• چهارشنبه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 00061644971
  • خبرنگار : 50037

معرفی برادران «جمور» به عنوان شهیدان شاخص اسدآباد در سال ۱۴۰۰

ایسنا/همدان دو برادر شهید لطفعلی و عباسعلی جمور به عنوان شهیدان شاخص سال ۱۴۰۰ شهرستان اسدآباد معرفی شدند.

مسئول مجمع راویان دفاع مقدس استان همدان چهارشنبه ۱۸ فروردین در نشستی که به منظور معرفی شهیدان شاخص شهرستان اسدآباد در محل سپاه ناحیه مقاومت اسدآباد برگزار شد، اظهار کرد: شهیدان جمور در سیمی کردن خط مخابراتی خرمشهر برای بالا بردن امنیت ارتباطی رزمندگان نقش مهمی داشتند و از آنجا که دشمن ارتباط بی سیم ما را شنود می کرد، این کار یک اقدام جهادی بود.

سردار رضا میرزایی افزود: شهیدان جمور هم در پشتیبانی و هم در عملیات های گوناگون شجاعانه و به عنوان گروهان خط شکن پیشرو بودند و در نهایت به آرزوی دیرینه خود که شهادت بود رسیدند.

وی تصریح کرد: توانمندی، روحیه فداکاری، شجاعت، پرشتاب بودن در کار، نشناختن شب و روز، خود را وقف نظام  الهی کردن و ابتکار عمل و خلاقیت را از بارزترین ویژگی های شخصیت این دو شهید والا مقام می توان برشمرد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اسدآباد هم خاطرنشان کرد: شهیدان پاسدار جمور به عنوان دو برادر در عملیات های گوناگون شرکت داشتند و در کنار هم بودند تا اینکه سرانجام در تاریخ ۲۶ دی ماه ۶۵ در شلمچه عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

سرهنگ امیدعلی الیاسی فرهنگسازی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و معرفی شهدا به نسل جوان را از اهداف نامگذاری سال برشمرد و یادآور شد: از سال ۸۹ تاکنون سازمان بسیج در راستای ترویج سبک زندگی شهدا، هر سال را به نام شهدا نامگذاری می کند که امسال نیز برای دومین سال شهید محمدرسول رضایی به عنوان شهید شاخص در حوزه دانش آموزی در بین ۳۶ هزار شهید دانش آموز انتخاب شد که باید در معرفی و شناساندن وی به جامعه و نسل امروز برنامه ریزی شود.

امام جمعه اسدآباد هم نامگذاری ها را بهترین راه انتقال فرهنگ شهدا به نسل های بعدی دانست و گفت: امروز اقتدار و امنیت نظام و کشور را مدیون شهدا هستیم. 

حجت الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی مجد با بیان اینکه باید قدرشناس شهدا و اسطورهای صبر و مقاومت باشیم و برای پایداری انقلاب باید خط مشی شهیدان  را ادامه دهیم، اظهار کرد: همه ما به وصیتنامه و دستورالعمل های بزرگ شهدا نیازمندیم.

فرماندار شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه توجه به سیره شهدا و الگو گرفتن از سبک زندگی و رفتار آنها ما را در مقابل هجمه‌های بی‌امان دشمن بیمه می‌کند، گفت: روحیه انقلابی و جهادی شهدای در هشت سال دفاع مقدس سبب پیشبرد جنگ و تحمل سختی‌ها شده بود.

سعید کتابی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منظورالگوگیری نسل جوان جامعه از دلاورمردی و پایداری شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی را برای مقابله با جنگ نرم دشمنان ضروری دانست و مطرح کرد: شهادت موهبتی از جانب خداوند متعال است که تنها نصیب افراد مخلص و پاک سرشت می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha