• جمعه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۱:۴۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 00061757176
  • خبرنگار : 71603

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا:

منتظر دریافت سهمیه واکسن دانشجویان هستیم

منتظر دریافت سهمیه واکسن دانشجویان هستیم

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا با بیان اینکه در این دانشگاه واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر انجام شده ،گفت: اسامی تمام دانشجویان به وزارت عتف (علوم، تحقیقات و فناوری)ارسال شده و زمانی‌که سهمیه واکسن را به ما تحویل دهند، واکسیناسیون دانشجویان آغاز میشود.

دکتر شهلا بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه فرایند واکسیناسیون در دانشگاه الزهرا از ۱۷ مرداد ماه آغاز شد، اظهار کرد: در فاز اول واکسیناسیون، ،اعضای هیات علمی، اساتید مدعو و پسادکتری واکسینه شدند و در فاز بعدی روند واکسیناسیون کارکنان در دستور کار قرار گرفت و اعضای دانشگاه بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت و بنا به برنامه ریزی و زمانبندی، به ترتیب حروف الفبای نام خانوادگی، دوز اول واکسن کووید-۱۹ خود را دریافت کردند.

 وی ادامه داد: محل واکسیناسیون این افراد در  دانشگاه الزهرا بود و در این فرآیند، ۱۲۰۰ نفر شامل کلیه اعضاء هیات علمی و کارمندان و برخی از محققین پسادکتری دانشگاه الزهرا واکسینه شدند.

دکتر بختیاری با بیان اینکه تزریق دوز اول واکسن اساتید این دانشگاه روز دوشنبه ۸ شهریور به پایان رسید، افزود: تزریق دوز دوم از اواسط شهریور ماه آغاز می شود و بر اساس تاریخ مندرج بر روی کارت‌های واکسن انجام می گردد. 

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا  در رابطه با واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها در خصوص واکسیناسیون دانشجویان انجام شده و اسامی تمام دانشجویان ایرانی و حتی بین‌الملل به وزارت عتف ارسال‌ شده است. دانشگاه در این زمینه از آمادگی کامل برخوردار است لذا با اعلام مجوز و مشخص شدن سهمیه از سوی وزارت بهداشت، نسبت به انجام آن اقدامات کافی صورت می‌گیرد. 

وی با اشاره به نوع واکسن‌های تزریقی در این دانشگاه خاطرنشان کرد: در دانشگاه الزهرا، واکسن‌های آسترازنکا، سینوفارم و کوایران برکت بنا به انتخاب خود افراد تزریق شد.

دکتر بختیاری در خصوص واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی و ساکن شهرستان تصریح کرد:امیدواریم طبق اعلام قبلی از سوی وزارت بهداشت در شهریور ماه مجوز و سهیمه واکسن دانشجویانمان را دریافت کنیم و بتوانیم فرصت واکسینه کردن دانشجویان کارشناسی را هم داشته باشیم. البته برای این منظور برنامه ریزی و زمان بندی صورت گرفته است که متعاقبا اعلام خواهد شد. 

وی شرط حضور دانشجویان مقاطع مختلف در دانشگاه در ترم جدید را تزریق دو دوز واکسن اعلام کرد و یادآور شد: از آغاز شیوع این پاندمی ستاد پیشگیری از کرونا در دانشگاه الزهرا تشکیل شد و بخش‌ها و واحدهایی برای اجرا و انجام تمامی تمهیدات و اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه ابلاغی از سوی مراجع ذی ربط تعیین شدند؛ همچنین کارشناسان اچ‌اس‌ای دانشگاه الزهرا موظف به نظارت، کنترل و ارائه گزارش شدند.

 دکتر بختیاری در رابطه با اقدامات انجام شده در دانشگاه الزهرا در دوران کرونا عنوان کرد: در این دوران، گروه‌هایی متشکل از معاونت فرهنگی ، انجمن های دانشجویی و روابط عمومی برای آگاهی رسانی و آموزش تعیین شدند. همچنین اقداماتی چون ساخت و تجهیز تونل‌های ضدعفونی ، خرید دستگاه‌های ضدعفونی دست ، حذف کلاس‌ها، نشست‌ها ، همایش‌های حضوری و ایجاد و ارتقاء زیر ساختهای لازم برای برگزاری تمامی آنها به شکل مجازی صورت گرفت.

معاون دانشجویی دانشگاه الزهرا افزود: در دوران کرونا برگزاری تمامی اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه الزهرا در بستر فضای مجازی صورت گرفت. همچنین حضور کارکنان و اساتید طبق پروتکل‌های اعلامی کاهش یافت و خدمات رایگان پزشکی و مشاوره‌ای برای دانشجویان خوابگاهی مبتلا به کرونا ارائه شد.

 دکتر بختیاری در پایان، از ایجاد بیش از ۳۰۰  پیشخوان خدمت ( دانشجویی ، استادی و کارمندی) در دوران کرونا خبر داد و افزود: در این دوران خدمات مشاوره‌ای از راه دور نیز به صورت تلفنی و اینترنتی به دانشجویان ارائه شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha