• سه‌شنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۳:۴۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 00061765871
  • خبرنگار : 71536

رکورد کی‌روش شکست؛ حمله اسکوچیچ به یادگار برانکو!

رکورد کی‌روش شکست؛ حمله اسکوچیچ به یادگار برانکو!

تیم ملی فوتبال ایران بعد از مدت‌ها به رتبه بیست و دوم جهان صعود کرد و بهترین رکورد تیم ملی با کی‌روش را شکست.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران بعد از برگزاری دو دیدار رسمی مقابل سوریه و عراق در انتخابی جام جهانی، چند پله در رنکینگ فیفا صعود کرد و به لطف شکست بد موقع ژاپن مقابل عمان، جایگاه نخست آسیا را به دست آورد.

یوزهای ایران که بعد از جام ملت‌های آسیا در سال ۹۷، صدر جدول رده‌بندی آسیا را به ژاپن واگذار کرده بودند، در یک عملیات جالب توجه و به لطف پیروزی های متوالی تیم ملی زیر نظر اسکوچیچ، به سلطه یک ساله و نیمه ژاپن پایان بخشیدند. از طرفی تیم ملی اکنون در رده بیست و دوم جهان قرار دارد و می‌تواند با ادامه این روند رو به رشد و درخشان، به جمع ۲۰ تیم برتر جهان صعود کند.

اگرچه رنکینگ جهانی به جز قرعه‌کشی‌ها در تعیین وضعیت و کیفیت تیم‌ها تاثیر چندانی ندارد اما برای کشورهایی که در حلقه تیم های مدعی و درجه یک جهان نیستند، همیشه می تواند فاکتوری مهم برای محاسبه عملکرد آن دوره لقب بگیرد.

اعلام رنکینگ غیر رسمی از سوی سایت‌های فوتبالی جهان، بهانه‌ای شد تا بهترین جایگاه تیم‌ملی در دوران سرمربیگری کی‌روش و برانکو با تیم ملی را هم مرور کنیم و ببینیم شاگردان اسکوچیچ چقدر تا بهترین رکورد تاریخ فوتبال ایران فاصله دارند.

* اسکوچیچ در ۹ بازی، به ۸ سال تلاش کی‌روش رسید!

قرار گرفتن تیم ملی با اسکوچیچ در رتبه بیست و دوم جهان به معنی شکسته شدن رکورد کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال است و مرد کروات حالا در جایگاهی قرار دارد که سرمربی پرتغالی در هشت سال سرمربیگری با تیم ملی به آن رسیده بود.

البته نباید این نکته را هم نادیده گرفت که اسکوچیچ تیم ملی را در حدود رتبه ۳۰ جهان تحویل گرفت اما هنگام سرمربیگری کی‌روش، تیم ملی در جایگاه ۵۰ تا ۶۰ جهان قرار داشت.

در هر حال اسکوچیچ توانست با رساندن تیم ملی به رتبه بیست و دوم جهان، مهر تاییدی بر روند رو به رشد تیمش بزند و از حالا خودش را برای رسیدن به رکورد تاریخی برانکو ایوانکوویچ آماده کند.

* هفت پله تا رکورد برانکو با تیم ملی

جایگاه کنونی تیم ملی، تهدیدی هم برای رکورد برانکو ایوانکوویچ محسوب می‌شود که در آستانه حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، تیم ملی را تا رتبه پانزدهم جهان رسانده بود و ایران بالاتر از کشورهایی مانند  سوئد، اروگوئه، دانمارک، یونان، کرواسی، لهستان، کلمبیا، کاستاریکا، روسیه، رومانی، پاراگوئه، اوکراین، ساحل عاج و بلغارستان قرار داشت.

در جولای سال ۲۰۰۵، رنکینگ فیفا، برای مردم ایران یک اتفاق تاریخی را رقم زد. تیم ملی پس از موفقیت در صعود به جام جهانی ۲۰۰۶ و کسب پیروزی‌های متوالی با برانکو در مرحله مقدماتی، به طور مشترک با ایرلند در رده پانزدهم رنکینگ فیفا گرفت و پایین تر از ایتالیای رده چهاردهمی بود که قهرمان جهان شد!

در آن مقطع قدرت‌های فوتبال جهان حال و روز کنونی را نداشتند و به طور مثال تیم ملی بلژیک، صدرنشین مطلق فعلی جهان، در رده ۵۰ دنیا قرار داشت. داستان وقتی جالب تر می شود که ایران در ژوئن سال ۲۰۰۵ در رتبه هفدهم قرار گرفت و آلمان، تیم ۲۱ جهان بود!

البته رسیدن تیم ملی به رده پانزدهم جهان به هیچ وجه کار آسانی نیست چرا که همین الان تیم اسکوچیچ در رده بندی جهان از تیم پانزدهم یعنی کلمبیا حدود ۱۰۰ امتیاز عقب است و به نظر نمی‌رسد با پیروزی در همه هشت بازی آینده خود در مسیر جام جهانی به این رکورد دست یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۳ ۰۹:۲۱

تلاش کیروش ، از کی شروع شد ؟جایگاه ایران زمانی که کیروش تیم ملی رو به دست گرفت کی بود ؟ وضعیت تیم ملی به چه شکلی بود ؟ کرونا بود یا نبود ؟ اشکال نداره فعلا ادامه بدید به حماسه سازی ها !امیدوارم اسکوچیچ هم به سرنوشت بقیه دچار نشه که اول براش جیغ و دست و هورا و در پایان تخریب شخصیت و پرونده سازی و فحش و فضاحت باشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۳ ۱۰:۳۸

پرفسور برانکو👌🏻❤

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۳ ۱۱:۰۱

درود بر اسکوچیچ واقعا ادم لذت میبره از بازی ایران

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۳ ۱۷:۱۷

سایت فیفا که ی چیز دیگه میگه که هنوز هم ژاپن در ردیف 24 جهان و اول آسیا و ایران در ردیف 26جهان و دوم آسیاست!

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۴ ۰۷:۵۵

عزیزم سایت فیفا که دم به دقیقه اپدیت نمیشه و یه دوره مشخصی داره . اما بعضی سایت ها هستن که با محاسباتی که خود فیفا انجام میده رنکینگ رو بروز میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۳ ۱۷:۵۲

فقط برد امارات وکره جنوبی دربرنامه باشد.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۳ ۱۷:۵۲

رتبه زیاد ملاک نیست کار کرد درست ملاک است. دل خوشی الکی برای چه؟ باید زیر ساخت درست کنند فوتبال را واقعی حرفه‌ای کنند که نمی‌کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۳ ۱۷:۵۴

ایران اگه هشتا رو ببره تا بیست جهان هم میره

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۳ ۱۹:۳۱

ولی این تیم کنونی همه اش ساخته و پرداخته کی روش است

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۴ ۰۰:۴۸

خود کی‌روش به عراق و سوریه با همینا باخت

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۴ ۰۴:۴۳

👌👌👌👌

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۴ ۰۶:۲۱

ولی اینا که بیشترشون شاگرد برانکو بودن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۴ ۰۱:۱۸

البته هدایت تیم و ایجاد روحیه مثبت توسط اسکوچیچ بوده و هست و ازش ممنونیم. اما بیشتر نفرات تیم کسانی هستند که فقط به زور و دعوای کارلوس کیروش به تیم ملی دعوت شدند و اگر کیروش نبود، شاید این نسل کلا محو می شدند. باعث منصف باشیم. امیدواریم که اسکوچیچ هم بازیکنان خیلی موثرتری در ایران وخارج از ایران کشف کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۴ ۰۱:۳۴

همون طور که گفتید رنکینگ هیچ تاثیری در کیفیت تیم ها نداره، اون موقع اگه پانزدهم بودیم یکی از دلایل این بود که با تیم های ضعیف بازی میکردیم تو فیفا دی و امتیاز میگرفتیم، ضمناً ایران مقابل عراق خوب بازی نکرد، نتیجه خوب گرفت، اصلا چشم نواز بازی نکرد ترکیب تیم مشکل داشت ، پست قدوس یک خط جلو تر باید می‌بود و نورافکن باید هافبک میشد نه دفاع چپ، عراق کلی موقعیت داشت، دفاع کلی اشتباه داشت، اگر همین بازی مقابل ژاپن انجام بشه قطعا بازنده ایم، اما فقط دل خوش میکنیم به اینکه صدرنشین آسیا هستیم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۵ ۰۸:۲۸

ژاپن به عمان باخت

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۴ ۱۷:۴۵

کی روش منظم بودن رو یاد بازیکن ها داد ، یاد داد که در لیگ دست چندم اروپا بازی کردن خیلی بهتر از لیگ ستارگان قطر هست ، یاد داد با همدلی میشود کارهای بزرگ خلق کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۴ ۲۰:۰۶

کیروش همچون اسمش که یاد اور گذشته ماست به ما غرور را یادگار داد.