• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 00061806684
  • خبرنگار : 50071

خراسان رضوی سرد و بارانی می‌شود

خراسان رضوی سرد و بارانی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به کاهش دمای محسوس و بارش‌های رگباری در سطح استان هشدار داد.

براساس اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی از اواخر وقت امروز استان از نواحی شمال غرب تحت تأثیر سامانه ناپایدار سرد و بارش‌زا قرار می‌گیرد که با گسترش این سیستم طی امروز انتظار می‌رود ضمن افزایش سرعت وزش باد و افزایش ابرناکی شاهد وقوع بارش‌های رگباری باران و در نواحی سردسیر بارش برف، کاهش قابل ملاحظه دما و همچنین تشکیل مه و کاهش دید باشیم. .

 وقوع بارش‌های رگباری که تا قبل از ظهر جمعه ادامه دارد، در برخی نقاط و به‌ویژه در نیمه شمالی با احتمال رعدوبرق و آبگرفتگی خواهد بود. همچنین وقوع بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی استان همراه با تشکیل مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

ماندگاری هوای سرد تا اواسط هفته آینده ادامه دارد. حداکثر دمای روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ درجه و حداقل دمای شبانه بین ۶ تا ۸ درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت و در مناطق سردسیر و کوهستانی دمای حداقل شبانه به کمتر از ۵ درجه سلسیوس زیر صفر نیز خواهد رسید.

 وزش باد شدید در سطح استان در مناطق بادخیز همراه با گردوخاک، کاهش دید و احتمال بروز خسارت خواهد بود. گسترش مه و کاهش قابل ملاحظه دید از اواخر وقت  امروز  آغاز می‌شود و طی روز جمعه  نیز ادامه دارد.

 لغزندگی معابر در محورهای استان به‌ویژه محورهای کوهستانی، احتمال بروز خسارت به سبب وزش باد شدید، همچنین تشکیل مه و کاهش دید در محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه از اواخر وقت پنجشنبه و طی جمعه  از جمله مخاطرات پیش‌بینی شده دیگر تحت تأثیر این سامانه ناپایدار سرد و بارش‌زاست.

همچنین در این اطلاعیه بر مدیریت مصرف منابع انرژی، تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و ... و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به سبب بارش و افزایش شدت وزش باد در سطح استان همچنین به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ای استان به‌ویژه محورهای کوهستانی شمال استان تاکید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha