• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 00061795464
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

ششمین همایش ملی پلیمر ایران(همپا) به میزبانی دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار می‌شود

ششمین همایش ملی پلیمر ایران(همپا) به میزبانی دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی ششمین همایش ملی پلیمر ایران(همپا)، روزهای پنجم و ششم آبان ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی ششمین همایش ملی پلیمری ایران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این همایش با شعار پژوهش و آموزش تقاضا محور، با رویکرد ارتباط با صنعت و با هدف توسعه و حرکت به سمت صنعتی شکوفا و دانش بنیان، با همکاری انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران و دانشکده مهندسی پلیمر صنعتی سهند تبریز برگزار خواهد شد.

مصطفی رضایی در خصوص بخش‌های مختلف این همایش ادامه داد: ارائه‌ی مقالات پژوهشی کاربردی و فناوری، نشست علمی تخصصی با موضوعات کاربردی و صنعتی در حوزه مهندسی پلیمر، برگزاری بازار ایده و فناوری تحت عنوان ایده بازار مهندسی پلیمر برای طرح چالش‌های پژوهشی صنایع پلیمر کشور در قالب همکاری پژوهشی با دانشگاه‌ها از بخش‌های این همایش است. 

وی افزود: اساتید، دانشجویان، پژوهشگران، متخصصین، صاحبان صنایع و شرکت‌ها از شرکت کنندگان اصلی این همایش هستند که در آن دستاوردهای پژوهشی انجام شده در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی شرکت‌ها و همچنین چالش‌های صنعت پلیمر به اشتراک گذاشته می‌شود.

 رضایی در رابطه کاربردهای پلیمر در صنایع مختلف گفت: صنعت پلیمر به عنوان زیر مجموعه صنایع پایین دستی نفت و پتروشیمی، از جمله صنایعی است که ارزش افزوده بالایی برای کشور ما دارد و به لحاظ علوم و مهندسی جزو علوم و مهندسی‌های نوینی است که در دنیا سرمایه‌گذاری زیادی شده است چراکه در صنایع مختلفی چون پزشکی، الکترونیک، ساختمان سازی، خودرو، غشاهای پلیمری و... کاربرد دارد.

وی در تشریح محورهای همایش خاطرنشان کرد: سنتز پلیمرها و کاتالیست‌ها و مهندسی پلیمریزاسیون، فیزیک پلیمرها، فرایندهای شکل‌دهی پلیمرها، شبیه سازی و مدل سازی سامانه‌های پلیمری، رئولوژی سامانه‌های پلیمری، نانوکامپوزیت‌ها  و نانوهیبریدها و آلیاژهای پلیمری، الاستومری و آمیزه‌های الاستومری، فوم‌ها، چسب‌ها، رنگ‌ها و پوشش‌ها، فیلم‌ها و غشاهای پلیمری، بایوپلیمرها و پلیمرهای تجدیدپذیر و سبز، کاربرد پلیمرها در سامانه‌های تولید و ذخیره انرژی، کاربرد پلیمرها در پزشکی و داروسازی، حسگرها و پلیمرهای هوشمند، بازیافت پلیمرها و محیط زیست از جمله محورهای این همایش هستند.

وی یادآور شد: ۲۰ سخنران مدعو از برجسته‌ترین اساتید پلیمر داخل و خارج کشور، ۵۰ مقاله شفاهی و ۱۰۰ مقاله سخنرانی آفلاین برای این همایش در نظر گرفته شده است.

رئیس پژوهشکده مواد پلیمری دانشگاه صنعتی سهند اضافه کرد: موضوع ایده بازاری را نیز تدوین کردیم که توسط شرکت ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی سهند اجرا خواهد شد؛ ایده‌هایی که مد نظر شرکت‌های اسپانسر این همایش است، به شکل فراخوانی اعلام شده بودند که داوری و اعلام ایده‌های برگزیده در چهارم آبان ماه انجام خواهد شد.

وی در خصوص حامیان این همایش بیان کرد: رسام پلیمر حامی، هافمن، ایمن فراز ارک،  دونار، سازمان منطقه آزاد ارس، بنیاد ملی نخبگان استان، ریخته‌گری تراکتورسازی تبریز از جمله حامیان این همایش هستند که بالغ بر ۲۵ دانشگاه معتبر کشور و همچنین انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران، سیویلیکا و مجله‌ی بسپار نیز در کمیته علمی آن حضور دارند.

وی در پایان تاکید کرد: این همایش طی روزهای پنجم و ششم آبان امسال در دانشگاه صنعتی سهند به صورت مجازی و در بستر ادوب کانکت برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ آدرس وب سایت این همایش http://hampa.sut.ac.ir/fa می‌باشد و لینک مجازی جلسات سخنرانی‌ها در داخل فایل پیوست برنامه سخنرانی‌ها به صورت هایپرلینک در دسترس بوده و شرکت برای عموم علاقمندان از طریق اکانت مهمان نیز امکان پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha