• چهارشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 00061644667
  • خبرنگار : 50187

استاندار کرمان:

وضعیت کنونی شیوع کرونا قابل پیش بینی بود زیرا حساسیت ها کاهش یافت

وضعیت کنونی شیوع کرونا قابل پیش بینی بود زیرا حساسیت ها کاهش یافت

ایسنا/کرمان استاندار کرمان با بیان اینکه این وضعیت قابل پیش بینی بود زیرا حساسیت ها کم شده بود، افزود: پیش بینی می شود طی دو هفته آینده به شدت حجم بستری ها و در صورت کاهش مراقبت ها مرگ و میرها افزایش یابد لذا از مردم درخواست داریم مراعات و کمک کنند.

دکتر" علی زینی وند" امروز 18 فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت استان کرمان در بحث کرونا اظهار کرد: امروز که آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان ها اعلام شد در کل کشور رنگ بندی تغییر کرده و در حال حاضر شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، بم، بافت، زرند و کوهبنان در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

وی افزود: شهرستان های انار، بردسیر، جیرفت، عنبرآباد، رودبار جنوب، منوجان و نرماشیر نارنجی و شهرهای ارزوئیه، رابر، راور، فاریاب، کهنوج، قلعه گنج، ریگان و فهرج هم زرد اعلام شدند.

زینی وند تصریح کرد: این وضعیت قابل پیش بینی بود و در اولین جلسه ستاد کرونا در سال جدید عرض کردم زنگ هشدار و خطر اوج کرونا به صدا در آمده و البته فقط استان کرمان نیست و کل کشور است و این موج جدید از خوزستان آغاز شد و بعد برخی استان های غربی را در بر گرفت و اکنون به سمت استان های شرقی و مرکز آمده است.

استاندار کرمان بیان کرد: متاسفانه باید اعلام کنیم که مجددا باید به سمت محدودیت های فراگیر از جمله تعطیلی خیلی از صنوف و مشاغل، محدودیت ترددها، ممنوعیت ورود و خروج به شهرهای نارنجی و قرمز برویم و امروز آخرین دستورالعمل توسط معاونت سیاسی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی اعلام خواهد شد و پیشاپیش از مردم عذرخواهی می کنیم.

وی با بیان اینکه این وضعیت قابل پیش بینی بود زیرا حساسیت ها کم شده بود، افزود: فعلا آمار مرگ و میر و تعداد بستری ها به صورت شدید بالا نرفته اما از آنجایی که موج جدید کروناویروس انگلیسی به اصطلاح دوستان آسانسوری است و یکدفعه شکل می گیرد، پیش بینی می شود طی دو هفته آینده به شدت حجم بستری ها و در صورت کاهش مراقبت ها مرگ و میرها افزایش یابد لذا از مردم درخواست داریم مراعات و کمک کنند.

زینی وند با اشاره به اینکه براساس اعلام وزارت بهداشت، تا پایان خرداد با مشکل مواجه هستیم، عنوان کرد: باید واکسیناسیون عمومی انجام شود و امیدواریم با این کار تا ابتدای پاییز کشور بتواند بر این موج غلبه پیدا کند.

استاندار کرمان گفت: شش ماه سختی پیش رو داریم و اگر مردم ملاحظه و رعایت نکنند، ممکن است بعد از پایان کرونا افسوس بخوریم و خیلی از عزیزانمان را به علت بیماری از دست داده باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha