• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 00061801339
  • خبرنگار : 50212

شهردار ساوه انتخاب شد

شهردار ساوه انتخاب شد

ایسنا/مرکزی شهردار ساوه در جلسه امروز شورای شهر انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، امروز پنجشنبه ۶ آبان، با رای اکثریت اعضای شورای شهر ساوه امیررضا یوسفیان که شهردار اسبق شهرهای همدان، زنجان، قائم شهر و دلیجان بوده و سابقه مدیریت شهری در  برخی شهرهای کشور را در کارنامه کاری خود دارد به عنوان شهردار ساوه انتخاب شد. وی پس از طی تشریفات قانونی برای صدور حکم به وزارت کشور معرفی می شود.

شهردار منتخب ساوه متولد ۱۳۴۲ و دارای مدرک دکترای مدیریت عالی کسب و کار و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

با توجه به اینکه ساوه بالای ۲۰۰ هزار نفرجمعیت دارد حکم شهردار این شهر باید به تایید وزیر کشور برسد و نهایتا حکم انتصاب او توسط وزیر کشور صادر می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه در گفت‌وگو با ایسنا، در اینباره اظهار کرد: با انصراف شهردار منتخب قبلی بررسی  گزینه های پیشنهادی قبلی و جدید در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفت و نهایتا هفت گزینه به عنوان نامزد نهایی برای تصدی سکان مدیریت شهری ساوه انتخاب شدند.

احمد حاج امینی افزود: گزینه‌های پیشنهادی جدید به صورت حضوری برای تشریح دیدگاهها و برنامه‌های خود به صحن علنی شورا اقدام کردند و نهایتا با رای اکثریت اعضای شورا، شهردار جدید انتخاب شد.

وی در ادامه تاکید کرد: پاکدستی و سلامت کاری، برخورداری از تخصص و  توانایی در اجرای پروژه‌های عمرانی و تکمیل زیرساخت‌های شهر، اولویت‌های مهم پارلمان محلی ساوه در انتخاب شهردار بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه در ادامه گفت: در حوزه مدیریت صحیح شهری، با توجه به وضعیت موجود شهرداری که با محدودیت در اعتبارات مواجه است می طلبد تا شهردار جدید با توانی مضاعف و مدیریت درست وضع موجود را ساماندهی کند.

گفتنی است در تاریخ ۱۰ شهریورماه "محمدرضا گل‌محمدی"  به عنوان شهردار ساوه انتخاب شده بود و برای طی تشریفات اداری به کمیته انطباق و در نهایت صدور حکم به وزارت کشور معرفی شد. کمیته انطباق فرمانداری شهرستان ساوه پس از بررسی لازم در خصوص شهردار منتخب ساوه، او را فاقد سوابق مدیریتی در آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهرداری دانست و واجد شرایط مندرج در این آئین نامه تشخیص نداد.

براین اساس شورای اسلامی شهر ساوه در وقت قانونی خود اقدام به انتخاب گزینه دیگری برای شهرداری ساوه کرد.

با توجه به اینکه ساوه بالای ۲۰۰ هزارنفرجمعیت دارد حکم شهردار این شهر باید به تایید وزیرکشور برسد و نهایتا حکم انتصاب شهردار ساوه را وزیر کشور صادر می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha