• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 00061688547
  • خبرنگار : 71610

ریاست جمهوری لبنان: حریری به دنبال تسلط بر اختیارات رئیس‌جمهوری است

ریاست جمهوری لبنان: حریری به دنبال تسلط بر اختیارات رئیس‌جمهوری است

دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که نخست‌وزیر مکلف این کشور درصدد است تا ریاست جمهوری را مسؤول وضعیت پیش آمده بابت تشکیل دولت این کشور جلوه دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، دفتر ریاست جمهوری لبنان در پیامی به سعد حریری، نخست وزیر مکلف این کشور اعلام کرد، وی در تلاش است ریاست جمهوری لبنان را مقصر و مسؤول وضعیت موجود و شکست در تشکیل دولت جلوه دهد.

در این بیانیه آمده است: جریان المستقبل همزمان با تماس‌های در حال انجام برای تشکیل کابینه جدید، حملاتش را گاهی علیه ریاست جمهوری و گاهی علیه شخص میشل عون ادامه می‌دهد و از عبارت‌ها و توصیفاتی استفاده می‌کند که سطح پایین ادبیات متولیان این جریان را نشان می‌دهد.

 در این بیانیه آمده است: ریاست جمهوری لبنان طی هفته‌های گذشته ترجیح داده است که در راستای تشکیل دولت هیچ بحث و جدلی با جریان مذکور نداشته باشد اما به دنبال صدور بیانیه روز گذشته این جریان باید به چند نکته اشاره کرد.

ریاست جمهوری لبنان در ادامه تاکید کرد: نخست اینکه فرار مداوم سعد حریری زیر بار مسؤولیت خود در تشکیل یک دولت متعادل و کارآمد به منزله نقض بیشتر قانون اساسی و سند توافق ملی و نشان دهنده تمایل روشن و عامدانه برای اخلال در روند تشکیل دولت است.

در این بیانیه تاکید شده است: ثانیاً، این ادعا که رئیس جمهوری همیشه سعی دارد از طریق مواضع خود توافقنامه طائف و اثرات قانونی آن را تضعیف کند، اوج دروغ، تهمت و فریب افکار عمومی است، زیرا رئیس جمهوری در تمامی مواضع و گزینه‌هایش به قانون اساسی و سند توافق ملی استناد می‌کند. ثالثاً، نخست‌وزیر مکلف همچنین اصرار دارد که با توسل به اقداماتی که ناقض هنجارها و اصول است، اختیارات رئیس جمهوری و حق طبیعی وی در احترام به قانون اساسی را غصب کند.

ریاست جمهوری لبنان همچنین در ادامه این بیانیه آورده است: نخست‌وزیر مکلف عمداً میشل عون را مسؤول شرایط اقتصادی، مالی و اجتماعی می‌داند و این درحالی است که همه می‌دانند شرایط سخت مالی و بدهی‌های کشور ثمره عملکردهای تیم منتخب نخست‌وزیر و سوء مدیریت او در امور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha