• دوشنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 00061636255
  • خبرنگار : 71129

اتحادیه اروپا امروز ۱۱ فرد دخیل در کودتای میانمار را تحریم می‌کند

اتحادیه اروپا امروز ۱۱ فرد دخیل در کودتای میانمار را تحریم می‌کند

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همزمان با ورود به بروکسل برای حضور در نشست وزرای خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، این بلوک قرار است امروز (دوشنبه) تحریم‌هایی را علیه ۱۱ تن دخیل در کودتای اول فوریه سال جاری میلادی میانمار وضع کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالیکه اتحادیه اروپا از ۲۰۱۸ تحریم‌های تسلیحاتی را علیه میانمار وضع کرده و برخی از مقام‌های ارشد این کشور را نیز تحریم کرده، اقدامات جدید می‌تواند به مهمترین واکنش این اتحادیه از زمان کودتا بدل شود.

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه اوضاع در میانمار در حال وخیم‌تر شدن است، گفت: در میانمار ما ۱۱ نفر را که در کودتای اول فوریه دخیل بودند و اعتراضات را سرکوب می‌کنند، تحریم می‌کنیم.

اسامی این افراد قرار است همزمان با اعلام رسمی تحریم‌ها که از سوی وزرای خارجی کشورهای عضو اعلام می‌شود، منتشر شوند.

انتظار می‌رود به زودی اقدامات شدیدتری از سوی اتحادیه اروپا برای هدف قرار دادن مشاغل تحت مدیریت ارتش میانمار صورت گیرد.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به رویترز گفته‌اند که احتمالا بخش‌هایی از مشاغل نظامی شامل "هلدینگ‌های محدود اقتصادی میانمار" و "شرکت اقتصادی میانمار" مورد هدف قرار خواهند گرفت و سرمایه گذاران اتحادیه اروپا و بانک‌ها را از تجارت با آنها منع می‌کنند.

این مجموعه‌ها در سراسر اقتصاد از معدن و تولید تا مواد غذایی و نوشیدنی گرفته تا هتل‌ها، مخابرات و بانکداری گسترش یافته‌اند. آنها در میان بزرگترین مالیات دهندگان این کشور رتبه بندی می‌شوند و همزمان با آزادسازی دموکراتیک در میانمار، به دنبال مشارکت با شرکت‌های خارجی بودند.

یک کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در سال ۲۰۱۹، تحریم‌های دو شرکت و شرکت‌های تابعه در میانمار را توصیه کرد و گفت که آنها به ارتش منابع اضافی درآمدی می‌دهند که می‌تواند در نقض حقوق بشر به کار بیایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha