• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 00061765026
  • منبع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نمایشگاه «اصفهان؛ مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» در روسیه

نمایشگاه «اصفهان؛ مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» در روسیه

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، نمایشگاه عکس «اصفهان؛ مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» در موزه دولتی تاریخ ادیان شهر سن پترزبورگ برپا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه سابقه حضور پیروان ادیان مختلف در اصفهان را دیرینه خواند.

وی با اشاره به بناهای تاریخی متعلق به عبادتگاه‌های زرتشتیان، یهودیان و مسیحیان گفت: نگاهی به تکثر اماکن تاریخی مذهبی در جغرافیای ایران نشان می‌دهد فضای آزادانه تعامل میان ادیان الهی در سراسر کشورمان وجود داشته است هرچند که برخی شهرها مانند اصفهان که سالیان متمادی پایتخت ایران بوده‌اند از این حیث برجسته هستند.

احمدوند شکل‌گیری این رویداد را حاصل مشارکت شهرداری اصفهان، اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه و مقامات دولتی سن پترزبورگ ذکر کرد و گفت: براساس فراخوانی که شهرداری اصفهان منتشر کرد شهروندان این شهر در قالب طرح دیپلماسی شهروندی تصاویر مرتبط با موضوع نمایشگاه را برای هیات داوران ارسال کردند و از میان آنها ۳۰ قطعه عکس برای این نمایشگاه انتخاب شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه ضمن اشاره به قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ که سال ۱۳۷۸ امضا شده است برپایی اینگونه رویدادهای هنری را موجب شناخت واقعی‌تر شهروندان این شهرها که هر دو پایتخت‌های فرهنگی کشورشان محسوب می‌شوند، ذکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا شهروندان سن پترزبورگ بتوانند به زودی به ایران سفر کنند و از نزدیک با آثاری که در این نمایشگاه می‌بینند آشنا شوند.

در ادامه، سرپرست موزه تاریخ ادیان و مدیر انجمن همکاری‌های بین‌المللی سن پترزبورگ در سخنانی برپایی این نمایشگاه را اقدامی در جهت شناخت واقعیت‌های موجود در ایران ذکر کردند.

پخش کلیپ معرفی اصفهان به زبان روسی و ارائه توضیحات درباره عکس‌ها برای شرکت کنندگان از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه بود.

این نمایشگاه به مدت دو هفته در موزه دولتی تاریخ ادیان شهر سن پترزبورگ دایر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha