• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 00061670486
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:

تأیید صلاحیت‌ها تأثیر زیادی در مشارکت مردم دارد

تأیید صلاحیت‌ها تأثیر زیادی در مشارکت مردم دارد

ایسنا/اصفهان عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: اگر داوطلبان بیشتری با عقاید مختلف تأیید صلاحیت شوند، انگیزه بیشتری در مردم برای مشارکت در انتخابات ایجاد می‌شود.

حیدرعلی حجتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شور و حال انتخاباتی در کشور، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی مردم یکی از دلایلی است که باعث شده هنوز شور و حال انتخاباتی در کشور ایجاد نشود. مردم همیشه در شرایط متعادل‌تر و بهتر اقتصادی آمادگی بیشتری برای شرکت در انتخابات از خود نشان می‌دادند، اما در این دوره مشکلات اقتصادی دارند و شیوع کرونا هم بر این مشکلات افزوده است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی و کرونا انتخابات را تحت‌الشعاع قرار داده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: البته مشخص نبودن کاندیداهای انتخاباتی یکی دیگر از این دلایل است. در دوره‌های قبل چهره‌های مشهور و کسانی که می‌توانستند در جامعه شور و حال ایجاد کنند، زودتر کاندیدا بودنشان مشخص می‌شد و افکار عمومی هم حول محور این افراد حرکت می‌کرد. هم‌اکنون اسامی تعدادی اعلام شده است، اما معلوم شد که این افراد به دلایلی کاندیدا نمی‌شوند.

حجتی تصریح کرد: آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن کاندیداها بدون شک تأثیرگذار خواهد بود و به طور نسبی شور و هیجان انتخاباتی را در جامعه ایجاد می‌کند. احزاب و گروه‌های سیاسی بعد از تأیید صلاحیت‌ها باید روی افکار عمومی کار کنند. احزاب گفتگوهای درون‌حزبی دارند و فعلاً نمی‌توانند به دلایلی وارد گفتگو با جامعه شوند.

عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان، افزود: انتظار داریم شورای نگهبان سخت‌گیری زیادی در بررسی صلاحیت‌ها نکند. دولت تأکید دارد که قانون باید در مجلس تصویب شود که نظر درستی هم است. بدنه مردم مشکلات زیادی دارند و فعلاً انتخابات برای آنان در اولویت نیست، اما اگر داوطلبان بیشتری با عقاید مختلف تأیید صلاحیت شوند، انگیزه بیشتری در مردم برای مشارکت در انتخابات ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha