• چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 00061784558
  • خبرنگار : 71656

همراه با جزییات مراسم تشییع پیکر نقاش معاصر کشورمان

داستان مرگ علی گلستانه

داستان مرگ علی گلستانه

علی گلستانه، هنرمند نقاش کشورمان که چهارشنبه، ۱۴ مهر ماه به دلیل عوارض ناشی از کرونا دار فانی را وداع گفت، به مدت ۱۰ روز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان توس تهران بستری بود.

حمید شاهرخ، مترجم، عکاس و از دوستان نزدیک علی گلستانه که در روزهای پایانی عمر در کنارش بود، درباره محل فوت این هنرمند، به ایسنا گفت: « علی گلستانه پس از بازگشت به ایران سال‌ها بود در تهران زندگی می‌کرد و همین‌جا هم وداع کرد»

به گفته وی خبر درگذشت علی گلستانه، ساعت هفت صبح چهارشنبه (۱۴ مهر ماه) از طریق تماسی تلفنی به همسر این هنرمند اطلاع داده شده است. این هنرمند که به اصرار همسرش در بیمارستان بستری بود، درست زمانی که مقدمات بازگشتش از بیمارستان به منزل فراهم شده بود، چهره در رخ خاک کشید.

شاهرخ درباره مراحل درمان علی گلستانه چنین توضیح داد: ما او را به بیمارستان توس برده بودیم. ابتدا اسکن ریه انجام گرفت و با وجود این‌که واکسنش را کامل زده بود و اسکن ریه نشان می‌داد که مبتلا به کرونا نیست، حس کردیم باید در بیمارستان بستری شود. فردای روز بستری یک آزمایش خیلی جدی‌تر ازش گرفتند که نتیجه این آزمایش نشان داد که ایشان مبتلا به کرونا است. در آی.سی.یو بستری بود تا اینکه در آخرین مراحل تشخیص داده شد که بهتر است در خانه خودشان استراحت کند. مقدمات آمدن آقای گلستانه به خانه آماده شده بود تا اینکه امروز صبح از بیمارستان تماس گرفتند و خبر فوتش را دادند. ایشان صاحب ۳ فرزند است که یکی از فرزندانش در خارج از ایران زندگی می‌کند.

حمید شاهرخ و علی گلستانه

وی درباره زمان و مکان برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر علی گلستانه، اضافه کرد: «پیکرش هم اینک برای انجام مراحل اولیه به بهشت زهرا (س) منتقل شده و قرار است فردا ـ پنجشنبه ـ به طالقان برده و در آنجا به خاک سپرده شود.»

به گفته حمید شاهرخ هیچ مراسمی به دلیل شرایط کرونا در تهران برگزار نخواهد شد و طبق تصمیم‌گیری نهایی اولویت با شهر طالقان است.

شاهرخ در انتهای گفت‌وگو ضمن اشاره به این نکته که علی گلستانه عاشق کارش بوده است، گفت: «او حداقل روزی شش الی هفت ساعت نقاشی می‌کرد و خستگی ناپذیر بود و چه غریبانه رفت.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۴ ۱۹:۴۷

قابل توجه عزیزانی که می گویند واکسن از مرگ جلوگیری می کند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۴ ۲۱:۰۶

روحشون شاد