• یکشنبه / ۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 00061635803
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی یکم فروردین ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی یکم فروردین ایسنا

اعلام زمان سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب/ پیامک تبریک رئیس جمهوری به مردم/ تغییر ساعت رسمی کشور از امشب/ آخرین لبخند رضایتِ روحانی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز، یکم فروردین ماه ۱۴۰۰ مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

رهبر انقلاب اسلامی امروز با مردم سخن می‌گوید

به گزارش ایسنا، سخنرانی نوروزی حضرت آیت الله خامنه‌ای ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه‌های صدا و سیما، سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی به صورت زنده پخش می‌شود.

نوروز امسال نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مشهد سفر نمی‌کنند و مراسم سخنرانی نوروزی که هر سال در روز اول سال نو و در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، به علت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش کرونا در مشهد مقدس برگزار نمی‌شود.

این خبر در صدر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

رئیس جمهوری به مردم پیامک تبریک ارسال کرد

دومین خبر پربازدید،‌ پیامک رئیس‌جمهور به کاربران تلفن همراه در کشور به مناسبت فرا رسیدن سال ۱۴۰۰ بود.

در پیامک تبریک حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس به مناسبت  سال نو آمده است: با آرزوی پایان تحریم و کرونا و طلوع سپیده گشایش و سلامتی، نوروز ۱۴۰۰ بر شما خجسته باد.

رئیس جمهوری هرسال در نخستین روزهای فروردین با ارسال پیامک به کاربران تلفن همراه در کشور، فرا رسیدن سال نو را تبریک می‌گوید.

تلاش دولت تحویل کشور با رفع تحریم و عبور از کرونا به دولت بعدی است

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دویست و دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر تلاش همه جانبه دولت تا روز پایانی فعالیت خود برای شکوفایی اقتصاد ایران با ادامه روند رو به رشد تولید و پشتیبانی و مانع‌زدایی از آن تأکید کرد.

وی تاکید کرد: همه ارکان دولت بویژه دستگاه‌های اقتصادی همانطوری که در یکسال گذشته برغم تحریم‌های ظلمانه و ویروس کرونا برای مدیریت کشور و تحقق شعار جهش تولید، تلاش همه جانبه کردند، تا آخرین روز فعالیت خود با همین نشاط و پویایی به کار ادامه خواهند داد.

امشب ساعت رسمی یکساعت به جلو کشیده می‌شود

خبر تغییر ساعت رسمی کشور از امشب(اول فروردین) هم از خبرهای پرمخاطب بود.

پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: ساعت رسمی کشور طبق مصوبه ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی، هر سال در ساعت ۲۴ اول فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده می‌شود.

آخرین لبخند رضایتِ روحانی کِی بود؟

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در یک گفت‌وگوی متفاوت مطبوعاتی برای اولین بار نکات جالبی را درباره حسن روحانی به زبان آورده است.

محمود واعظی درباره این‌که آخرین لبخند رضایت کی بر لبان رئیس‌جمهور نقش بسته؟ گفته است:‌ بنظرم آخرین بار روزی بود که واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز شد. دولت علی رغم محدودیت‌های خارجی و تحریم‌ها، خیلی برای خرید و تولید واکسن تلاش کرد و به همین خاطر لحظه آغاز واکسیناسیون، برای همه ما لحظه بسیار ویژه‌ای بود.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

مجلس از هرگونه همکاری با هدف تقویت امنیت، پیشرفت و توسعه همه جانبه استقبال می‌کند

خبر بعدی، پیام های نوروزی رئیس مجلس شورای اسلامی به تعدادی از روسای مجالس کشورهای جهان به مناسبت فرارسیدن عید سعید باستانی نوروز سال ۱۴۰۰ بود.

 محمد باقر قالیباف در پیام‌های جداگانه‌ای به روسای مجالس کشورهای افغانستان، ترکیه، تاجیکستان، عراق، آذربایجان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان و پاکستان فرارسیدن عید سعید باستانی نوروز سال ۱۴۰۰ را تبریک گفت.

پیام نوروزی اردوغان

پیام رییس جمهور ترکیه به مناسبت فرارسیدن نوروز هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

رجب طیب اردوغان در بخشی از این پیام نوشته است: امیدوارم وحدت و همبستگی در سایه نوروز در تمامی جهان ریشه دوانده و گسترده شود. همچنین آرزو دارم که عید نوروز، صلح، سعادت و رفاه برای ملت  ترکیه و تمام بشریت به ارمغان بیاورد.

کارکنان وزارت اطلاعات لحظه‌ای از انجام وظایف خویش درنگ نخواهند کرد

وزیر اطلاعات  هم با انتشار پیامی، نوروز و سال نو را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک حجت الاسلام و المسلمین محمود علوی با بیان اینکه عید نوروز مظهر هویت ملّی ما ایرانیان و انسجام قدرتمند و خود انگیخته‌ی اجتماعی است، آمده است: یقیناً کارکنان مؤمن و فداکار وزارت اطلاعات در پایگاه عظیم مبارزه و جهاد، تمامی مساعی و کوشش خویش را در جهت آسایش و امنیت پایدار شما مردم عزیز بکار بسته و لحظه‌ای از انجام وظایف الهی و خطیر خویش درنگ نخواهند نمود.

برجام به یک تار مو بند است

گزارش ایسنا با عنوان "برجام به یک تار مو بند است" پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

در بخشی از این گزارش با اشاره به اینکه ایران نیز بعد از دو سال در کاهش تعهدات به مهم ترین مرحله آن رسید و از بسیاری خطوط قرمز مدنظر کشورهای عضو برجام عبور کرد، آمده است: با این حال هنوز روزنه هایی برای بازگشت همه طرف ها به برجام چنانچه رویکرد همگان مبتنی بر اجرای متقابل تعهدات باشد، وجود دارد.

خبرهای مرتبط با شعار سال"تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" را نیز می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

با آسیب‌شناسی سیاست‌های ۹۸ و ۹۹ به استقبال ۱۴۰۰ برویم

"امضاهای طلایی"و"فسادهای بورکراتیک" از جمله موانع تولید در کشور هستند

کشور بیش از همیشه نیازمند همدلی و دوری از نزاع‌های سیاسی است

فراکسیون رفع موانع کسب‌وکار در مسیر شعار سال با انگیزه گام برمی‌دارد

تاکید رئیس سازمان زندان ها بر پشتیبانی و حمایت بیشتر از خانواده زندانیان با توجه به شعار سال

برنامه اجرایی مانیفست مقام معظم رهبری با عنوان «دولت مردم» تهیه شد

پیام نوروزی رهبری حکیمانه، راهبردی و دقیق بود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha