• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 00061795388
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۸ مهر

گروسی به دنبال تعامل/دو سناریو برای برجام/پزشکیان و شورای نگهبان

گروسی به دنبال تعامل/دو سناریو برای برجام/پزشکیان و شورای نگهبان

ادامه بررسی لایحه رتبه بندی معلمان/مذاکرات برجامی/ دیدار اعضای جامعه روحانیت مبارز با رئیس جمهور و ... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، در ادامه بررسی های مربوط به لایحه رتبه بندی معلمان، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص این لایحه  را بررسی کرده و در نهایت با تصویب دو ماده ساز و کار ارزشیابی رتبه‌بندی معلمان را تعیین کردند.

همچنین مجلس به پیشنهاد حمیدرضا بابایی مبنی بر اصلاح کل ماده ۳ این لایحه رای مثبت داد و رییس مجلس با توجه به رای نمایندگان اعلام کرد که سایر مواد لایحه نیز به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع می شود تا اصلاحات لازم صورت پذیرد.

پیشنهاد رییس کمیسیون برنامه و بودجه  مبنی بر تغییر عناوین رتبه بندی معلمان هم با موافقت نمایندگان همراه شد که در توضیح پیشنهاد خود گفت: موضوع نظام رتبه‌بندی از سال ۱۳۹۹ معطل مانده و ما باید در کشور یک نظام مستقل برای معلمان ایجاد کنیم. اینکه به شکلی تعبیر شود که با اجرای این قانون معلمان به سرعت به رتبه دانشیاری یا استادی تمام دست پیدا می‌کنند، اشتباه است. در این فرآیند نیز قوانین و مقررات باید اجرا شود و معلمان از پایه آموزشیار و مربی کار خود را آغاز خواهند کرد.

 دیگر اخبار مرتبط با لایحه رتبه بندی معلمان را در لینک های زیر بخوانید.

معلم نباید هیچ دغدغه‌ای جز معلمی داشته باشد

باید از معلمان حمایت کامل و تمام عیار شود

کمیسیون آموزش لایحه رتبه‌بندی معلمان را مجددا اصلاح کرد

لایحه نظام رتبه بندی معلمان هر چه سریع تر در صحن مجلس تصویب شود

***

انتشار مقاله سیدحسین موسویان در میدل ایست آی انگلستان درباره سرنوشت برجام هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

این دیپلمات پیشین کشورمان  دو سناریو برای نجات برجام محتمل میداند و معتقد است که سناریو اول، بهترین گزینه اجرای کامل متن فعلی برجام  بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ است. و سناریوی دوم، می‌تواند آغاز یک روند با اجرای بخشی از برجام و خاتمه آن با تحقق برجام پلاس باشد. در حقیقت برجام از دو بخش اصلی تشکیل شده است. 

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم گفت که طی روزهای آینده برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر خواهد کرد.

رافائل گروسی در گفت وگو با شبکه بلومبرگ در پاسخ به این سوال که آیا با رئیس جمهور ایران هم ملاقات خواهد داشت، گفت: البته اگر او آنقدر مهربان باشد که با من دیدار کند.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

پیشنهاد یک مقام پیشین آمریکا برای دیپلماسی با ایران

برای توقف پیشرفت هسته‌ای ایران هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم

***

دیدار اعضای جامعه روحانیت مبارز با رئیس جمهور هم از خبرهای پربازدید امروز بود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این دیدار با تاکید بر اهتمام دولت برای ارتباط نزدیک و صمیمانه با علما و فرهیختگان حوزه و دانشگاه، گفت: دولت مصمم است از دیدگاه‌ها و نظرات دلسوزانه همه قشرها به ویژه روحانیون در پیشبرد امور کشور و رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم استفاده کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش  هم توضیحاتی درباره دستاوردهای حوزه زیرسطحی ارائه کرد و گفت زیردریایی‌های جدیدی نیز در دست ساخت داریم.

دریادار شهرام ایرانی  با بیان اینکه امروزه بنا به سیاست و تدابیر ابلاغ شده توانسته‌ایم بر قله افتخار بایستیم و با توان داخلی تجهیزات پیچیده‌ای را به کار گیریم، گفت: دستاوردهای امروزه ما در حوزه زیرسطحی در حال استفاده است و به‌زودی زیر دریایی‌های جدیدی نیز در دست ساخت داریم.

مسعود پزشکیان از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ نامه‌ای از سوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتم برای من ارسال نشده است، گفت که باید شورای نگهبان یکبار برای همیشه شاخصهای لازم برای تایید صلاحیت افراد را به صورت شفاف اعلام کند.

توییت مسعود پزشکیان از داوطلبان شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری که صلاحیتش در شورای نگهبان برای حضور در انتخابات تایید نشد، نیز از خبرهای پرمخاطب بود.

وی  با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود با بیان اینکه هیچ نامه‌ای از سوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتم برای من ارسال نشده است، گفت که باید شورای نگهبان یکبار برای همیشه شاخص های لازم برای تایید صلاحیت افراد را به صورت شفاف اعلام کند.

در ادامه ماجرای سوءتفاهم ایجاد شده در روابط تهران و باکو، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هم برای دومین بار طی ماه اخیر با صدور ابلاغیه‌ای شرکت‌های حمل‌ونقل را به توجه دقیق نسبت به تغییر مرزهای جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بعد از جنگ ۴۴ روزه و رعایت دقیق قوانین و حساسیت کشورها در شرایط جدید ملزم کرد.

اظهارات اخیر وزیر میراث فرهنگی درباره مقبره کورش هم واکنش نماینده مردم شیراز در مجلس را در پی داشت.

ابراهیم‌عزیزی تاکید کرد: ما باید به دو موضوع اماکن تاریخی یعنی میراث فرهنگی و مسائل مربوط به مردم توأمان با هم با نگاهی واقع‌بینانه توجه کنیم. باید به این واقعیت توجه کرد که باید در جهت حفظ میراث فرهنگی تلاش کنیم و در کنار آن به امورات مردم هم رسیدگی کرده  و مشکلات آن ها را رفع کنیم.

همچنین می توانید گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (چهار شنبه) بیست و هشتم مهر ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha