• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 00061738832
  • خبرنگار : 71145

در واکنش به مخالفت کشورهای عربی

اتحادیه آفریقا: پذیرش اسرائیل به عنوان عضو ناظر از اختیارات کامل ماست

اتحادیه آفریقا: پذیرش اسرائیل به عنوان عضو ناظر از اختیارات کامل ماست

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا تاکید کرد: تصمیم پذیرش اسرائیل به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا که مورد مخالفت تعدادی از کشورهای عربی قرار گرفت در چارچوب اختیارات کامل اتحادیه است.

به گزارش ایسنا، موسی فقی محمد، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در واکنش به مخالفت چندین کشور عربی با عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا گفت، این تصمیم در چارچوب به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور" و برقراری روابط دیپلماتیک با آن از سوی اکثریت کشورهای عضو اتحادیه آفریقاست.

به نقل از اسپوتنیک، فقی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم پذیرش اسرائیل به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا براساس به رسمیت شناختن اسرائیل و برقراری روابط دیپلماتیک با آن از رهگذر آن است که اکثر کشورها یعنی دو سوم کشورهای عضو اتحادیه آفریقا با اسرائیل رابطه دارند و نیز این مساله به درخواست صریح برخی از این کشورها بوده است.

طبق این بیانیه، با اشاره به پذیرش اسناد نمایندگی دائم اسرائیل در اتحادیه آفریقا، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا بر پایبندی ثابت این سازمان آفریقایی در قبال حقوق اصلی ملت فلسطین از جمله حق برخورداری از کشور ملی مستقل به پایتختی قدس شرقی در چارچوب صلح فراگیر، عادلانه و نهایی بین اسرائیل و کشور فلسطین تاکید کرد.

فقی ادامه داد: این یادآوری به تعهد اتحادیه آفریقا نسبت به حقوق فلسطینی‌ها ناشی از اصول و مواضعی است که سازمان وحدت آفریقا و سپس اتحادیه آفریقا از طریق اجلاس‌های سران خود آن را ابراز داشتند.

او ابراز امیدواری کرد، پذیرش اسرائیل درخواست اتحادیه آفریقا برای تحقق اصل راه حل دو کشوری و احیای صلح بین دو کشور و دو ملت اسرائیل و فلسطین را تقویت می‌کند.

فقی درباره مخالفت برخی کشورهای عضو با این تصمیم اتحادیه آفریقا تصریح کرد: قصد داریم این تصمیم را در دستور کار شورای اجرایی آتی کمیسیون بررسی کنیم.

22 ژوئیه کمیسیون آفریقا درخواست اسرائیل برای پیوستن به این اتحادیه به عنوان عضو ناظر را بعد از دو دهه تلاش تل‌آویو اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha