• چهارشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 00061762623
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۱۷ شهریور

تحولات افغانستان و ادامه تحلیل‌ها /گزارش علل انفجار کلینیک سینامهر/انتقاد از منع تردد شبانه

تحولات افغانستان و ادامه تحلیل‌ها /گزارش علل انفجار کلینیک سینامهر/انتقاد از منع تردد شبانه

انتصاب جدید در وزارت اطلاعات/ بررسی علل آتش سوزی در کلینیک درمانی سینامهر تهران/ کرونا ویروس/ تحولات افغانستان از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، برگزاری  مراسم تودیع و معارفه معاونت اطلاعات و امنیت اقتصادی و مبارزه با فساد وزارت اطلاعات در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در این مراسم گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه مبارزه با مفاسد و فسادستیزی جزو بیّنات و محکمات دستگاه اطلاعاتی است و با نصب‌العین قرار دادن فرمایشات معظم‌له در مبارزه با فساد و رانت مربوط به هر دستگاهی که باشد با جدیت و قاطعیت عمل می‌کنیم. 

رئیس و نایب رئیس کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت تعیین شدند

همچنین در جلسه اصلی کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت احمد وحیدی وزیر کشور و امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با رأی اعضای کمیسیون به ترتیب به عنوان رئیس و نایب رئیس این کمیسیون تعیین شدند.

بررسی های مربوط به حادثه انفجار و آتش سوزی مورخ ۱۳۹۹.۰۴.۱۰ کلینیک درمانی سینامهر تهران نیز از موضوعات خبری پرمخاطب  بود.

زهرا شیخی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی حادثه انفجار و آتش سوزی مورخ ۱۳۹۹.۰۴.۱۰ کلینیک درمانی سینامهر تهران را قرائت و سهل انگاری را به عنوان یکی از مهمترین علل حادثه انفجار و آتش سوزی در این کلینیک درمانی بیان کرد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

انتقاد کوچکی نژاد از تاخیر در قرائت گزارش آتش سوزی کلینیک سینامهر

بسیاری از بیمارستان‌های تهران پتانسیل حادثه کلینیک سینامهر را دارند

برخی افراد در حال گذاشتن چوب لای چرخ دولت هستند

***

خبر بعدی انتقاد علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس  از محدودیت تردد شبانه به منظور کنترل  بیماری کرونا بود و در توضیح انتقاد خود گفت: با وجود اعلام رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران مبنی برعدم تاثیر محدودیت تردد شبانه بر کنترل این بیماری، چه اصراری بر اجرای این محدودیت وجود دارد؟ وضعیت محدودیت ترددهای شبانه در کشور به ویژه در تهران باعث شده تا شهر برای طبقه مرفه در شب خالی شود.

خبرهای دیگر با محوریت کرونا را در لینک های زیر بخوانید.

خط رسانه‌ای دشمن در پی واکسن‌هراسی است

اعلام آمادگی خیرین برای تامین ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا

درخواست توانگر از سه وزیر برای واکسیناسیون کارگران و کارکنان بنگاه‌های اقتصادی

***

توضیحات فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اهمیت سفر بزرگ دریایی و اقیانوسی مورد توجه مخاطبان بود.

امیر دریادار شهرام ایرانی با اعلام اینکه ناوگروه ۷۵ سه اقیانوس را پشت سرگذاشته است و ما توانستیم با یک محصول تمام ایرانی به نام ناوشکن سهند از سه مسیر دریایی بسیار خروشان عبور کنیم، گفت: مهمترین دستاورد این سفر خود باوری بود که امروز به آن رسیدیم و جوانان ما حاصل تلاش خودشان را می‌بینند که با اقتدار و افتخار یک مسیر طولانی ۴۵ هزار کیلومتری را با صلابت طی کردند و به سلامت به آب‌های سرزمین بازگشتند.

همچنین امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش به ادعاهای سران و فرماندهان رژیم صهیونیستی  مبنی بر تاثیرگذاری حملات اسرائیل بر کاهش حضور و تسلیحات ایران در میدان های شمالی پاسخ داد و گفت: به نظر می‌رسد سردمداران رژیم صهیونیستی سرعت زوال عمر خود را احساس کرده‌اند و شاید بخواهند از ترس مرگ خودکشی کنند.

تحولات افغانستان و قدرت گرفتن طالبان در این کشور همچنان از موضوعاتی است که این روزها مورد بحث وبررسی کارشناسان قرار می گیرد.

در همین رابطه مجتبی نوروزی کارشناس مسائل افغانستان به نقش و دخالت نیروهای بیرونی در تحولات افغانستان و پنجشیر اشاره کرده می گوید: دخالت نیروهای بیرونی در داخل افغانستان در هر مقطع و دوره ای اجازه نداده که دولت فراگیر تشکیل شود، حضور و دخالت پاکستان به خوبی در تحولات افغانستان به ویژه پنجشیر مشهود است و در تلاش هستند تا قدرت طالبان را تثبیت کنند.

سید عباس حسینی کارشناس دیگر مسائل افغانستان هم معتقد است که تنها در صورتی طالبان نزد مردم و جریانات و گروههای سیاسی از مشروعیت برخوردار خواهد بود که چهره ملی از خود نشان دهد و وابستگی و اتکا به پاکستان را پایان دهد. از طرفیی هم نزاع بر سر قدرت در میان طالبان می تواند باعث ناکارآمدی آنها شده و بی ثباتی آینده را فراهم کند به گونه‌ای که شاخه‌ای از طالبان جدا شده و خواهان استقلال و تداوم جنگ باشد.

اهمیت ثبات و آرامش در افغانستان هم در توییتی از علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان مورد تاکید قرار گرفت که نوشته است: بی‌توجهی به ضرورت ایجاد حکومت فراگیر، مداخله خارجی و استفاده از ابزار نظامی به جای گفتگو برای پاسخگویی به مطالبات اقوام و گروه‌های اجتماعی، نگرانی‌های اصلی دوستان مردم افغانستان است.

همچنین جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره تامین مالی طالبان از سوی دیگر کشورها به ویژه چین با وجود تحریم های آمریکا، مدعی شد که کشورهایی از جمله چین، روسیه و ایران تلاش خواهند کرد با طالبان به توافق برسند. همه ی آن ها در تلاشند بدانند که حالا باید چه کار کنند. 

در نشستی مجازی هم وزرای امور خارجه ۶ کشور همسایه شامل ( ایران، چین، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان) به بررسی تحولات افغانستان، چالش‌های مشترک و فرصت‌های جدید جهت برقراری ثبات منطقه‌ای پرداختند.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (چهارشنبه) هفدهم  شهریور ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha