• جمعه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۱:۱۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 00061766433
  • خبرنگار : 71536

ایران چند امتیاز دیگر تا صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ می‌خواهد؟

ایران چند امتیاز دیگر تا صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ می‌خواهد؟

با توجه به ادوار گذشته جام جهانی و حداقل امتیازها برای صعود به این رویداد بزرگ، تیم ملی ایران شروع خوبی داشته و بعید نیست شاگردان اسکوچیچ صعود زودهنگامی را به قطر تجربه کنند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران دو دیدار ابتدایی خود در انتخابی جام جهانی را با موفقیت پشت سر گذاشت و حالا به همراه تیم‌های استرالیا و عربستان در مسیر صعود به بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان، ۶ امتیاز ارزشمند را کسب کرده است.

کسب این تعداد امتیازی از دو بازی ابتدایی، موجب برتری شاگردان اسکوچیچ به نسبت مهم‌ترین رقیب ایرانی یعنی کره‌جنوبی شده که در اولین بازی مقابل عراق متوقف شد و دو امتیاز خانگی و ارزشمند را از دست داد. البته شاگردان بنتو در دومین بازی خانگی خود لبنان را با یک گل شکست دادند و با ۴ امتیاز، در رده دوم قرار گرفتند.

اوضاع در ادامه جدول به نفع ایران است. امارات با ۲ امتیاز و سه تیم عراق، ‌سوریه و لبنان یک امتیاز دارند که همین موضوع به افزایش روحیه تیم ملی برای بازی‌های آینده کمک می‌کند.

وضعیت برتر ایران در گروه A به نسبت رقیبان خود مانند کره‌جنوبی، امارات و عراق در حالی است که در گروه مقابل وضعیت از هم اکنون پیچیده شده است؛ به طوری که عربستان و استرالیا با ۶ امتیاز، ژاپن و عمان سه امتیازی را می‌بینند که وضعیت بهتری برای به چالش کشیدن تیم‌های صدرنشین گروه B دارند.

*ایران چطور به برزیل و روسیه رفت؟

با در نظر گرفتن وضعیت کنونی گروه  ایران در این مسابقات تا پایان هفته دوم، می‌توان به دوره گذشته انتخابی جام جهانی به منظور راهیابی با روسیه نگاهی داشت که تیم ملی با بیش‌ترین امتیاز ممکن در آسیا یعنی ۲۲ امتیاز (۷۳ درصد امتیازها) راهی جام جهانی شد. تیم ملی برای قطعی کردن صعود خود به این رقابت‌ها به ۱۸ امتیاز (۶۰ درصد امتیازهای ممکن) احتیاج داشت که به لطف شکست دادن ازبکستان، ۲۰ امتیازی شد و به عنوان دومین تیم جهان (بعد از برزیل) از گروهش صعود کرد.

در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ نیز که در دو گروه پنچ تیمی (یک تیم کم‌تر از دوره فعلی) برگزار شد، تیم ملی ایران با کسب ۱۶ امتیاز (۶۶ درصد امتیازها) و در هفته پایانی صعودش را قطعی کرد که به علت از دست دادن امتیاز برخی از بازی‌ها از جمله متحمل شدن دو شکست مقابل لبنان و ازبکستان بود.

با توجه یکسان بودن شرایط و تعداد تیم‌های دوره کنونی انتخابی جام جهانی با دوره گذشته، تیم ملی در این دوره هم برای صدرنشینی احتمالی، به این تعداد امتیاز احتیاج خواهد داشت. در واقع شاگردان اسکوچیچ که تاکنون ۶ امتیاز را به دست آورده‌اند، در ۸ دیدار باقی مانده خود که شامل ۲۴ امتیاز می‌شود، به حداقل ۱۲ امتیاز نیاز دارند که با توجه به اعتماد به نفس موجود در تیم ملی و همین‌طور همت و تلاش کادرفنی، مدیریتی و برگزاری ۴ دیدار از این مسابقات در خانه غیرممکن نیست.

حتی در چند هفته گذشته کارشناسان بسیار و همین‌طور برخی از بازیکنان تیم ملی عنوان کرده‌اند که ایران بهترین تیم آسیاست و باید اهداف بزرگ‌تری را پیش روی خود داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۶ ۰۲:۳۲

اگر بچه ها دچار غرور نشوند ودیگر تیمهارو دست وپای بسته قلمداد نکنند قطعا موفق می‌شوند.چون تیم ایران واقعا از بقیه یک سروگردن بالاتر است. به امید موفقیت وصعودبه جام جهانی وگذشتن از مرحله اول بازیهای جام جهانی وصعودبه دوردوم.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۶ ۰۳:۲۶

به امید خدا و همت بازیکنا و کادر فنی با حداکثر امتیازات روانه قطر میشیم انشاالله. انصافا با این تیم و این کادر فنی باید دغدغه ما صعود از مرحله گروهی جام جهانی باشد نه صعود به خود جام جهانی

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۶ ۰۳:۲۷

انشاالله صعود مقتدرانه.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۶ ۰۳:۴۲

انشالله ایران با امتیاز عالی میره جام جهانی 2020

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۰ ۱۹:۱۹

حاجی 2022 نه 2020

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۶ ۰۵:۴۶

فوتبال رو تعلیق میکنن حالا ببینین فوتبالی که با زد وبند باشه از مربی های ملی تا کمکهاش با سلیقه خودشون جمع وجور میکنن عاقبتش معلومه مدیرهای فوتبال رو ببین کیا بودن بالاخره یه جا تلنگش در میره فیفا میدونه اینجا چه خبره همین هاشمیان کجا مربیگری کرده خود باقری تو پرسپولیس دکوره

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۶ ۰۶:۰۶

با یاری خداوند متعال این شدنی هست بچها حداقل امتیازها بگیرن وافتخار بزرگی دست پیدا کنند ان‌شاءالله

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۶ ۰۹:۴۵

اولین تیمی که جواز حضوردر جام جهانی قطر را می گیرد ،ایران است.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۶ ۰۹:۴۹

سلام..... انصافا دیگه باید فقط برا بازیهای جام جهانی وصعود به مراحل باالاتردرجام جهانی فکر کرد...... وگرنه اینجا که بازیکن به بازیکن نه یه سروگردن بعضی هاشون چندین سرو گردن بالاتر از تیم ها هستن...... فولاد خوزستان هم میبردن میرفت جام جهانی.... به هرحال این یعنی پیشرفت.... وخوشحالیم از این تیم ملی با صلابت...........

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۶ ۱۱:۰۱

ایول بچه ها . به امید پیروزی و رفتن به جام جهانی . من میدونم که امسال سربلندمون میکنید مثل جام جهانی قبل که واقعا گل کاشتید زنده باد

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۶ ۱۱:۴۵

الکی ذهن خراب نکنین با این امتیاز صعود نمیکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۶ ۱۴:۴۴

به‌ نظر‌ من‌ در دور‌ رفت ‌۱۵‌ امتیاز‌ می‌گیریم‌ و در‌ دور‌ برگشت‌ فقط‌ دو‌امتیاز‌ از‌ دست‌ می‌دهیم‌ به‌ جز‌ فاصله‌ زیاد‌ تیم‌ اول‌ ایران‌ با‌ کره‌جنوبی‌ فاصله‌ تیم‌ دوم‌ و سوم‌ نیز‌ به‌ نظر‌ من‌هفت‌ امتیاز‌ می‌شود.

avatar

ایران اگه با همین نفرات ادامه بده جام ملت های آسیا قهرمانیم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۶ ۱۹:۴۸

امیدواریم انشاالله غرور بیجای همیشگی کار دستشون نده ومغرور نشن والبته فقط دفاع نکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۶ ۲۲:۵۴

به امید خدا با همت بچه های تیم ملی و اذن خداوند متعال

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۷ ۱۲:۳۳

ایران بهترین تیم آسیا نیست جز بهترین تیمهای آسیاست! درضمن فراموش نکنیم که تیم ایران همیشه از طریق غرور ضربه بدی خورده و متأسفانه هیچوقت هم درس نگرفته و این بار هم با ۲ برد راحت فکر میکنه دیگه کار تمومه! باید وقتی بگن تمومه که صعود کرده باشن و اصلا فکر نکنن ۶ امتیاز گرفتن و هر بازی فکر کنن این اولین بازیشونه و هنوز امتیازی نگرفتن

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۰۱:۱۲

تو جام ملتهای قبل همه میگفتن ایران قهرمانه ولی تو نیمه نهایی 3 تا از ژاپن خوردیم پس یادمون نره مغرور نشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۷ ۱۳:۳۴

ایران بهترین نیست .یکی از بهترین هاست تو اسیا ژاپن و استرالیا نسبت به سایر تیم ها بهتر هستن وباید در ادامه دید چه اتفاقی میفته ..انشاالله صعود میکنیم و مردم یکم خوشحال میشن از بس غم و قصه عذابمون داده

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۸ ۱۵:۵۲

عشق فقط تیم ملی تمام به امید صعود بچه ها به جام جهانی ۲۰۲۲ انشاالله

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۸ ۱۹:۰۷

در هفتم بهمن 1400 در بازی با عراق در تهران که بازی هفتم ما محسوب میشود اگر در پایان بازی اختلاف امتیاز ایران با تیم سوم جدول فقط ده امتیاز باشد میتوان در همان روز جشن صعود گرفت و سه بازی اخر ما تشریفاتی خواهد بود

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۲۸ ۲۱:۱۰

ایران تا حالا حتی یک امتیاز هم در مسابقات جام جهانی کسب نکرده و همیشه فقط تونسته جواز ورود به جام جهانی رو بدست بیاره، حالا میخواد تیم اول از گروهش بره یا تیم آخر، ما ها همیشه به کم اکتفا کردیم، دلمون داغ شد و یک برد حتی در مسابقات جام جهانی بدست نیاوردیم، غرور همیشه بزرگترین ضربه رو به ما زده، هر وقت مقابل تیم هایی مثل استرالیا و یا سوئد و اتریش برد داشتیم اونوقت میتونیم ادعا کنیم، حالا اصلا برد مقابل تیم هایی مثل آراژنتین و پرتغال و غیره پیشکشمون...

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۳ ۲۰:۳۲

ایران تمام امتیازهاا رو کسب خواهد کرد ولی به جام جهانی قطر راهش نخواهند داد به نوعی تحریمش خواهند کرد اونم تو دقیقه نود

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۶ ۲۲:۵۶

ایران قهرمان می شه🏆🏆🏆

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۱ ۱۵:۰۴

ایشالا ببره ایران