• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 00061744421
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۴ مرداد

انتقادها از مدیریت تعطیلات کرونایی/کابینه پیشنهادی در ارزیابی/طرح خوزستان جنوبی

انتقادها از مدیریت تعطیلات کرونایی/کابینه پیشنهادی در ارزیابی/طرح خوزستان جنوبی

کرونا ویروس/ طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی/ کابینه سیزدهم و ... از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، اعلام وصول طرح تشکیل استان خوزستان جنوبی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در صدر اخبار پربازدید قرار گرفت.

افزایش سفرها به استان های شمالی کشور در وضعیت شیوع ویروس کرونا از موضوعات خبر ساز بود که در همین رابطه سید کاظم دلخوش با انتقاد از نحوه مدیریت تعطیلات کرونایی گفت: متاسفانه از سه روز قبل اعلام کردند که به خاطر کرونا تعطیلی اعمال خواهد شد،  این نحوه برخورد و کنترل کرونا نیست. افرادی که ساک هایشان آماده بود از سه روز پیش از طریق جاده ها خود را به استان های شمالی و سایر استان ها رساندند. مگر مجلس در ستاد کرونا نماینده ندارد این نحوه تصمیم گیری نادرست است. کشتارها در حال افزایش است باید قاطع برخورد کنند.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اعلام رسمی تعطیلی ها پیش از مسدودسازی جاده ها افزود: جاده‌های منتهی به شمال کشور باید پیش از اعلام رسمی تعطیلی مسدود می‌شد.

رحمت الله نوروزی عضو مجمع نمایندگان استان گلستان هم با اشاره به اینکه وضعیت استانهای شمالی از نظر کرونا سیاه است، گفت که از مردم می خواهیم که پروتکلها را رعایت کنند و در خانه بماند.  بیمارستانها جایی برای بستری ندارند و با کمبود دارو و سرم مواجهیم‌. ستاد کرونا اعلام کرده از ظهر امروز جلوی خروج مردم از شهر را می گیرد اما از چند روز گذشته شاهد ورود مسافران به شهرهای شمالی هستیم.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

مسافرت مردم به استان مازندران به معنای "خرید ریسک مرگ" است

اعلام آمادگی بسیج دانشجویی برای مقابله با ویروس کرونا

ستاد کرونا با جدیت برای قطع زنجیره انتقال کرونا گام بردارد/ مردم باید همراهی کنند

فتحی: تاخیر در ترخیص داروهای کرونا بازی با جان مردم است

اختصاص کامل بیمارستان نیروی دریایی ارتش در گیلان به بیماران کرونایی

پویش «عزاداری خالصانه؛ رعایت مومنانه» آغاز به کار کرد

برنامه مراسم سوگواری مجازی بنیاد زینب کبری (س) اعلام شد

***

مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

گزارش کمیسیون عمران در خصوص طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین در جلسه علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت نمایندگان با کلیات آن مخالفت کردند.

مخالفان طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی آن را دارای بار مالی دانسته و معتقد بودند که این تفکیک مشکلی را حل نخواهد کرد، اما موافقان این طرح تاکید داشتند که با وجود گستردگی و پیچیدگی این وزارتخانه در حوزه راه و شهرسازی و مسکن باید این تفکیک صورت گیرد.

در جریان بررسی این طرح همچنین  محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: با وجود مشکلات متعدد موجود در حوزه راه و شهرسازی و شبکه ریلی و خطوط هوایی دولت چگونه می خواهد با وزارتخانه راه و شهرسازی مشکل مسکن را حل کند؟

ارزیابی ها از وزاری پیشنهادی سید ابراهیم رییسی برای کابینه سیزدهم نیز همچنان ادامه دارد و از موضوعات خبر ساز این روزهاست.

حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاست خارجی با توجه به معرفی حسین امیرعبداللهیان به عنوان گزینه پیشنهادی برای سمت وزیر امور خارجه، معتقد است که  آقای رئیسی گزینه مناسبی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.  امیرعبداللهیان در عرصه دیپلماسی، فردی کارکشته است، از سال های پیش در وزارت خارجه بوده است و با ساختار وزارت خارجه، کارکرد آن و بدنه این دستگاه آشنا است.

محسن کوهکن از نمایندگان پیشین مجلس نیز در ارزیابی خود از کابینه پیشنهادی رئیس جمهور اظهار کرد: انتخاب کابینه با پیچیدگی ها و واقعیت هایی روبرو است که همه روسای جمهور را درگیر خود می کند. در گذشته این پیچیدگی ها وجود داشته و در آینده هم وجود خواهد داشت. نباید نگاه صفر و صدی به کابینه پیشنهادی رئیسی داشته باشیم.

به گفته عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز شبنه سی‌ام مرداد ۱۴۰۰ رسیدگی به خط مشی و اصول کلی برنامه دولت سیزدهم و صلاحیت وزرای پیشنهادی در دستورکار نمایندگان خواهد بود.

دیگر اخبار مرتبط با وزرای پیشنهادی را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

«اوجی» شایسته به دست گرفتن سکان هدایت وزارت نفت است

دفاع تمام قد نماینده دامغان از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

«ضرغامی» آینده وزارت میراث فرهنگی را متحول خواهد کرد

«محرابیان» مشرف به امور وزارت نیرو است

وزیر پیشنهادی کار می‌تواند آغازگر تحول بزرگی در این وزارتخانه باشد

استقبال کمیسیون امنیت ملی از وزرای پیشنهادی دفاع و کشور

حمایت کمیسیون عمران از وزرای پیشنهادی صمت و کار

وعده وزیر پیشنهادی بهداشت برای واکسیناسیون کل جامعه هدف ظرف ۶ ماه آینده

شانس زیاد عین اللهی برای وزارت بهداشت

برنامه های وزرای پیشنهادی اقتصاد و اطلاعات در کمیسیون آموزش / وزرای نیرو و گردشگری در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها /  وزیر پیشنهادی راه در کمیسیون قضایی مجلس / وزرای پیشنهادی دادگستری و ارشاد در کمیسیون بهداشت /  وزیر پیشنهادی راه در کمیسیون قضایی مجلس /  وزیر پیشنهادی کشاورزی در کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها / وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون عمران  در دست بررسی است.

***

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ورود نیروهای طالبان به کنسولگری کشورمان در مزارشریف و صحبت با کارمند کنسولگری، خبرنگار ایسنا اطلاع یافت که فردی که با اعضای کنسولگری در حال صحبت است شخص محلی و مورد اعتماد می‌باشد که جهت کسب اطلاع از مساعد بودن شرایط و حال کارمند محلی(افغانستانی) کنسولگری مراجعه کرده است. در واقع هیچ نیروی طالبان وارد کنسولگری نشده و تنها این شخص از جلوی در اصلی کنسولگری در حال احوال‌پرسی بوده است .

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یکشنبه) بیست و چهارم مرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha