• شنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 00061781213
  • خبرنگار : 30054

آشنایی با سیستم جامع حراست و انتظامات دژبان!

آشنایی با سیستم جامع حراست و انتظامات دژبان!

امروزه مباحث امنیتی و کنترل رفت و آمد در بسیاری از شرکت ها و سازمان ها اهمیت قابل توجهی دارد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام دژبان، هر شرکتی با توجه به نوع کارکرد و حوزه کاری که تحت اختیار دارد، نیاز به بهره مندی از امکانات حراستی و حفاظتی خواهد داشت. با این وجود تمامی شرکت ها و سازمان ها از انتظامات و حفاظت یکسان برخوردار نیستند. در این مطلب قصد داریم که شرکت پیام گستر فاوا در زمینه طراحی سیستم های حراست، حفاظت فیزیکی، کنترل ورود و خروج ارباب رجوع، گیت کنترل تردد و... را به شما معرفی کنیم.

البته چنین نرم افزاری صرفاً برای کنترل ورود و خروج مراجعه کنندگان مورد استفاده قرار نمی گیرد. این امتیاز کمترین امتیاز مربوط به نرم افزار کنترل تردد مراجعین است. در این نرم افزار اطلاعات مفید دیگری نیز برای قسمت حفاظت و انتظامات شرکت، سازمان و ارگان مربوطه قرار می گیرد. شرکت پیام گستر فاوا یک شرکت فوق العاده با سابقه کاری بالاست که در زمینه تولید نرم افزارهای مختلف فعالیت می کند. ضمن اینکه در زمینه راه اندازی، نصب و نظارت برنامه های کاربردی امنیتی مختلف نیز فعالیت قابل توجهی دارد.

 امکانات سیستم جامع حراست و انتظامات

نرم افزار حراست و انتظامات دارای قابلیت های ارزشمند و مفید است که این قابلیت ها برای امنیت بیشتر و کنترل رفت و آمد مورد توجه قرار می گیرد. بیشتر شرکت ها و سازمان های امنیتی به چنین حراست و انتظامات پیشرفته ای نیاز دارند تا بتوانند نظم کاری خود را در دست بگیرند و کنترل لازم را بر سایر امور داشته باشند. نرم افزارهای حفاظتی و حراستی بیشتر برای برخورد با متخلفان مد نظر قرار می گیرند.

شناسایی خودروها و افراد متخلف

در واقع با نرم افزار پلاک خوان این سیستم امکان شناسایی پلاک های متخلف وجود دارد. همچنین پرسنل پیمانکار یا سازمانی نیز در صورت تخلف با این نوع ابزار قابل شناسایی هستند و علاوه بر شناسایی افراد متخلف، امکان ثبت جریمه نقدی برای تخلف های شناسایی شده نیز وجود دارد.

در نهایت اطلاعات حوادث به شکل صورت جلسه ارائه می گردد. با این صورت جلسه تمام اطلاعات مربوط به حادثه و تخلف  مربوطه ثبت خواهد شد. در نهایت نیز این برگه صورتجلسه چاپ شده و صادر می گردد. به عنوان مثال اگر تخلف راننده مربوط به مصرف مواد مخدر باشد، در این صورت جلسه اطلاعات مربوط به نوع مواد مصرفی، آزمایش مربوط به شناسایی مواد و تمام اطلاعات لازم در این زمینه ثبت می گردد.

همانطور که متوجه شدید راهنمایی و رانندگی یکی از ارگان هایی که به شدت از نرم‌افزار کنترل تردد بهره‌مند می‌شود. البته تمامی سازمان های امنیتی به چنین حفاظت و حراست دقیق و کنترل شده نیاز دارند.

شناسایی افراد سابقه دار

زمانی که این نرم‌افزار به گیت ورود و خروج متصل می‌گردد، امکانات و قابلیت های متفاوتی را در اختیار سازمان های حفاظتی امنیتی قرار می دهد. مسافران به ویژه اتباع خارجی هنگام ورود به کشور نیاز به بازدید و بررسی همه جانبه دارند. اول اینکه این نرم افزار امکان عکس گرفتن از افراد در هنگام ورود و خروج را فراهم می ‌کنند. همچنین چهره آن ها را به همراه اطلاعات وارد شده ثبت می نمایند. بنابراین افراد سابقه دار یا متخلف در جریان این بررسی به راحتی قابل شناسایی و پیگیری خواهند بود.

کنترل اطلاعات مربوط به شرکت های پیمانکار

اطلاعات مربوط به قراردادهای شرکت، اطلاعات مربوط به کارمندان شرکت های پیمانکار، اطلاعات مربوط به صادرات یا واردات، اطلاعات مربوط به ماشین آلات و دستگاه‌های وارد شده یا خارج شده از فضای شرکت به کمک نرم افزار حفاظتی و امنیتی ثبت می گردد.

کنترل رفت و آمد کشتی، شناور و اسکله

کنترل رفت و آمد در مرزهای گمرکی کشور نیز اهمیت قابل توجهی دارد. کشتی هایی که برای بارگیری، ورود و خروج کالا به ایران سفر می کنند، نیاز به ثبت اطلاعات دارند، این اطلاعات توسط سیستم جامع حراست و انتظامات دژبان قابل ثبت و ضبط می باشد. همچنین شناورهای موجود در نواحی مرز آبی کشور نیز به پیگیری و بررسی نیاز دارند. اطلاعات این شناگرها به کمک نرم افزار شرکت پیام گستر فاوا قابل ثبت می باشد.

وضعیت کشتی‌ها در اسکله، واگن‌ها و قطارهای باری، اطلاعات کامل  حفاظتی و امنیتی مربوط به کشتی‌ها، اتباع بیگانه که در کشتی وجود دارند به کمک این نرم افزارها مورد بررسی قرار می گیرد.

ثبت شیفت با نرم افزار کنترل رفت و آمد

امکان ثبت اطلاعات در هر شیفت کاری با نرم‌افزارهای حراستی و انتظاماتی وجود دارد. همچنین وضعیت شیفت نگهبانی و اطلاعات مربوط به آن همچون ثبت شیفت و ... توسط نرم افزارهای تردد قابل انجام است. بنابراین هیچگونه خلل و مشکلی در روند شیفت های نگهبانی یا ثبت اطلاعات مربوط به آن وجود نخواهد داشت.

به طور کلی هر سازمان، شرکت و ارگانی که دارای ارباب رجوع باشد، می تواند اطلاعات مربوط به ارباب رجوع همچون تشخیص چهره و ... را از طریق نرم افزارهای کنترل تردد مراجعان به دست آورد و ثبت نماید.

امکان رزرو نوبت نیز با این نرم افزارها قابل انجام است. فرض کنید امکان ملاقات با فرد مربوطه در سازمان برای ارباب رجوع وجود نداشته باشد. در چنین حالتی رزرو نوبت به کمک نرم افزارها قابل انجام است. در نتیجه فرد ناشناس در تایم مشخص شده رزرو به سازمان مربوطه مراجعه کرده و از امکان ملاقات بهره مند می گردد.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha