• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 00061769473
  • خبرنگار : 50184

رئیس کمیته ورزش کارکنان کرمانشاه:

مدیران توجهی به ورزش کارکنان ندارند

مدیران توجهی به ورزش کارکنان ندارند

ایسنا/کرمانشاه رئیس کمیته ورزش کارکنان هیات ورزش همگانی استان کرمانشاه یکی از عوامل عدم ترویج ورزش بین کارکنان را بی توجهی مدیران دستگاه های اجرایی و ادارت مختلف به این مسئله دانست.

مجتبی گردکانه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری کمپین ایران تندرست در کرمانشاه در خصوص ورزش مشاغل، اظهار کرد: منابع انسانی هر کشوری روند توسعه اقتصادی و اجتماعی آن را تببین می کنند، براین اساس دستگاه های مختلف تلاش می کنند تا با برنامه ریزی در حوزه های مختلف این سرمایه ها را حفظ و آن را تقویت کنند.

وی افزود: یکی از راه های تقویت و ارتقاء میزان راندمان کاری و بهره وری از منابع انسانی ترویج ورزش و سوق دادن آنها به سمت ورزش است.

رئیس کمیته ورزش کارکنان استان کرمانشاه اضافه کرد: درصوتی که کارمندان و کارکنان دستگاه های مختلف به طور متوسط روزانه حدود 20 دقیقه ورزش کنند، این مسئله  می تواند تاثیرات روحی، روانی، جسمی و اجتماعی خوبی برای آنها به همراه بیاورد و در برخورد مناسب با مراجعین، تحمل سختی کار، صبور بودن، افزایش استقامت و... موثر باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ورزش در دستگاه های اجرایی کشور مغفول مانده و چندان به آن توجهی نمی شود، گفت: هرچند در این رابطه قوانین و آئین نامه های مختلفی تصویب شده،  اما کماکان می بینیم که چندان در دستگاه های اجرایی به مقوله ورزش کارکنان توجه نمی شود.

گردکانه ادامه داد: یکی از عوامل مهمی که باعث شده تا ورزش در میان کارکنان دستگاه های اجرایی ما چندان جایگاهی نداشته باشد، عدم  توجه مدیران به این موضوع است.

وی با مظلوم خواندن ورزش کارکنان و مشاغل، عنوان کرد: درحالی که در هرکدام از دستگاه های اجرایی زیرساخت های بسیار خوبی برای ورزش کارکنان در سالهای گذشته احداث شده، اما می بینیم که بجای اینکه این ظرفیت ها را در اختیار کارکنان خود قرار دهند و برای توسعه ورزش در دستگاه خود و جامعه قدم بردارند، آن را به بخش خصوصی واگذار می کنند تا از آن درآمدزایی داشته باشند و دیگر جایی برای ورزش کارکنان باقی نمی ماند.

این پیشکسوت ورزش کرمانشاه با بیان اینکه کمیته ورزش کارکنان استان در راستای فعال کردن ورزش در دستگاه های اجرایی برنامه هایی را در استان آغاز کرده، عنوان کرد: اگر بتوانیم در هر دستگاه باتوجه به نیازسنجی یک یا چند رشته خاص را راه اندازی کنیم و سپس مسابقات آن را نیز برگزار کنیم، می تواند به ایجاد انگیزه و علاقه بین کارکنان آن  به ورزش منتهی شود.

وی یادآور شد: با تشکیل تیم های ورزشی در دستگاه ها و ادارات و برگزاری مسابقات ورزشی بین دستگاه های مختلف در سطح استان هم می توانیم به ایجاد شور و نشاط ورزشی در بین کارکنان کمک کنیم و حتی خانواده های آنها را به سمت ورزش بکشانیم.

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha