• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 00061746593
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

جانشین قرارگاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان اصفهان:

عراقی‌ها، اسیر آزادگان ایران بودند

عراقی‌ها، اسیر آزادگان ایران بودند

ایسنا/اصفهان جانشین قرارگاه حضرت سیدالشهدا(ع) در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری گفت: آزادگان هیچ وقت اسیر زندانبانان عراقی نبودند، بلکه این عراقی‌ها بودند که اسیر صبر و پایداری رزمندگان ایرانی شدند.

سردار اصغر عرب پور در گفت و گو با ایسنا درباره روز ۲۶ مرداد و ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: روز ۲۶ مرداد نماد مقاومت و پیروزی ملت ایران و به زانو درآمدن رژیم بعث عراق است. آزادگان ایران در زندان‌های عراق دشمن بعثی را به عذاب درآورده بودند، به طوری که با مقاومت مثال زدنی تسلیم خواسته‌های آنان نمی شدند که در این راه بسیاری از رزمندگان در زندان‌های صدام به شهادت رسیدند.

وی افزود: آزادگان هیچ وقت اسیر زندانبانان عراقی نبودند، بلکه این عراقی‌ها بودند که اسیر صبر و پایداری رزمندگان ایرانی شدند. در نهایت با پایان جنگ و مذاکرات نظام اسلامی، دشمن بعثی مجبور به آزادی رزمندگان ایران شد.

جانشین قرارگاه حضرت سیدالشهدا(ع) در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری گفت: صدام تلاش بسیاری کرد تا رزمندگان ایران را آزاد نکند و همچنان در زندان نگه دارد، اما پس از اینکه به کویت حمله کرد و از نظر بین المللی و داخلی ضعیف شد مجبور به آزاد کردن رزمندگان اسلام شد و این آزادی یک موفقیت و پیروزی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

عرب پور تصریح کرد: آزادگان با سرافرازی به کشور بازگشتند و ملت ایران در روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ استقبال با شکوهی از آنان کردند و هر زمانی نام این عزیزان آورده می شود به خودمان و غیرت ایرانی افتخار می‌کنیم.

وی افزود: صدام همیشه قصد داشت از وجود آزادگان به عنوان ابزار فشار علیه نظامی اسلامی استفاده کند و زمانی که صدام نتوانست به اهداف اولیه خود در جنگ تحمیلی برسد قصد داشت در میز مذاکره قدرت چانه زنی خود را بالا ببرد که سرانجام موفق به این کار نشد و رزمندگان را آزاد کرد. البته اسیران عراقی زیادی در ایران بودند که صدام هیچ وقت دلسوز آنان نبود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha