• سه‌شنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 00061773098
  • منبع : ایمیدرو

استراتژی جدید ایمیدرو؛ تولید کیفی با تمرکز بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر

استراتژی جدید ایمیدرو؛ تولید کیفی با تمرکز بر ایجاد ارزش افزوده بیشتر

طبق اعلام مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو)، بر اساس سیاست ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت، استراتژی سازمان ایمیدرو از این پس از کمیت به کیفیت سوق داده خواهد شد و تولید کیفی و ارزش افزوده جایگزین افزایش تناژ خواهد بود.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان ایمیدرو، امیر صباغ با بیان این مطلب، اظهار کرد: کشور در حوزه زیرساخت به ویژه در زمینه انرژی، آب و گاز ضعیف است و بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری ایمیدرو ظرف سه الی چهار سال آینده در حوزه زیرساخت‌های انرژی خواهد بود. قطعا اگر از تامین زیرساخت اطمینان پیدا کنیم، در کمیت می‌توان مانور بیشتری داد. تا آن زمان به سمت کیفیت خواهیم رفت که انرژی کمتری مصرف می‌کند و ارزش افزوده بیشتری دارد.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با بیان اینکه استراتژی این سازمان، نگاهی به توسعه اشتغال در پایین‌دست زنجیره معدن و صنایع معدنی دارد، افزود: بومی‌سازی، سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف به کمک بخش‌های خصوصی، آموزش و پژوهش در جهت ایجاد شرایط بهتر رشد توسعه و سرمایه‌گذاری، استفاده از توان داخلی و اجرای قانون برنامه هفتم توسعه که به زودی در دستور کار دولت قرار می‌گیرد از دیگر برنامه‌های ایمیدرو است.

صباغ افزود: ایمیدرو برای تامین مواد اولیه صنایع خودرو از جمله تولید ورقهای عریض و کیفی در نورد ۲ فولاد مبارکه و حتی لوله ترمز که از خارج وارد می‌شد تفاهمنامه‌هایی با خودروسازان به امضا رساند.

وی ضمن اشاره به اینکه در صنعت مس با مازاد ظرفیت کاتد روبرو هستیم، گفت: با توجه به اینکه دولت قرار است در برنامه هفتم ساخت خودروهای برقی را در دستور کار قرار دهد، مصرف مس در داخل افزایش می‌یابد به همین دلیل ایمیدرو به دنبال شناسایی ظرفیت‌های جدید مس است. صباغ افزود: در زمینه تولید دیگر مواد اولیه مورد نیاز باتری خودروهای برقی مانند لیتیوم نیز برنامه‌هایی ازجمله واردات آن به صورت کنسانتره و سپس تولید آن در داخل یا اکتشاف ذخیره معدنی این مواد خواهیم داشت.

این مدیر صنعتی، از سرمایه‌گذاری این سازمان توسعه‌ای در حوزه پایین دست فولاد خبر داد و گفت: مطالعاتی در زمینه تولید لوله‌های فشار بالای آلیاژی که در ذخیره‌سازی سوخت هیدروژن، سیلندرهای اکسیژن و سی ان جی کاربرد زیادی دارد آغاز کردیم؛ این لوله‌ها که عمدتا وارد می‌شود تبدیل به سیلندر شده و امیدواریم با ساخت لوله‌های فشار بالای آلیاژی، ارزش افزوده آن به داخل کشور بیاید.

صباغ با بیان اینکه ایمیدرو همزمان پروژه‌ها، بر روی ارزش افزوده زنجیره فولاد، آلومینیوم و مس تمرکز دارد، اعلام کرد: ایمیدرو در حوزه آلومینیوم مطالعاتی را در پایین دست انجام داده، آلومینیوم سالکو وارد مدار تولید شده و با توجه به مازاد آلومینیوم، پیش‌بینی می‌شود مواد معدنی و محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر، بخش عمده‌ای از صادرات آینده کشور را به خود اختصاص دهد به ویژه آنکه در این زمینه مذاکراتی با چینی‌ها داشته‌ایم.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو تاکید کرد: ایمیدرو همزمان در تقویت زنجیره ارزش از جمله افزایش ظرفیت تولید الکترود گرافیتی، پودر آلومینا و تولید آن از مواد معدنی مختلف، فعالیت در حوزه اکتشافات عمیق و تجهیزات معدنی هم فعال است.

او حجم سرمایه‌گذاری ایمیدرو و شرکت‌های تابعه در حوزه زیرساخت را حدود ۸ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: این میزان شامل احداث ۵۰۰ هزار مگاوات توان نیروگاهی و خطوط انتقال آب است. روی گاز نیز همچنان مطالعه می‌کنیم و معتقدیم گاز؛ بحران و مشکل اصلی حوزه صنایع انرژی‌بر کشور در آینده است. ایمیدرو به دنبال ایجاد راهکاری از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با وزارت نفت است.

مدیر اقتصادی وتوسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو اظهارکرد: واحدهای تابعه ایمیدرو بیش از ۱۰ میلیارد دلار پروژه توسعه در دست اجرا دارند و به نظر می‌رسد بتوانند از منابع داخلی و بازار سرمایه، پروژه‌ها را کامل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.