• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 00061707930
  • خبرنگار : 71505

پرونده چند پلاک ثبتی با رای باغ بسته شد

پرونده چند پلاک ثبتی با رای باغ بسته شد

اعضای شورای شهر تهران پرونده چند پلاک ثبتی دیگر را با رای باغ بستند.

به گزارش ایسنا، در سیصد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران، چندین مورد پرونده پلاک ثبتی باغات مورد بررسی قرار گرفت بر همین اساس محمد سالاری به قرائت گزارش کمیسیون شهرسازی و معماری در این خصوص پرداخت و گفت: اولین پرونده پلاک ثبتی مربوط به قطعه زمینی به مساحت ۹۸۷ متر در خیابان باهنر واقع در منطقه یک است که در سند آن عبارت «قطعه زمین مسکونی» آمده است و کاربری قدیم آن هم مسکونی بوده است.

وی افزود: کمیسیون ماده هفت این ملک را با داشتن ۷۹ اصله درخت باغ اعلام کرده و این درحالیست که حدنصاب درختان آن ۳۹ اصله است و لذا کمیسیون شهرسازی و معماری با توجه به حدنصاب درختان و عکس های هوایی آن را باغ می‎ داند.

به گزارش ایسنا، نظر کمیسیون بدون مخالف و موافق به رای گذاشته شد و با ۱۳ رای موافق به تصویب رسید.

سالاری در ادامه گفت: پلاک ثبتی دوم قطعه زمینی به مساحت ۵۹۶ متر در خیابان شهید باهنر واقع در منطقه یک است که عبارت «یک قطعه زمین با بنای احداثی» در سند آن آمده و سند مادر آن هم «یک قطعه زمین» بوده و کاربری قدیم آن مسکونی.

به گفته سالاری، کمیسیون ماده هفت در سال ۹۹ با ۲۶ اصله درخت آن را باغ خوانده و حدنصاب درختان آن ۲۸ اصله شمرده شده است. لذا کمیسیون شهرسازی و معماری آن را با توجه به عکس‎های هوایی باغ می‌داند.

در نهایت این پرونده نیز بدون مخالف و موافق به رای گذاشته شد و نظر کمیسیون با ۱۴ رای موافق به تصویب رسید.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ادامه داد: سومین پرونده پلاک ثبتی قطعه زمینی با مساحت ۱۹۳۰ متر واقع در جماران در منطقه یک بود که عبارت «یک قطعه زمین مشجر» در سند آن آمده بود و کاربری قدیم آن هم مسکونی بوده است و کمیسیون ماده هفت در سال ۹۹ آن را دارای شرایط باغ بودن دانسته است. اما دیوان عدالت اداری رای کمیسیون ماده ۷ را ابطال کرده است. حال کمیسیون شهرسازی و معماری آن را با توجه به متن سند و ۷۷ اصله درخت، باغ می‌داند.

در ادامه جلسه نظر کمیسیون بدون موافق و مخالف به رای گذاشته شد و با ۱۵ رای موافق به تصویب رسید.

محمد سالاری در جریان بررسی پرونده دیگری گفت:  چهارمین پرونده پلاک ثبتی، قطعه زمینی به مساحت ۹۲۶۷ متر در بلوار امیرکبیر واقع در منطقه ۲۲ است که در سال ۷۶ یک قطعه زمین مزروعی بوده و کمیسیون ماده هفت آن را در سال ۹۱ باغ دانسته ولی دیوان عدالت اداری این رای را ابطال کرده است.

وی افزود: همچنین کمیسیون ماده ۱۲ هم آن را دایر مزروعی می ‎داند و لذا کمیسیون شهرسازی آن را باغ نمی‌داند.

در نهایت نظر کمیسیون به رای گذاشته شد و با ۱۱ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha