• چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 00061774220
  • خبرنگار : 71461

تقدیر از چند خانواده شهید و جانباز

تقدیر از چند خانواده شهید و جانباز

مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نخستین روز هفته دفاع مقدس با تجلیل از خانواده‌های ‌شهدا و ایثارگران به همت فرهنگسرای سرو و با همکاری دژبان ارتش جمهوری اسلامی در دژبان ارتش برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای سرو، در این مراسم چهره‌هایی نظیر حجت‌الاسلام و المسلمین سلیمانی‌تبار رئیس عقیدتی سیاسی دژبان‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، تورج فرهادی شهردار منطقه ۶، امیر سرتیپ دوم مجتبی جعفری، سرهنگ احمد حیدری (آزاده)، جانباز دفاع مقدس سرهنگ عرفانی راد و جمعی از راویان دفاع مقدس حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی‌تبار رئیس عقیدتی سیاسی دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در ۲۲بهمن ۱۳۵۷ هجمه‌های همه جانبه علیه نظام اسلامی آغاز شد. تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام، شکست خفت بار آمریکا در طبس، غائله کردستان و ... گوشه‌ای از توطئه شوم دشمن علیه ایران بود.
وی ادامه داد: صدام ملعون با همراهی متحدانش به فکر تعدی به خاک جمهوری اسلامی ایران افتاد ولی زهی خیال باطل که موفق نشد حتی یک متر از این خاک را جدا کند.
سخنران دوم این مراسم، امیر سرتیپ دوم جانباز مجتبی جعفری از پیشکسوتان دفاع مقدس و از اعضای گروه معارف جنگ شهید صیاد شیرازی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: روز ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ نیروی هوایی عراق با۱۹۲ جنگنده به شهرها و نقاط حساس ایران حمله کرد، نیروی زمینی بعثی هم نقاط مرزی محدودی را به تصرف خود درآورد.
وی اضافه کرد: دولت عراق با خیال خام تصرف ۳ روزه ایران پا به عرصه‌ای گذاشت که هرگز محقق نشد و نیروی هوایی قهرمان در کمترین زمان ممکن با ۱۴۰ فروند جنگنده پاسخ دندان‌شکنی به نیروهای بعثی دادند و تا مدت‌ها ارابه جنگی عراق متوقف شد.
این جانباز هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حماسه‌سازان دفاع مقدس در نیروهای چهارگانه ارتش افتخاراتی کسب کردند که تا ابد ماندگار است؛ شهدای شاخصی نظیر شهید خلبان عباس دوران، شهید ناخدا همتی، شهید دستنبو و صدها شهید گلگون کفن ارتش که برگ زرینی در دفتر خاطرات این مرز وبوم به یادگار گذاشتند.
سخنران سوم این مراسم لاله افتخاری نماینده ادوار مختلف مجلس و عضو هیئت علمی دانشگاه بود. او ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و فداکاری رزمندگان جبهه و جنگ گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در آغاز جنگ با وجود کم و کاستی‌های آن زمان و کمبود نیروی انسانی به خوبی در مقابل نیروهای مهاجم و مجهز عراقی ایستاد و توانست دشمن بعثی را زمین‌گیر کند.
افتخاری اضافه کرد: رهبری بی‌همتای امام خمینی (ره) و اتحاد نیروهای ارتش و سپاه در طول دفاع مقدس سبب پیروزی‌های متعدد در عملیات‌های دفاع مقدس خصوصا آزادسازی خرمشهر شد که تعجب همگان را برانگیخت.
نماینده ادوار مختلف مجلس تاکید کرد: امروزه نیز تجلیل از خانواده‌های شهدای عزیز و یادگاران دفاع مقدس بسیار ارزنده است و جز تاکیدات مقام معظم رهبری است، چرا که باعث می‌شود هیچگاه روحیه ایثار و شهادت در این کشور از بین نرود و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به فکر تعرض به این آب و خاک نیفتند.
در ادامه این مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران گرانقدر شهید قیطولی، شهید فتاح‌ الجنان و جانبازان سرافراز جعفری و عرفانی باحضور جناب آقای دکتر فرهادی شهردار محترم منطقه ۶ تهران تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
هم‌چنین مهمانان برنامه در مزار شهید گمنام پادگان امام خمینی (ره) حضور پیدا کرده و به تجدید میثاق با شهدا و آرمان‌های انقلاب پرداختند.
از دیگر برنامه‌های این مراسم به اجرای گروه رزم نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران و گروه سرود دانش‌آموزی پیرنگ می‌توان اشاره کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha