• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۸
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 00061647852
  • خبرنگار : 71552

مرتجی: زمان کمی برای آماده‌سازی هندبالیست‌ها داریم/ کره و ژاپن خیلی آماده‌تر از ما هستند

مرتجی: زمان کمی برای آماده‌سازی هندبالیست‌ها داریم/ کره و ژاپن خیلی آماده‌تر از ما هستند

مربی تیم ملی هندبال گفت: ۸ یا ۹ ماه زمان خیلی کمی برای آماده‌سازی تیم ملی هندبال برای حضور در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا است.

شهداد مرتجی در گفت و گو با ایسنا در خصوص میزان آمادگی ملی‌پوشان تیم ملی هندبال امید اظهار کرد: این مرحله از اردوها از ۱۹ فروردین شروع شد و اکنون در اواسط آن هستیم. بازیکنان به خاطر  استراحت دو ماهه بعد از مسابقات لیگ، تعطیلات نوروز و همچنین تعطیلی باشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا تمرین خوبی نداشتند و از لحاظ آمادگی در شرایط خوبی نبودند. تلاش ما این بود که آنها را از لحاظ آمادگی جسمانی مقداری آماده کنیم. 

مربی تیم ملی گفت: در کنار آمادگی جسمانی کار با توپ و سیستم‌های دفاعی را نیز تمرین کردیم. این اردو تا ۲۴ فروردین ادامه دارد. باید ببینیم در پایان اردو بازیکنان به لحاظ آمادگی بدنی و شرایط تیمی تا چه حد رشد کرده‌اند. تعدادی از آنها را برای اردوی بعد که قرار است با حضور بازیکنان بالای ۲۳ سال تشکیل شود انتخاب می‌کنیم.

وی گفت: ۲۵ نفر به اردو دعوت شدند اما اردو با ۲۱ نفر در حال انجام است. متاسفانه تست دو بازیکن مثبت شده بود و دو نفر هم آسیب دیدگی داشتند که در اردو حاضر نشدند. 

مرتجی در خصوص اینکه زمان تا مسابقات قهرمانی آسیا (دی ۱۴۰۰) خیلی کوتاه است و آیا نباید اردوها فشرده تر برگزار شود، گفت: بله زمان کوتاه است و خود فدراسیون هم به دنبال برگزاری مرتب اردوها است. پیشنهاد دادیم که در ماه رمضان هم اردو داشته باشیم. باید ببینیم شرایط چه خواهد شد و فدراسیون چه تصمیمی می‌گیرد.  

وی در خصوص انتخاب سرمربی خارجی تیم ملی هندبال افزود: حضور سرمربی خارجی در ایران و نظارتش بر اردوهای تیم ملی خیلی مهم است. فدراسیون به جد پیگیر این موضوع است‌. امیدواریم این موضوع زودتر انجام شود و اردوها با حضور سرمربی خارجی ادامه پیدا کند.

وی گفت: زمان که خیلی کوتاه است. ۸ یا ۹ ماه تا قهرمانی آسیا زمان بسیار کمی است. خیلی از کشورهای آسیایی مثل کره و ژاپن اندازه دو، سه سال یا بیشتر در اردو بوده‌اند. آنها به خاطر حضور در مسابقات جهانی در همین ساعت خیلی آماده تر از ما هستند. ما زمان کمی برای آماده‌سازی بازیکنان داریم. امیدوارم که زودتر سرمربی خارجی تیم مشخص شود. امیدوارم اردوها هم به جد پیگیری شود تا بازیکنان به آمادگی و هماهنگی لازم برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha