• جمعه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۶:۲۲
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 00061747091
  • خبرنگار : 71638

تکنولوژی ژاپنی ها در والیبال روز دنیا/ ورزش در سایه علم

تکنولوژی ژاپنی ها در والیبال روز دنیا/ ورزش در سایه علم

ژاپن که به مهد تکنولوژی دنیا معروف است، از این تکنولوژی در والیبال استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ژاپن در سال های اخیر موفق شده پیشرفت‌های زیادی را در این رشته داشته باشد. تا قبل از رقابت‌های المپیک، ایران و ژاپن در طول تاریخ ۴۲ بار به مصاف هم رفته‌ بودند و سهم هرکدام ۲۱ برد بوده است. در ۲۰ تقابل اخیر تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی والیبال ژاپن، ۱۵ پیروزی سهم ایران و ۵ پیروزی سهم ژاپن بود.

در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تیم ملی والیبال ژاپن موفق شد والیبالیست های ایران را در مرحله گروهی شکست دهد تا ایران از المپیک حذف شود.  

تیم ملی والیبال ژاپن برنامه‌ریزی های زیادی را برای این رقابت‌ها داشت. این تیم از سال ۲۰۱۷ به مدت پنج سال برای المپیک سخت کار کرد تا داده‌ها را جمع آوری، تجزیه و تحلیل کند تا با ایجاد یک تیم سختکوش بتواند با قدرت های جهان رقابت کند.  

 اکثر بازیکنان اصلی ژاپن در سن 20 سالگی هستند به طوری که تیم ملی والیبال ژاپن که میزبان المپیک بود، با جوانان خود به میدان این رقابت ها آمد. این تیم با کمترین میانگین سنی ( ۲۵.۵۸  سال سن) در المپیک حضور داشت.

ژاپن که به مهد تکنولوژی معروف است در سال های اخیر موفق شده از علم در ورزش کمک بگیرد تا ورزش این کشور زیر سایه تکنولوژی موفق شود با دیگر کشورهای قدرتمند جهان رقابت کند. تیم ملی والیبال ژاپن از تکنولوژی رباتیک در والیبال روز دنیا استفاده می کند، شاید این موضوع در آینده باعث شود اختلاف فاحشی بین والیبال ایران و این کشور به وجود آید.

مدیریت ورزش ژاپن و به خصوص والیبال این کشور باعث شده که ورزشکاران از چنین امکاناتی بهره مند شوند و این درحالی است که فدراسیون والیبال ایران برای برقراری ارتباط اینترنتی در برگزاری نشست خبری آنلاین همچنان با مشکل مواجه است!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۰:۱۷

همچین میگی تکنولوژی فک می کنی چی هست. یک میلیارد بودجه تعریف کنید منم طراحی میکنم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۰:۳۷

آنها از تکنولوژی استفاده کنند ما هم از دعا استفاده می کنیم. خدایا پراید ما را پورشه بفرما. البته برا مسئولین دعا اجابت میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۱:۴۹

با سلام و درود، واقعا با دیدن این فیلم آموزشی، پی میبریم به اینکه چرا ژاپنی ها همیشه چندین سال جلوتر از ما فکر و اندیشه دارن، موئلف های پیشرفت و توسعه یه کشور زیادن، که یکیش تحقیق و توسعه فراوان در علم رباتیک هست، اونوقت ما حتی زیر ساخت نصب تجهیرات VAR رو هم نمیتونیم در کشورمون نداریم

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۵:۲۹

حیرت انگیزه ! ولی جوانان ایرانی باهوش بالایی که دارند می‌توانند معجزه کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۲۹ ۱۷:۳۷

ایران هم باید از ژاپن یاد بگیره ان شاء الله یک روزی در ایران هم این تکنولوژی دیده خواهد شد.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۰ ۰۱:۵۱

از فاکتور بلندی قد میشود بهترین بهره رو جلوی ژاپنیها برد پرش زیاد و ارتفاد گرفنن چه هنگام دفاع و یا حمله .با سرعت بالا.دریافتهای بی نقص.سرویسهای ریسکی با کمترین خطا و بیشترین سرعت .تمام اینها با تلاش بدست خواهند آمد حتی با کمترین امکانات.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ ۰۱:۳۰

این رباتها هوش مصنوعی میخان با سی میلیارد شاید بشه ردیف کرد. ولی بازم همون کیت اصلی فرمان رو باید از ژاپن بخریم وبقیه رو جوشکاری درست کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ ۰۱:۳۳

این فیلم رو دوماه پیش توی اینستاگرام دیدم. بعد دیگه خاطرجم شدم واقعا اینا تلاش وکوشش دارن وهزار سال جلوترند از خودمون

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۳۱ ۰۲:۰۶

سلام من ایده هایی برای بهبود عملکرد تیم ملی والیبال کشورمون دارم. ایده ام رو به کی میتونم بگم؟