• یکشنبه / ۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 00061633709
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک نماینده سابق مجلس:

عطای سفرهای نوروزی را به لقایش ببخشید

عطای سفرهای نوروزی را به لقایش ببخشید

ایسنا/اصفهان یک نماینده سابق مجلس گفت: باید عطای سفرهای نوروزی را به لقایش بخشید، زیرا اگر با موج مسافرت های نوروزی مواجه شویم پاندمی کرونا غیرقابل کنترل و سرعت انتشار آن به میزان زیادی شدت می یابد.

محمد جواد ابطحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: یک قاعده منطقی در زندگی ما به نام دفع ضرر احتمالی وجود دارد که براساس آن خود را از خطرات مصون نگه می داریم. این قاعده کلی درباره نحوه برخورد ما با ویروس کرونا و پرهیز از سفرهای نوروزی هم صدق می کند و ضروری است به توصیه های مکرر کارشناسان در خصوص پرهیز از رفتارهای پرخطری که ما را در معرض ابتلا به این ویروس قرار می دهد عمل کنیم.

وی افزود: در دوران کرونا نباید به درخواست های هرچند به جای اعضای خانواده از جمله کودکان در خصوص رفتن به سفر جامه عمل بپوشانیم، زیرا در صورت رفتن به سفر خطر ابتلای خانواده به این ویروس و همچنین امکان آلوده کردن سایر افراد به مراتب بیشتر خواهد شد.

این نماینده سابق مجلس، خاطرنشان کرد: در خصوص صله رحم نیز امروز با وجود امکانات متعددی که نرم افزارها و فضای مجازی در اختیار ما قرار داده است، می توانیم به دید و بازدید با اقوام و دوستان در این شرایط کرونایی بپردازیم.

وی تصریح کرد: واکسن روسیه را تا امروز ۶۰ کشور دیگر دنیا وارد کرده اند که ضرورت داشت طی مراحل سریع تری این واکسن به کشور وارد می شد، زیرا با توجه به تولید قطره چکانی این واکسن و تعداد بسیار کشورهای متقاضی زمان زیادی تا دریافت این واکسن طول می کشد.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: اگر ما از همان ابتدا برای ساخت واکسن بر ظرفیت های داخلی متکی می شدیم، بدون شک امروز نتایج بهتری کسب می کردیم.

ابطحی خاطرنشان کرد: در موقعیت کنونی باید سریع تر مراحل تهیه واکسن از کشورهایی مانند روسیه، چین و هند که با آنها در زمینه واردات واکسن قرارداد بسته ایم، انجام شود و بلافاصله مراحل واکسیناسیون افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس هستند مانند افراد کهنسال و کادر درمان آغاز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha