• سه‌شنبه / ۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 00061636227
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان:

چادر مسافرتی در هیچ مکان استان زنجان برپا نمی‌شود

 چادر مسافرتی در هیچ مکان استان زنجان برپا نمی‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: نوروز امسال اجازه برپایی چادر مسافرتی در هیچ مکانی داده نمی‌شود.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: علی‌رغم شیوع بیماری فراگیر کرونا که متاسفانه موجب آسیب‌های جدی به صنعت گردشگری شده است، با همکاری و هماهنگی‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان، قطعا شاهد تغییر رویه و رویکرد و همچنین هماهنگی‌های بیشتری خواهیم بود.

وی افزود: اجازه برپایی چادر مسافرتی در هیچ مکانی داده نمی‌شود و اقامت‌گاه‌های غیرمجاز هم از سوی ماموران فرماندهی انتظامی استان و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان رصد و نسبت به پلمب چنین مراکزی اقدام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در ایام نوروز با همکاری نیروی انتظامی و با تشکیل تیم‌های نظارتی همه گروه‌های غیرمجاز گردشگری، تورها و فعالیت‌های مجازی پایش و طبق تبصره ۲ ماده هفت قانون توسعه ایران‌گردی و جهانگردی، با افراد خاطی بدون اغماض برخورد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 ارجمند در ادامه با اشاره به عملکرد حوزه میراث فرهنگی، تصریح ‌کرد: علاوه‌بر فرهنگ‌سازی برای جلب مشارکت عمومی در صیانت از آثار تاریخی، مرمت مستمر تزیینات داخلی و خارجی و ارگ گنبد سلطانیه، مرمت‌های مستمر در راسته‌های بازار تاریخی زنجان، پاک‌سازی و حفاظت از مردان نمکی با همکاری دانشگاه بوخوم آلمان و موزه فرانکفورت، انجام مرمت‌های اضطراری در مساجد و اماکن مذهبی استان، مرمت اشیای تاریخی و صدور مجوزهای مجموعه‌داری، حفاظت و مرمت، ثبت حرائم و ثبت آثار تاریخی و طبیعی در فهرست ملی، رشد خوبی را شاهد هستیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به برنامه‌ها در حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و یادآورشد: حمایت همه‌جانبه از هنرمندان و صنعتگران، برنامه‌های اشتغال‌زایی با توسعه کارگاه‌های ملیله، مس، چاقو و گیوه، توسعه صادرات و ایجاد تفاهم‌نامه‌هایی با سایر دستگاه‌ها، ایجاد و افتتاح بازارچه‌های صنایع‌دستی، برگزاری وبینارهای آموزشی مجازی برای شاغلان صنایع‌دستی، صدور کارگاه‌های انفرادی و گروهی قاطعانه در دستور کار است.

این مسئول به اقدامات در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: پاسخگویی بهتر به تقاضاها در حوزه تاسیس بوم‌گردی‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، ایجاد تاسیسات گردشگری و هتل‌ها، افتتاح مجتمع خدمات رفاهی و روند اجرای پروژه‌های زیرساختی در شهرستان‌ها شتاب بیشتری یافته و برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان این صنعت در استان در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha