• چهارشنبه / ۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 00061637040
  • خبرنگار : 71434

انصارالله: هیچ ابتکارعملی دریافت نکرده ایم/ عربستان جدی نیست

انصارالله: هیچ ابتکارعملی دریافت نکرده ایم/ عربستان جدی نیست

عضو شورای عالی سیاسی یمن امروز چهارشنبه اعلام کرد که این جنبش هیچ ابتکار رسمی از عربستان دریافت نکرده و آنچه ریاض می گوید صرفا رسانه ای است.

به گزارش ایسنا، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در مصاحبه اختصاصی با "اسپوتنیک" گفت: هیچ ابتکار رسمی به ما تحویل داده نشده و این صحبت ها فقط در قالب یک اطلاعیه در رسانه ها بوده است. اگر جدیتی در این موضوع وجود داشت، قبلاً نسخه ای برای ما ارسال می شد.

وی افزود: اگر واقعا عربستان می خواهد این طرح حقیقی گردد باید آن را رسما مطرح کند و دو طرف بر سر آن توافق کنند، اما بدون هیچ گونه اطلاع رسمی تنها آن را در رسانه ها اعلام کرد. این موضوع نشان می دهد که سعودی ها از جدیت برخوردار نیستند.

الحوثی افزود: اگر آنها می خواستند ابتکاری را ارائه دهند ، باید به ما تحویل  داده و منتظر پاسخ ما بودند ،  آنچه توسط عربستان سعودی ارائه شد به رسانه ها ارائه شد و نه ما.

وی ادامه داد: ما طرفدار توقف جنگ، تجاوز و رفع محاصره هستیم اما نه در رسانه ها بلکه ما خواهان اقدامات عملی هستیم.

پیش از این فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان از ابتکار صلح جدید ریاض برای پایان دادن به جنگ یمن خبر داده بود.

بن فرحان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ابتکار عربستان شامل آتش‌بس در سراسر یمن با نظارت سازمان ملل متحد است.

وی افزود: ائتلاف عربی به رهبری عربستان از شدت محاصره بندر الحدیده خواهد کاست و درآمدهای مالیاتی این بندر به حساب بانکی مشترکی در بانک مرکزی واریز خواهد شد همچنین اجازه داده خواهد شد تا فرودگاه صنعاء به تعداد مشخصی از کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت مستقیم پرواز داشته باشد.

انتهای  پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۴ ۱۸:۳۹

بیچاره این ملت یمن ، که بازیچه دست حکومت ها و میدان جنگ آنها شده اند بنظر شما قیافه این آدم با آن خنجر قرن حجر به پهباد و موشک هدایت شده می خورد ؟ حکومت از خدا خجالت بکشند و آن ملت را به کشن ندهند باور کنید آنها هم انسان هستند و لیاقت زندگی مناسب دارند بچه آنها را که دچار سو تغذیه شده اند در نظر بگیرید واقعا درست گفته اند که قدرت انسان را گمراه می کند ای ایکاش بچه های این کشور های متخاصم در جنگ شرکت داشتند تا سرنوشت جنگ سه روز مشخص می شد