوانگی به خرج ندهد که یک جنگ را شروع کند یا در آن درگیر شود.

تسلا با توجه به این موضوع، قایق کوچکی را اختراع کرد که می‌توانست با سیگنال‌های رادیویی و به صورت کاملا کنترل از راه دور شروع به حرکت کند و متوقف و هدایت شود. وی امیدوار بود که با چنین فناوری‌هایی انسان‌ها را از معادله جنگ حذف کند.

۴. دوربین ذهن

یکی از عجیب‌ترین ایده‌های تسلا این بود که بتوان از افکار اشخاص عکس گرفت. او در سال ۱۹۳۳ به خبرنگاران گفت: در سال ۱۸۹۳ در حالی که به تحقیقات خاصی مشغول بودم، متقاعد شدم که یک تصویر مشخص در اندیشه آدمی باید یک تصویر متناظر در شبکیه چشم ایجاد کند که ممکن است بتوان آن را با یک دستگاه مناسب خواند و از افکار خود عکس بگیریم. اگر این درست باشد که هر فکر یک تصویر را در شبکیه منعکس می‌کند، می‌توان از آن عکس گرفت و سپس از روش‌های معمول موجود برای ظاهر کردن آن استفاده کرد.

وی افزود: اگر این کار با موفقیت انجام شود، اشیای تصور شده توسط یک شخص در هنگام شکل‌گیری به وضوح روی یک صفحه نمایش منعکس می‌شوند و از این طریق می‌توان فکر هر فردی را خواند. بنابراین ذهن ما واقعاً مانند کتاب‌های باز خواهد بود.

بدیهی است که هنوز مشخص نیست که فرآیندهای تفکر در ذهن انسان چگونه کار می‌کنند، اما در مورد مکانیسم بیولوژیکی اندیشه و شعور انسان اطلاعات زیادی وجود دارد که نمی‌توان به طور قطع گفت که تسلا در اشتباه بوده است.

۵. ماشین زلزله

تسلا در سال ۱۸۹۳ حق اختراع یک لرزش‌ساز مکانیکی را ثبت کرد که با بخار کار می‌کرد و می‌توانست از ارتعاشات آن برای تولید برق استفاده کند. همانطور که بعدها تسلا به خبرنگاران گفت، در حالی که این دستگاه را برای انجام یک آزمایش کالیبره می‌کرد، این دستگاه آزمایشگاه وی را در شهر نیویورک چنان لرزاند که تقریبا در حال تخریب همه ساختمان بود.

وی گفت: ناگهان تمام ماشین آلات سنگین موجود در آزمایشگاه به اطراف به پرواز درآمدند. من یک چکش به دست گرفتم و این دستگاه را شکستم. اگر چند دقیقه دیگر به فعالیت خود ادامه می‌داد، ساختمان روی سرمان خراب شده بود. همه بیرون ساختمان در خیابان جمع شده بودند و سپس پلیس و آمبولانس‌ها رسیدند. به دستیارانم گفتم چیزی نگویند. ما به پلیس گفتیم حتما زمین‌لرزه بوده است. این تنها چیزی است که آنها در مورد این حادثه می‌دانند.

این دستگاه مرموز، الهام بخش تسلا برای ساخت یک لرزش‌ساز تله ژئودینامیکی شد که در واقع یک ماشین زلزله بود و می‌توانست به دانشمندان برای کشف خصوصیات زمین شناسی زمین و به مهندسان و محققان برای یافتن ذخایر سنگ‌های معدنی و فلزات در زیر زمین کمک کند.

تسلا هرگز موفق به ساخت ماشین زلزله خود نشد، اما دانشمندان و مهندسان امروزی از همان اصل استفاده می‌کنند تا دقیقاً همان کاری را انجام دهند که تسلا آن را در تصور خود داشت.

۶. امواج جزر و مدی مصنوعی

تسلا در طول زندگی خود ساخت سلاح‌هایی آنچنان مخرب را در ذهن داشت که اگر ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گرفتند، از نظر قدرت ویرانگری با بمب اتم قابلیت رقابت داشتند.

یکی از این سلاح‌ها موج جزر و مدی مصنوعی بود که به اعتقاد تسلا آخرین دفاع در برابر ناوگان دریایی دشمن بود. امید تسلا این بود که بزرگترین سلاح دریایی را بسازد تا کشورها دیگر اقدام به ساخت ناوگان جنگی نکنند و شرکت در هر جنگی برایشان بی‌فایده باشد.

تسلا برای انجام این کار ساخت دستگاهی موسوم به "تله‌اوتوماتونز"(telautomatons) را تصور کرد که می‌تواند چندین تن ماده منفجره را در نزدیکی نیروی دریایی دشمن منفجر کند. تسلا محاسبه کرد که حباب گاز حاصل از این انفجار، امواج جزر و مدی با ارتفاع بیش از ۳۰ متر تولید می‌کند که برای از بین بردن بزرگترین ارتش‌هایی دریایی نیز کافی است.

۷. پرتوی مرگ

هفتمین اختراع عجیب نیکولا تسلا دستگاهی به نام "پرتوی مرگ" یا همانطور که تسلا آن را صدا می‌کرد، "پرتوی صلح" است.

تسلا معتقد بود که با سرعت بخشیدن به ایزوتوپ‌های جیوه تا ۴۸ برابر سرعت صوت، پرتویی تولید می‌شود که انرژی کافی را برای از بین بردن تمامی ارتش‌ها از فاصله دور تولید می‌کند و فقط انحنای سطح زمین بود که می‌توانست آن را محدود کند.

تسلا ظاهراً در سال‌های قبل از مرگش سعی در فروش این ایده به چندین دولت از جمله ایالات متحده داشت، اما اتحاد جماهیر شوروی تنها کشوری بود که آزمایش آن را انجام داد و هرگز نتیجه‌ای را که تسلا انتظار داشت، به بار نیاورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۱:۱۳

شاید اگر ادیسون به ایشون خیانت نمیکرد خیلی از طرحهای دیگه ای که داشتن هم منجر به اختراع دیگه ای میشد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۳۷

اره درسته

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۹:۱۲

چرا‌ مگه‌ ادیسون‌ طرح‌ اختراع‌ برق‌ رو از‌ تسلا‌ دزدیده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۰۰:۱۰

ادیسون قدرت نفوذ وثروت داشت که تسلا نمیتونست باش مقابله کنه وبعد از مرگ ادیسن شبکه های انتقال متناوب تسلا راه اندازی شداند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۲:۰۱

ممنون درباره ی این مطلب خوب

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۰:۲۶

بله حق با شماست اگیر برق بی پایان ساخته میشد دیگر چگونه میخواستند ول به جیب بزنند از راه پول برق

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۲:۱۰

بیخود نبوده دولت های مخفی مخصوصا ایلومیناتی ازش میترسیدن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۰۹:۵۲

دقیقا با ایده هایی که داشت قطعا ایلومیناتی ها جای زیادی توی زمین رو نمیگرفتن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۲:۱۲

ولی خوب واقعا مخ بود ، من همیشه تو همه مراحل علمی ، وی را به عنوان الگو خویش قرار می دهم

avatar

دقیقا...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۳:۰۳

ای کاش ساخته میشدند شبیه اختراعات آیندگان هستن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۴:۳۱

اینجا درمییابیم که انسان چه توانایهای دارد ولی بعضیها این قدرت الهی را به مسیر شیطانی سوق می دهند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۵:۰۵

بسیار عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۵:۳۸

برای من خیلی جالب بود. سپاسگزارم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۸:۴۴

اون بی نظیر بود ادیسون اونقدر حسود بود که به او خیا نت کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۰:۳۷

تسلا = فوق العاده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۱۰

واقعا متاسفم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۱۴

اینو گفتی که چی بشه؟؟؟ می خواستی مورد توجه قرارگیری؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۱۰

تسلا .دانشمندی بزرگ بود و در طول تاریخ بی نظیر خواهد بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۴۶

اگر انسان علمش را در راه پیشرفت بشر صرف کنه احمق نیست ولی اگر در راه نابودی بشر بکار ببره میشه گفت ...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۵:۴۷

تسلا=احمق

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۶:۰۷

تسلا یه دانشمند بی‌نظیر بود، اون چیزی که احمقانه است حرفهای شماست...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۶:۳۷

لطفا توهین نکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۲۷

واقعا برات متاسفم تو دیگه چه موجودی هستی تسلا فوق العاده باهوش و معرکه بود من ایشان را الگوی خودم قرار داده ام . کسی که احمق است شما هستی.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۴۶

تسلا یک نابغه بود، لطفا شما هم مودب باشید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۵۱

شما که درکتون کجه بیشتر از این انتظار نمیره

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۴۶

واقعا برات متاسفم تسلا بی نظیر بود فکر هایش بر کارهایش اثر داشت و به نظر من خیلی بهترع که این چیز ها اختراع نشده اند چون با این اختراع ها دنیا یه چیز مصنوعی میشد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۰۳

حالااون گفت تسلا احمق مگه احمق شدتسلا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۱۹

سرکار خانم حدیث شما هیچ وقت خصلت خودتون رو به کسی ندید منظورم احمق بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۰۱

اون که احمقانه هست حرف های شماست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۵۷

در حدی نیستی که به تسلا توهین کنی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۲:۰۱

حدیث=احمق

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۱:۴۳

تسلا یه دانشمند بوده شما دانشمند نیستی ک به اون میگی احمق اون زندگی تورو هم راحت کرده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۲:۵۰

خودتی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۴:۳۸

ینی خوشم میاد یکی که یه چیزیو میندازه وسط، همه میان جواب شو میدن😐 چرا واسه هر چیزی ری اکشن نشون میدین

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۵:۰۲

خانم حدیث کلمه احمق رو برای یک انسانی که عقلش مافوق بشریت بود بکار میبرید؟؟؟ احمق کسی هست که اینجور اشخاصی رو که کمک به رفاه حال مردم دنیا کرده رو احمق خطاب کند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۱۲:۴۴

حدیثک احمق تو چند تا دستگاه اختراع کردی که تسلا پیشت احمق بزرگترین دانشمند تاریخ تسلا بوده از زر هایی که همه جا میزنی کم کن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۱۶:۲۸

اون یک دانشمند بی نظیر بود تو ام حسودی نکن😐😑

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۲۰:۵۲

حتما کتاب بیشعوری را بخر .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۶:۵۴

جابجای اجسام هم بوده اون میتونست از امواج مغناطیسی زمین برایه ضد جادبه استفاده کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۱۳

از لحاظ من مخ ترین دانشمند بود دانش تخیل را باور داشت بیشتر اختراعاتش از رو تخیل خودش بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۱۴

عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۱۹

عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۲۲

من تشکر فراوان میکنم از نویسنده ی این متن که این ۷ اختراع این مخترع را برای ما نوشته است واقعا این مقاله ی مفیدی است من بسیار دوست داشتم . باز هم تشکر میکنم از نویسنده ی این مقاله .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۸:۲۸

سلام خوب اگه نگاه کنی همه دارن همین رو میگن ادیسون به تسلا خیانت کرد حتی وقتی تسلا رفت در کارخانه ادیسون مشغول به کار کرد وقتی ادیسون طرح الکتریسیته ساکن تسلا رو دید و تسلا اون موقع میخواست برق رایگان تولید و حتی به روستاها هم برسونه ادیسون اونو اخراج کرد و از برشی که داشت استفاده کرد تا کسی اسپانسر اون نشه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۳۶

فکر نکنم تسلا به ادیسون خیانت کردش این اتفاق از نظرم بلعکس افتادش

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۰۶

هیچکدام خیانت نکردند. موضوع این بود که زمانیکه تسلا درلابراتوار ادیسون کارمیکرد ادیسون دستمزد اختراع تسلا را خوردوهمین سبب جدایی شان شد.ضمنا تسلا برخلاف ادیسون تحصیلکرده بود و7 زبان بلد بود.ریاضیات وفیزیک بلدبود واختراعاتش اگرچه کمتراز ادیسون بودولی کیفیت علمی بالاتری از ادیسون داشت وبرای همین هم برای مردم عوام ناشناخته است

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۳۰

عجیب بو ارزنده بود توی یک ساعت کرونا را تو دنیا از بین میبرد جز عجایب بود خدا رحمتش کند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۲:۱۰

نیازی به فکر کردن نیست و حتی کمی مطالعه کافیه که متوجه بشید تسلا چه انسان و مخترع بزرگی بوده و اگر تسلا نبود برقی هم نبود که به این سادگی و بی‌خطری بتونیم ازش استفاده کنیم تسلا اگر خودش ثروتمند بود خیلی از حواشی واسش به وجود نمیومد و خیلی اختراعاتش رو به سادگی ثبت می‌کرد. درود بر تسلا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۰۹:۳۳

هیچکدومشون بهم خیانت نکردند،بلکه اختراعات تسلا در امدی برای دولتها نداشت و یجورایی دسترسی مردم رو به وسایل های برقی اسانتر و ارزانتر میکرد ولی چون ادیسون به فکر پول بود اختراعاتی میکرد که دولتها از او بیشتر حمایت میکردند و این شد که ادیسون اختراعاتش به ثبت جهانی رسید ولی جناب تسلا از صحنه ی محو شد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۴۰

واقعا تسلا ، اسطوره ای بود که هیچ وقت شناخته نشد مرد بزرگی بود ، خیلی بزرگ واقعا که مرد بزرگ و برتر تاریخ بود و هست و در آینده هم خواهد بود ، نیکولا تسلا ⁦❤️⁩

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۰۱

اینشتین هم ک هیچ

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۷:۵۳

خیلی خوب بود اطلاعاتم رفت بالا مرسی......

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۲۱

خیلی اطلاعات عالی بود ممنونم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۰۴

نیکولا تسلا بزرگترین مخترع دوران بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۱۶

تسلا رو به اندازه خیام وحافظ ومولانا دوست دارم وبراش احترام قائل هستم ادیسون باخصومتی که نسبت به تسلا داشت با تمام مردم جهان دشمنی کرد تسلاخیلی برتراز ادیسون بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۰۲

تسلا مخترع بزرگی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۵۷

نه فکر نمیکنم اونقدرها .. .اون بیشتر افسانه آمریکایی بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۵۷

بسیارخوب وعالی اینهاروبگذارید اطلاعاتمون بره بالا.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۲:۰۹

سپاس گزارم. دقایقی ما رو به فکر وا داشت.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۷:۵۱

نیکولا تسلا تو بازی ردددهم هستش من این ساختمون برقیشو دیدم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۸:۰۵

مطلب بسیار عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۳:۱۶

بعد کریستف کلمب چکاره بود؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۲۰:۴۱

سی سال قبل از ادیسون لامپ روشنایی اختراع شده بود. ادیسون حدود صد کارمند نخبه داشت که در نتیجه کار تیمی اختراع میکردند. ولی ادیسون همه اختراعات را به نام خودش ثبت میکرد. بیشتر اختراعاتش هم درواقع تقلید از کار دیگران بود که تغییراتی در آنها داده بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۸:۰۷

اگر ادیسون لامپ روشنایی را اختراع نمیکرد الان جهان در تاریکی بود اگر اماریکن وسپوس قاره امریکا را کشف نمیکرد ؟ آیا هنوز ناشناخته بود . . . اما و اگر کسی داروی ایدز و سرطان را کشف کند در جهان کاشفی است که سئوالی در پی نخواهد داشت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۸:۱۴

ممنونم از اطلاعات خوبی که در اختیار ما گذاشتید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۸:۲۰

واقعا خیلی عالی و مفید بود فکر کنم اگه تسلا زنده بود الان برای خیلی از احمق های این زمانه میتونست عقل هم درست کنه قابل توجه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۸:۳۵

اینکه روی دستگاه ام ار ای نوشته ۱/۵تسلا منظورشون چیه یعنی این دستگاه رو هم آقای تسلا اختراع کرده بود؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۰:۲۷

سلام هموطن. تسلا کمیتی برای توصیف مقدار میدان مغناطیسی هست که به افتخار و احترام نیکولا تسلا در si تسلا نام گرفت.واحد دیگری به غیر از si هست که گوس نام داره و به افتخار آقای گوس نام گذاری شده. هر تسلا برابر ۱۰ به توان ۴ گوس هست. تشکر.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۸:۳۶

نیکولا تسلا واقعا دانشمند بزرگ و باهوشی هست و از دید من بسیار با استعداد تر از ادیسون هست من که شخصا به ایشون بسیار علاقه دارم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۰۰

طرف بینظیر بود از ۷۰ کیلومتری بدون سیم کشی چراغی را روشن کرد و انتقال برق انجام شد حتما کارتر های صنعتی نگذاشتن کار کنه و مرموز از دنیا رفت چون یهودی نبود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۰۵

بدترین سرنوشت برای یک مخترع بزرگ اینه که تو کشورهای استعماری زندگی کنه. انیشتین بمب اتم رو ساخت و تو کشته شدن ژاپنی ها سهیم شد و شاید بخت با تسلا یار بود که اختراع کشتار جمعیش تو شوروی به نتیجه نرسید.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۰۹

سلام اگر نیکولا تسلا نبود علم حداقل ۲۰۰ سال عقب می افتاد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۲۳

عالی بود.. مرسی🌹

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۲۴

البته شیخ بهایی هم مخترع بزرگی بود که فکر کنم فضایی ای کارهای بزرگ نداشتند.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۲۰:۴۹

بله کاملاً با شما موافقم شیخ بهایی هم از نوابغ عالم بود اختراعاتی داشت که هنوز هم راز آن کشف نشده !

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۳۰

تسلا =باهوش ترین دانشمند من عاشق تسلا هستم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۳۱

اختراع برق هم کار همین دانشمند بود، ادیسون به نام خودش ثبت کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۳:۳۷

برق را نه ادیسون کشف کرد نه تسلا. شروعش از شناسایی وتعریف بار الکتریکی بود که توسط کولن انجام شد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۳۹

ای کاش ساخته می‌شدند😭

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۵۴

ایده های این دانشمند بزرگ قطعا ترسناک ترین ایده های بشری هستند که قطعا اگر به واقعت حتی نزدیک میشد قابل قبول برای دیگران نبود هرچند هوش بالا و بی نظیر ایشان رو هیچکس نمیتونه زیر سوال ببره ولی ایده هایی مثل کنترل جزر و مد باعث وجود ترس در هر بشری میشه خودتون فکر کنین خدایی هر لحظه میشه خودتونو با کشورتون ببرن زیر اب!!😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۱۹:۵۸

چقدر جالبه تسلا و امثال ایشان زرنگ و نگاهی متفاوت به دنیای پیرامون خود دارند ممنونم از این افراد که به بشر خدمت میکنند و چقدر خوبه ما هم دقد نگا مون رو پیرامون خودمون عوض کنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۰:۰۳

تویه فیلم دیدم که دستگاه انتقال اجسام را درست کرده بود یعنی باتجزیه ملکولی وساخت مشابه شخص درمکان دیگر

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۰:۰۳

در واقع تسلا برق رو اختراع کرد ولی ادیسون اختراع دزدید از نظر من تسلا باهوش ترین دانشمندی اون وسایل خارق العاده یی اختراع کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۲۲:۴۰

سلام همکلاسی من

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۰:۰۷

خیلی جالب بود ممنون بخاطر خبرای خوبتون

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۰:۰۸

نیکولا تسلا یه کشف بزرگتر هم داشت و اون اینکه تقریبا تمام بیماریها و خصوصا سرطان ها رو با یه دستگاه خوب میکرد. کار اون دستگاه این بود که فقط به هر عضوی که مشکل داشت فرکانس و ارتعاش خاص خودش رو میداد و در نتیجه اون عضو با بیان ژن درست شروع به کار میکرد. خیلی سخته این آدم رو احمق فرض کرد. جالبه بدونید روشش رو نزاشتن عمومی و پخش بشه و فقط یه عده خاص ازش استفاده میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۳:۱۳

چه قدر جالب واقعا جای تفکر داره

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۰:۲۶

تسلا مخترعی که حیف شد😢😢

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۰:۳۶

تسلا عالی بود. مخصوصا در مغناطیس

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۰:۳۹

تسلا فردی بود که تصویرسازی ذهنی قدرتمندی داشت و تو یکی از مصاحبه هاش بهش اشاره کرده بود. ادیسون فقط برق رو بصورت تک و مستقیم اختراع کرد ولی تسلا بود که سیستم گستره برق رو کشف کرد درواقع قهرمان اصلی تسلاس ن ادیسون!!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۰:۴۰

خیلیی جالب بودن ممنون یعنی امکانش هست حالا ساخته بشن؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۰:۴۸

اگر ایشون دو سه قرن جلو تر به دنیا میمودند . اختراعات عجیبب تری ساخته میشد شاید ماشین زمان که داشت روش کار میکرد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۰۲

همش چاخانه میتونست لامپ رو اختراع میکرد...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۰۹

وای چه مخی داشته

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۱۹

من شنیدم خودش گفته بود ماشین زمان ساخته ، و شنیدم غیب شد ، نمرد ، ۰ون جنازه ش پیدا نشده ، و میگن با فضایی ها در ارتباط بود و خودش هم گفته بود فضایی ها وجود دارن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۴۰

نیکولا تسلا واقعا باهوش بود خدا بیامرزتت مرد عالم و عاقل دمت گرم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۴۵

انسان اشرف مخلوقات هست از دستش همه چی بر میاد فقط باید از مخش خوب استفاده کنه تشکر که این اختراعات و نشون دادین

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۵۰

به نظر من ایشون خیلی ادم نابغه ای بوده . ولی خوب ساخت اینجور سلاح ها بیشتر اوقات باعث صلح نمیشه . مثل بمب اتم . ایشون قصدش خیر بوده ولی ما اینقد حرص و طمع داریم که هر کاریمونم که بکنن بازم جنگ میکنیم .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۵۰

ای کاش ساخته میشدند... لطفا. فهش ندین 😕🌌

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۵۶

تسلا ،زمان بچه گیامون نبود الان اومده رو کار چطوره این،

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۵۶

خدا رحمتش کنه تسلا یکی از بهترین دانشمندان تاریخ بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۱:۵۷

اون دوربین ذهن از همه جالب تر بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۱۰

میدونین تسلا یک ادم باهوش ودانشمند تک توی دنیا بود اگر زنده بود واختراع های اون عملی مشد ما در حال حاضر میبایسد صفر کهکشانی داشته باشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۱۱

دهنم بسته شد واقعا عالی عالی بود مرسی 💝😍😍💙💙💙💙💙💙💙💙

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۱۹

تسلا انها و تسلا های ما همیشه هستند و می سوزند و دیگران بهره می برند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۳۲

دارم فکر میکنم اگه تسلا میلیارد بود چه میشد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۳۴

در من انگیزه ایجاد شد . ممنون از مطالب تان .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۴۷

به تسلا میگی احمق!..تو چه احمقی هستی؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۴۷

هر چیزی که نتونی درکش کنی در واقع نباید احماقانه قلمدادش کنی . این یعنی شخصیت شما کوته فکر هستش

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۵ ۲۰:۱۴

تسلا بزرگترین دانشمند جهان بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۵۳

جدا از نابغه بودنش آدم خطرناکی بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۵۴

همچین مالی نبود خیلی از اختراعات بچه‌های نابقه ایرانی هست که برق از سر انسان می‌راند من نمی دانم چرا دوستان غرب پرست ما دست از غرب پرستی بر نمی دارند و فهرستی از اختراعات این نابقه های ایرانی را برای مردم و جوانان ما نمی گویند تا جوان ایرانی الگوی ایرانی خودش رو بشناسه وبه مخترعان ایرانی خودش افتخار کنه.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۲:۵۴

تسلا و امثال ایشان از دانشهای ماورایی که با آنها در ارتباط بودند کمک میگرفتند و قابل ستایش هستند ولی کسانی که دنیا رو اداره میکنند جلوی چیزهایی که قدرت آنها را کم میکند میگیرند کسانی که در این خصوص مطالعه ندارند زیاد بهش فکر نکنند چون نمیتونند مطلب رو هضم کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۰۲

خدارحمتش کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۱۱

تسلا یعنی قدرت فوق العاده برق متناوب درجهان بشریت روحش شاد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۱۷

تسلااگه تو یه دوره دیگه ای بود خیلی اختراعات میکرد حیف که تو دوره ادیسون بودوادیسون به اون حسودی میکرد وناشناخته موند یکی از اختراعات تسلا برق مستقیم بودکه برق انسان رونمیگرفت ادیسون صندلی الکتریکی رو درست کرد که بگه برق مستقیم بد است

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۲۷

استفاده شده از این اختراعات اما زیر یخهای قطب شما انتظار دارین اونا بگن دارن چیکار میکنن...خیلی کارای دیگه هم شده با معکوس سازی بادهای ویران گر به سمت مرزهای زمینی ایران و چیزای دیگه ای که گفتنش برام مکافات داره

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۳۶

خیالاتی بوده بنده خدا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۲۳:۴۹

من یه پسر دارم مثل تسلی هستش نمیدونم آیندش چی میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۹:۲۰

فقط امریکا . اونجا قدرش را میدونن ولی اینجا که باشه آخرش میشه یکی از کارشناسای وزارت نیرو ! دقت کنید همه مسئولای ما بچه هاشون تو امریکا تحصیل میکنن ، حتماً مزیت زیادی داره !

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۰:۲۱

خیلی عالی بود خیلی دنبال مقالاتو ایده های تسلا بودم ولی جایی پیدا نمیکردم مخصوصا به زبان فارسی ممنون عالی بود اگه اطلاعات بیشتری در اختیار مون بزارید ممنون میشم با پیجی که در موردش توضیح داده بشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۰:۲۸

تسلا برق شهری یا برق ac رو کشف کرد پس اگه تسلا نبود جهان در خاموشی بود و هیچ پیشرفتی نمیکردیم چون برق ادیسون dc برای شهر کارامد نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۰:۳۹

نیکولا تسلا واقعا دانشمند بی نظیر و بزرگی بود⁦❤️⁩

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۰:۴۳

حیف از اون همه نبوغ و استعداد افسوس که تسلا در فقر و بدبختی مرد😕😕

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۰۶

خیلی عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۱۵

یک عکس از ایشون هست با یه چیزی مثل گوشی های هوشمند الان همه میگن همین گوشی هان، که شاید سفر زمان داشته

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۲۷

عالی بود اطلاعاتم رفت بالا ممنون از نویسنده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۲۸

خیلی عالی چیزایی که درکش واسه ما سخته

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۲۸

خیلی عالی چیزایی که درکش واسه ما سخته

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۳۲

ممنونم از نویسنده این مقاله. اختراع۵و ۷ را دوست دادم متشکر آقا تسلا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۳۸

اگر هر ساله یک تسلا متولد میشد دنیا ارزش زنده بودن رو داشت ولی بدون تسلاها دنیای ما فقط برای مردن خوبه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۴۰

تسلا یه دانشمند خوب و عالی بود ک بیشتر عمرش رو وقت کرد تا بتونه به بقیه خدمت کنه همچنین اون قرار بوده ماشین زمان اختراع کنه ولی عمرش کفاف ساخت همچین وسیله ایی رو نمیده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۴۲

خیلی عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۱:۵۳

ادیسون گلوبالیست بود مثل همه گلوبالیستهای دیگه خیانت بزرگی به تسلا کرد و اختراعات تسلا رو به نام خودش زد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۲:۰۳

نیکولا تسلا پدر تخیل وعلم بود منم واقعا از این پستتون لذت بردم ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۲:۴۸

باهوش ها اختراع میکنن، احمق ها ازش استفاده میکنن. بنظر من نباید اجازه داد آدمای با ضریب هوشی پایین به تصمیم گیر برای انسانها و انسانیت باشن هر وقت اینطور شه زمین و ساکنینش نفس راحتی میکشن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۳:۰۲

تمام بشریت مدیون یه چند نفر مثل نیکولا تسلا هستیم .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۶:۱۴

نابغه کمشه اعجوبه بوده و شاید اگر حمایت مالی شده بود دنیای ما خیلی پیش از این متحول شده بود...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۷:۲۸

تسلا واقعا بینظیر بود کمتر کسی ممکنه تو دنیا اینچنین هوش و ذکاوتی داشته باشه . الان دارن رو پروژه های تسلا کار میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۸:۲۳

اایکاش به آرزوهاش می رسید چون برای جامعه مفید بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۹:۳۲

شاید اگه به آرزوهایش میرسید این جهان سالها پیش نابود میشد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۸:۳۱

برام جالب بود انگیزه شدبرم درباره ش بخونم هرچنددرافکارش انگارشیطنت موج میزد ولی این نبوغش قابل تحسینه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۱:۴۸

از نظر من ما انسان ها هم میتوانیم مانند تسلا باشیم چون خداوند به همه ی بندگانش مغز داده و به همه یکسان داده پس اگر ما انسان ها هم فکر کنیم میتوانیم مانند تسلا باشیم من خودم در مسابقه خوارزمی شرکت کردم قبول شدم و الان هم وسیله ام را درست کردم که تا به حال اختراع نشده پس شما هم موفق هستید ⁦♥️⁩

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۰۹:۰۲

کل زندگی حال حاضر ، با تمام امکانات و رفاهیات آنرا در طول تاریخ مدیون انسانهای دگر اندیش همچون دانشمند برجسته " نیکولا تسلا " هستیم، بنابراین برای زحمات بی بدیل و آسایش خود میبایست به نشانه احترام و تعظیم به مردان و زنانی چون او کلاه از سر برداریم و به آنها درود بفرستیم ، درود بر انسانهای دگر اندیش که همیشه خلاف جریان رود حرکت میکردند، غیراز این هر ماهی مرده ای هم میتواند انجام دهد. پاینده باشید.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۰:۱۱

بله تسلا‌ خوب و عالی بود. شما چیکار کردید و چقدر تو این دنیا سهم داریم؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۰:۳۱

دوستان توهین نکنید احمق هم کسایی هستن که نمیدونن ایشون کیه هنوز هم ما انسان های پر ادعا به فناوری نمایش ذهن نرسیدیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۰:۵۰

چرا اینقدر بی پایه و اساس نتیجه گیری میکنید کی میگه ادیسون به تسلا خیانت کرده.ادیسون دانشمند بزرگی بود هزار برابر بیشتر از تسلا به بشریت خدمت کرده.تسلا اکثر طرح هاش نا کام موند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۱:۲۳

واقعا انسان فوق العاده‌ای بود بی نظیر

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۲:۳۴

تسلا از سر این دنیا و کره ی زمین زیاد بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۵ ۰۱:۰۷

واقعا حیف تسلا که مرد خیلی دوست دارم بدونم واقعا با فضایی ارتباط داشت یا نه کسی می دونه بگه لطفا

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۲:۴۱

سلام.بیسار ممنون بابت مطالب مفیدتون. چه خوبه که بجای پرداختن به تیپ و تولد و لباس فلان بازیگر همچین مطالبی ارائه بشه که سطح و کیفیت آدما رو بالا میبره.امیدوارم برا دادن مسولیت و و تصمیم گیریم، یه دستگاهی کشف بشه که آدمای باهوش و متعهد و کاردان رو از بیکفایتا تشخیص بده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۲:۵۲

تصور کنیم میشد مغز این مخترعین را با کمک علم پزشکی نگهداشت! حیف که زود به دنیا امدن. تصور بر این است که تا سال ۲۱۰۰ بشر قادر به اتصال مغز به کامپیوتر میشه. اونوقت چه اختراعاتی انجام میشد.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۳:۰۷

اگه یه تعریف کوتاه درمورد تسلا خواستید ،به یاد داشته باشید تنها فرا انسان بر روی زمین بودن ایشان

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۴:۵۱

عکسای آخر عمرش واقعا دردناکه خدا رحمتش کنه پول براش یه وسیله بود تا به چیزی که می خواد برسه آخرشم تو بی پولی رفت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۱۹:۱۱

تسلای مخترع بود ولی مشکلشان بود که کارآفرین نبود که ایده و اختراع رو تجاری کنه ولی الون ماسک داره ایده های آینده رو تجاری میکنه.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۵:۰۴

عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۵:۰۵

سال نو مبارک. اولا ممنونیم که مقالات سرگرم کننده برامون میگذارید. از زحماتتون ممنونیم و سپاسگزاریم.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۹:۴۸

درسته منم به این موضوع دارم فکر میکنم .چون انسانهای کره دیگه هزاران سال از آدمای اینجا پیشرفته ترن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۵:۴۲

تسلامیگن برای سیاره زهره بوده که هنوزراست ودرغ معلوم نیست ودانشمندفوق العاده بودکه فکرکنم انیشتن هم به پایش نمیرسید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۸:۴۹

سلام زهره نه جو زمینو داره نه شمالشو پس ...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۲۲:۴۰

تسلا دانشمند بزرگی بوده ولی هر انسانی اگه بخواد میتونم از استعدادهای به خوبی استفاده ، اگه پشتیبانی مالی خوبی هم داشته باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۲۲:۵۸

این همه بحث نکنید بگید ببینم کی چی اختراع کرده من که دارم رو دستگاهی کار میکنم که .... هه هه فکر کردین طرحمو بهتون میگم.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۲۳:۲۵

یه کلام: تسلا مطمئنا از‌ آینده اومده بود میدونید که چیز‌‌ غیر قابل قبولی هم نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۶:۳۶

سلام گناه برخی از دانشمندان این بود که چند ده سال یا چند قرن از زندگی خود جلوتر فکر میکردن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۷:۳۴

خوبه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۷:۴۸

بهترین دانشمند جهان

avatar

اره واقعا اگه از تسلا حمایت میکردن الان توی تکنولوژی قوی بودیم اخه اون زمان نمیدونستن که تسلا میتونه دنیارو عوض کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۱۹:۰۴

همش لافه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۲۰:۰۸

راسته که میگن تسلا نمرده و با ماشینی که ساخت در زمان سفر کرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۲۱:۰۴

ادیسون خیلی از تسلا عقبتر بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۰ ۲۲:۱۷

خوب شد مُرد این یارو افکار شیطانی ضد بشری بیشتری داشته تا کمک به بشریت...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۰۰:۰۱

در بزرگ بودنش شکی نیست ولی بیشتر زنده ماندنش برای بشریت سم بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۰۰:۵۳

به عنوان یک دانشمنددنبال یک راه حلی هستم که کسی رو برق نگیره ، به نظرتون میشه؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۰۱:۰۷

باید بهت بگم اگه تسلا نبود تو الان با شمع داشتی خونت رو روشن میکردی این گوشی دستت نبود با به بعضی آدم ها عجیب بدهکاریم خدارحمتش کنه انسان بزرگی بود و چه حیف که در فقر فوت شد 🥺😔😔

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۰۱:۵۲

خداییش مخ بوده.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۱ ۱۴:۳۸

این تنها اختراع های تسلا نیست.... تسلا دشمن های زیادی داشته و برای همین خیلی از اختراعاتش نه ساخته شدن و نه خبرش به گوش کسی رسید تسلا موفق شد ماشین سفر در زمان رو اختراع کنه اما به محض این که خبرش رو بیرون داد افرادی از حوزه علمی آزمایشگاهش رو آتیش زدن و چند روز بعد خودش به طور مرموزی کشته شد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۰۳:۰۶

هوش وذکاوت گنجیه که خدا به هرکسی نداده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۱:۲۷

بسیار ممنون از این مطلب عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۳:۱۷

همیشه جلو اخترا رو گرفتن فایده نداره ...........

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۳:۳۵

من همیشه در اختراعات خودم، تسلا رو مد نظر قرار میدم. ایلان ماسک دوست خوبم هم به ایشون ارادت ویژه ای دارند.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۴:۰۶

هر چه ساخته یا بسازند مافیا حتما جلوی آنها رو خواهند گرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۴:۱۲

اون کافر بود این همه کار کرد برای رفاه ایندگان و الان هم همه مسلمون هستیم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۴:۱۵

تسلا عالی بود واقعا مخ بود ولی ادیسون حسود نزاشت تازه ادیسون برق رو اختراع نکرد یه لامپ رشته ای ساده اختراع کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۷:۲۶

عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۹:۳۰

تسلا دانشمند بزرگی بود که بهش خیانت شد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۱۹:۴۸

از هر چیزی تعصب می سازید. و مباهات می کنید تعصب ذهن را از جلو رفتن باز می دارد انتخاب با خودتان

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۲۱:۵۷

خیلی مطالب جالبی بود .همینطور ادامه بدید ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۲۲:۲۲

واقعأخوبه که چندتا ازاختراعات مرگبارش به سرانجام نرسید. ولی اتومبیل سازی تسلأ تودنیا خوب پیشرفت کرده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۲۲:۵۵

این اختراعات که در دنیا ساخته شده یا میشه تکنولوژی پیشرفت کرده نه انسان انسان زمانی پیشرفت میکنه که به درجه الهی برسه یعنی انسان کامل مثل خیلی از علمای اسلام و اگه کسی هم به تسلا توهین کنه چیز خاصی نیس که همتون میگین حدیث خانم گفتین توهین نکن و کلی چیز گفتین بهش

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۲۳:۱۸

بله درسته

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۲ ۲۳:۳۹

میگن تسلا یه موجود فرازمینی بوده که از سیاره زهره اومده بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۰۹:۲۲

وای خدای من ،قشنگترین مطلبی ک خوندم.برا چند نفر تعریف مردم و حسابی لذت بردند .من عاشق طعم شیرین علمم .کاش قدرشو می‌دانستند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۰۹:۴۰

بحث اینکه کدومشون به هم خیانت کردن که خیلی بحث بیخودیه در اصل این بوده که جناب تسلا اختراعاتی میکردن که مردم دسترسی آسانتر و ارزانتری به لوازمات برقی داشته باشند ولی جناب ادیسون به فکر پول بودن و اختراعاتی میکردن که دولتها بیشتر اهمیت میدادند‌ قطعا هر دولتی دوست داره که از مردمانش پول بگیره و اینگونه اختراعات ادیسون در سراسر جهان مطرح شد ولی تسلا از صحنه محو شد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۱۰:۰۷

دنیا می تونست بدون سیم باشه قبل از سیم کشی ها اگر نیکلا تسلا رو جدی می گرفتیم همه ی فکر هایی که ما امروز برای اینده می گیریم ایشون اون موقع کرده در ضمن این هم بگم که تسلا کویل هم اختراع کرده که مردم جدی ش نگرفتن ادیسون بهش خیانت کرد که نتونست به پایان برسونه کویل ابزاریه که برق رو بدون سیم کشی میرسونه

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۱۱:۲۶

شماره پنج به احتمال زیاد درست شده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۱۱:۲۹

سلام،از مورد آخر بنظر میاد که تسلا چندان آدم صلح طلبی هم نبوده؟!!

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۱۲:۰۲

هر کسی بر اساس فهم و درک خودش از این مطلب نظر میده حدیثم یکی از اون احمقهایی است که مغزه کوچیک و مالامال چکش توهین می کنه ، من ارزو می کنم که یک روزی یکی از ماها بتونیم این ایده هارو عملی و واقعی کنیم ، به امید اون روز

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۱۳:۰۵

من موندم چه جوری این اختراع ها به ذهن ایشون رسیده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۱۳:۱۷

می دونستید تسلا مادرش ایرانی بوده همه نابغه های دنیا یجوری وصل به ایران عزیزمان هستند.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۱۳:۳۳

ما کجای دنیاییم

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۱۳:۴۳

جالب نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۱۴:۵۷

واقعا این دانشمند حیف شد همیشه تفکرات بزرگ در چشم دیگران رویاست و بخاطر همین آن را رد میکنند راستی دوستان اشتباه نکنید که مخترع برق ابو علی سینا بود که اولین کاری که با آن کرد به کار انداختن دوباره ی اعضای فلج شده ی فرمانده نظامی بود ادیسون فقط یک لامپ ساخت.

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۲۲:۲۵

خیلی خوب بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۴ ۲۲:۳۹

مطلب بسیار مفیدی بود ولی کنترل جزر و مد واقعیت نداشت . من در همه نوع منبع تحقیق کردم و این اولین باره که کنترل جزر و مد رو شنیدم .🤨

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۵ ۰۸:۱۰

عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۵ ۰۸:۱۰

عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۵ ۱۴:۱۴

خوب این کجاش مرموز بود

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۵ ۱۶:۲۱

عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۵ ۱۸:۳۹

ناگفته هادرمورد تسلا زياده

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۵ ۱۹:۵۶

علم بهتر است یا ثروت معلومه ثروت اگر ثروت علم داشت چی میشد

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۵ ۲۰:۳۵

بسیار عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۶ ۱۴:۵۶

تسلای💡 تکرار نشدنی

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۶ ۱۴:۱۲

ممکنه یک گروه واتساپ یا تلگرام درمورد این جور مطالب از تسلا بزنید