• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 00061756264
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۹ شهریور

پیام گوترش برای رییسی/مطالبات اقتصادی از دولت/اطلاعاتی دیگر از ماجرای اوین

پیام گوترش برای رییسی/مطالبات اقتصادی از دولت/اطلاعاتی دیگر از ماجرای اوین

ادامه حواشی مربوط به انتشار تصاویری از زندان اوین/ مقابله با کرونا ویروس/ تحولات افغانستان/ مطالبات اقتصادی از دولت سیزدهم از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، حواشی مربوط به انتشار تصاویری از زندان اوین همچنان از موضوعات پرمخاطب خبری این روزهاست که ذبیح الله خداییان در اولین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی قوه قضاییه به آن پرداخته است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای عوامل رفتارهای غیرقانونی که در تصاویر منتشر شده از زندان‌ اوین دیده ‌می‌شود، پرونده ای تشکیل یا با کسی برخورد شده است؟ گفت: صحنه هایی که در فیلم های منتشره مشاهده می شود مغایر قانون بود و به هیچ وجه  قابل قبول و قابل توجیه نیست. بر این اساس قوه قضاییه اصرار بر برخورد با متخلفین دارد و ریاست قوه قضاییه در ابتدای امر دادستان محترم کل کشور را مسئول و مامور کرده اند که موضوع را پیگیری و نسبت به شناسایی مباشرین و  مقصرین اقدام کند.

در همین رابطه عبدالصمد خرمشاهی  حقوقدان پیشنهاد دارد که رئیس قوه قضائیه کمیته‌ای تشکیل دهد تا به صورت مستمر پیگیری باشد تا حقوق زندانیان مورد تعدی و تجاوز قرار نگیرد و این حقوق را به شکل دقیق اجرا کنند.

امروز همچنین وزارت امور خارجه گزارشی از عملکرد و اقدامات این وزارت‌خانه در خصوص مقابله با کرونا و تامین واکسن منتشر کرد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و جزییات کامل آن را می توانید اینجا بخوانید.

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی هم بر پرهیز از تمرکز بر حواشی کرونا تاکید دارد و معتقد است که اگر اکنون بخواهیم درگیر حواشی کرونا بشویم و دنبال مقصرتراشی باشیم، قطعا به بن‌بست مدیریتی می‌خوریم که فعلا آورده‌ای برای مردم ندارد، بنابراین باید کمک کنیم که وزارت بهداشت، ستاد کرونا و... بتوانند بار فعلی را بردارند و مشکلات کشور را حل کنیم.

از دیگر اخبار پربازدید امروز، پیام دبیرکل سازمان ملل متحد خطاب به رئیس جمهوری اسلامی ایران و اعلام آمادگی وی برای همکاری با دولت ایران بود.

آنتونیو گوترش در بخشی از پیام خودبا تبریک ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسمین سید ابراهیم رئیسی، اعلام کرد که سازمان ملل متحد و اینجانب شخصاً علاقمند به کار با دولت جدید تحت رهبری شما به سوی تحقق صلح و امنیت، توسعه پایدار و حقوق بشر در سراسر جهان هستیم.

تحولات اخیر افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان در این کشور هم از موضوعات خبری است که مخاطبان زیادی پیگیر آن هستند و در همین ارتباط یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه، ۵ راهبرد را برای ایران در رابطه با افغانستان پیشنهاد داده است.

عبدالرضا فرجی راد  با تشریح راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مسئله افغانستان در تمامی ابعاد این موضوع پیشنهاد کرد که کمیته‌ای به نام کمیته راهبردی افغانستان در دستگاه دیپلماسی تشکیل شود و همه مسائل از نظر ژئوپلیتیکی، سیاسی و... مورد بررسی قرار گیرد زیرا مسئله افغانستان امروز بسیار مهم است و دنیا به آن توجه دارد.

توضیحات ایرج مسجدی درباره چگونگی ادامه مذاکرات ایران با عربستان سعودی هم از پربازدیدها بود.

سفیر ایران در عراق در مرکز گفت‌وگوهای الرافدین که با حضور مقامات ارشد عراقی برگزار شد، با اشاره به  مناسبات منطقه‌ای و نقش عراق در نزدیک‌سازی دیدگاه‌های ایران و عربستان گفت: از طریق همکاری دولت عراق، سه دور مذاکرات با عربستان در بغداد انجام دادیم و دور چهارم مذاکرات ایران-عربستان در پی تشکیل دولت جدید ایران در بغداد برگزار خواهد شد.

این روزها مسئله بهبود وضعیت معیشت مردم و حل مشکلات اقتصادی کشور از مهمترین مطالبات نمایندگان مجلس از دولت سیزدهم است.

در همین رابطه رحمت الله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم ترین انتظارات نمایندگان از وزرای دولت سیزدهم رفع مشکلات مردم است، تاکید کرد: امروز مردم در بخش های مختلف با مشکل روبه رو هستند و حل مشکلات معیشتی مردم به دنبال تورم ایجاد شده، مهم ترین مطالبه ای است که وزرای دولت باید با جدیت برای تحقق آن گام بردارند.

همچنین مهرداد گودرزوند عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس کنترل قیمت‌ها و حمایت از تولید داخل را به عنوان اولویت‌های کاری دولت سیزدهم در ابتدای شروع فعالیت‌اش دانست و گفت که دولت باید با کنترل قیمت مسکن هزینه‌های زندگی مردم را هم کنترل کرده و کاهش دهد.

 خبرهای دیگر با محوریت مطالبات از دولت سیزدهم را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

دولت با نگاه ویژه‌ای تثبیت شرایط اقتصادی را دنبال کند

باید اقتصاد را از دست رانتخواران نجات داد

مسئله اقتصاد باید اولویت هر روز دولت باشد

دولت هر سریع‌تر لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه کند

صنعت خودرو می‌تواند موجب رشد اقتصادی شود اگر...

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha