• دوشنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 00061636092
  • خبرنگار : 71129

پارلمان استرالیا لایحه "محکومیت نقض‌های حقوق بشری در سین‌کیانگ" را بررسی کرد

پارلمان استرالیا لایحه "محکومیت نقض‌های حقوق بشری در سین‌کیانگ" را بررسی کرد

پارلمان استرالیا امروز (دوشنبه) لایحه "محکومیت نقض‌های سیستماتیک حقوق بشر در منطقه سین‌کیانگ" توسط چین را بررسی کرد و گفته که پارلمان‌های کانادا و هلند اقدامات علیه اویغورها در منطقه را نسل کشی توصیف کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پارلمان‌های کانادا و هلند پس از تصویب لوایحی الزام آور در فوریه مبنی بر اینکه رفتارهای چین علیه اقلیت مسلمان اویغور در سین‌کیانگ، "نسل کشی" است، مورد انتقاد شدید دولت پکن قرار گرفته بودند.

کوین اندروز، یکی از قانونگذاران حزب حاکم لیبرال استرالیا گفت: بزرگترین و سیستماتیک‌ترین نقض حقوق بشر در جهان در حال رخ دادن در سین‌کیانگ است.

سفارت چین در استرالیا به این لایحه تاکنون واکنشی نشان نداده است. چین نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ را رد می‌کند.

اندروز به اردوگاه‌های کار اجباری با مقیاس بزرگ و اتهامات مربوط به کار اجباری به عنوان مواردی اشاره کرد که باعث شده تا پارلمان‌های هلند و کانادا لایحه‌ای الزام آور در محکوم کردن چین تصویب کنند و همچنین مجلس اعیان انگلیس، مایک پامپئو و آنتونی بلینکن، وزرای خارجه سابق و جدید آمریکا این اقدامات در سین‌کیانگ را محکوم کنند.

اندروز ادامه داد، بسیاری این سوال را پرسیده یا گفته‌اند که آیا برنامه حزب کمونیست چین کنوانسیون نسل کشی ۱۹۸۴ سازمان ملل را نقض کرده است یا خیر.

اندروز در این لایحه به دولت استرالیا تاکید کرده تا قوانینی را علیه برده داری مدرن و مشخص کردن زنجیره‌های تامین که نیروی کار اجباری را مورد بهره برداری قرار می‌دهند، وضع و اجرایی کند. هنوز مشخص نیست که این لایحه چه زمانی در پارلمان استرالیا به رای گذاشته می‌شود.

آنه استنلی، یکی از اعضای حزب کارگر استرالیا گفته که ۳۰۰۰ اویغور در حوزه انتخابی وی در غرب سیدنی،‌ استرالیا ساکن هستند و در اضطراب و نگرانی زندگی می‌کنند.

چین در ابتدا وجود این اردوگاه‌ها را انکار کرد و گفته است که آنها مراکز فنی و حرفه‌ای هستند و برای مبارزه با افراط گرایی طراحی شده‌اند. در اواخر سال ۲۰۱۹، گفته شد همه افراد در اردوگاه‌ها فارغ التحصیل شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha