• جمعه / ۱۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 00061785306
  • خبرنگار : 50403

امام جمعه تبریز:

تنش بین مسلمانان به نفع استکبار جهانی است/مردم جمهوری آذربایجان در دل ما جای دارند

تنش بین مسلمانان به نفع استکبار جهانی است/مردم جمهوری آذربایجان در دل ما جای دارند

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با اشاره به ارتباط قوی بین مردم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و وجود اشتراکات دینی و فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد: تنش بین کشورهای اسلامی و اختلاف بین مسلمانان به نفع استکبار جهانی و رژیم غاصب صیهونیستی خواهد بود و لذا باید حواسمان جمع باشد؛ اصلا مگر می‌شود مردم ایران و آذربایجان از یکدیگر جدا شوند در حالی‌که مردم آذربایجان در قلب ما جا دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه‌ی این هفته‌ی تبریز ضمن تبریک انتصاب رئیس جدید رسانه‌ی ملی با اشاره به اولویت‌های مورد تاکید رهبر انقلاب برای صداوسیما، اظهار کرد: هدایت فرهنگی و ترویج آموزه‌های قرآنی باید مورد توجه صداوسیما قرار گیرد و رسانه‌ی ملی باید چهره‌های قرآنی مثل سینا طباخی قاری ممتاز تبریزی را که موفق به کسب رتبه‌ی نخست در مسابقات بین المللی کرواسی شده بود، برای تشویق و ترغیب سایر جوانان معرفی کند.

وی ادامه داد: اولویت بعدی مورد تاکید رهبر انقلاب برای رسانه‌ی ملی، تقویت روحیه‌ی انقلابی و احساس هویت بود و صداوسیما باید در کنار انتقال مشکلات مردم و جامعه به گوش مسئولین، باید به مردم امید دهد و نسبت به تقویت احساس هویت و روحیه‌ی انقلابی مردم توجه کند.

وی، ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی را یکی دیگر از موضوعات حائز اهمیت برشمرد و گفت: رسانه‌ی ملی تنها با پخش فیلم‌های خارجی نمی‌تواند سبک زندگی ایرانی-اسلامی را ترویج دهد و باید این موضوع را طبق رهنمودهای رهبر انقلاب در اولویت کاری خود قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم همچنین ایجاد همبستگی، وحدت و اتحاد بین همه‌ی آحاد مردم و جریان‌های سیاسی  را یکی دیگر از اولویت‌های مورد تاکید رهبر انقلاب برای رسانه‌ی ملی عنوان کرد و از این نهاد خواست در این خصوص توجه کرده و اهتمام فراوانی را به خرج دهد.

هم‌افزایی سه قوه در مبارزه با فساد

وی در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات دولت سیزدهم و هم‌افزایی بین سه قوه در مبارزه با فساد را نشانه‌های امیدوارکننده برای حل بن‌بست‌های خود ساخته دانست و تاکید کرد: تصویب و اجرای لوایح پیشگیری و رفع وقوع فساد و همدلی و همزبانی بین سه قوه شرط اصلی برای رفع مشکلات است.

وی متذکر شد: انجام سریع واکسیناسیون کرونا، ترخیص کالاهای گمرکات، تلاش دولت برای تسریع در صدور مجوز کسب‌وکار، حذف امضاهای طلایی و همچنین اتخاذ سیاست درست در حل مشکل گرانی کاذب سیمان از جمله اقدامات اعتمادزای دولت بوده است اما رتبه صدم ایران در بین ۱۸۰ کشور در فراهم کردن شرایط کسب‌وکار اصلا رتبه‌ی خوبی نیست و باید برای بهبود این روند تلاش کرد.

اقدامات شایسته‌ی  رئیس جمهوری

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی رئیس جمهوری گفت: سفرهای صبح جمعه‌ی رئیس جمهوری، حضور در استان های مختلف، رسیدگی به مشکلات و گوش‌دادن به حرف دردمندان اقدامات بسیار ارزشمندی است.

وی، افزایش صادرات را گام مهمی برای افزایش تولید دانست و افزود: شرط اصلی تقویت روابط با همسایگان مخصوصا ۱۵ کشور همسایه باید در اولویت دولت قرار گیرد.

عقلانیت، راه حل مشکلات کشورهای همسایه

امام جمعه تبریز در خصوص اتفاقات اخیر در کشورهای همسایه نیز گفت: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران باید توسط دستگاه دیپلماسی اعلام شود که مواضع بسیار خوبی نیز گفته شده است و ما به‌عنوان نماینده‌ی مردم تبریز و آذربایجان اعلام می‌کنیم که برای حل مشکلات باید با عقلانیت پیش برویم.

امنیت کشورها به صورت عاریه‌ای تامین نمی‌شود

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دانشگاه افسری سپاه پاسداران و تاکید ایشان بر لزوم حفظ امنیت کشورها با اتکا به خود، خطاب به کشورهای همسایه گفت: همسایگان ما باید حق همسایگی را رعایت و خودشان امنیت کشورشان را  تامین کنند و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، اکنون امنیت بسیاری از کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آسیایی عاریه‌ای است اما نمی‌شود امنیت را به واسطه بیگانگان تامین کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم متذکر شد: اگر همسایگان ما دقت می‌کردند، فرمایشات رهبر انقلاب بسیار دلسوزانه و خیرخواهانه و در واقع خطاب به کلیه‌ی کشورها بود که مواظب امنیت خود باشند.

پیام رزمایش‌نیروهای مسلح، صلح برای دوستان و هشدار برای دشمنان 

وی همچنین با قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر برگزاری رزمایش‌های اخیر، گفت: پیام این رزمایش‌ها صلح و دوستی برای دوستان و هشدار به بیگانگان مخصوصا فتنه‌گری‌های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بود و ما حمایت خود از نیروهای مسلح کشورمان را اعلام کرده و اجازه‌ی هیچ‌گونه تغییر ژئوپولوتیک در منطقه را به هیچ کشوری نخواهیم داد و به همسایگان خود توصیه می‌کنیم که مواظب فتنه انگیزی‌های اسرائیل غاصب و آمریکای جهانخوار باشند. 

دفتر وابسته به رهبر انقلاب در باکو بسته نیست

وی در خصوص انتشار خبر بسته شدن دفتر وابسته به رهبر انقلاب در باکو در بعضی رسانه ها نیز گفت: دفتر وابسته به رهبر انقلاب در باکو بسته نیست و نماینده رهبری در باکو همچنان به مراجعات مردمی رسیدگی می‌کند و ما امیدواریم با رفع موانع کرونایی، شاهد بازگشایی حسینیه باکو نیز باشیم که به‌خاطر رعایت پروتکل‌ها بسته شده بود.

مردم تبریز و آذربایجان مطیع دستورات رهبر هستند

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در پایان سخنان خود تاکید کرد: مردم غیرتمند آذربایجان همواره مطیع اوامر رهبر انقلاب بوده و بدون افراط و تفریط طبق دستورات ایشان حرکت خواهند کرد و برای حراست از خاک پاک ایران همیشه هوشیار و تابع دستورات رهبر خواهند بود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha