• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۴:۳۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 00061807272
  • خبرنگار : 71552

آقای وزیر، لطفا شر مشکلات را از سر ژیمناستیک کم کنید!

آقای وزیر، لطفا شر مشکلات را از سر ژیمناستیک کم کنید!

رییس اسبق کمیته‌ مربیان هنری ژیمناستیک گفت: از وزیر ورزش تقاضا دارم که با توجه به اینکه خاک خورده ورزش است نگاه ویژه‌ای به این رشته کند تا شر مشکلات، از سر ژیمناستیک کم شود.

 بیژن جوانبخت در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت نابسامان و بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: در حال حاضر همه چیز در فدراسیون ژیمناستیک بهم ریخته است، مسئولان باید یک تصمیم اساسی برای این رشته بگیرند. چند ماه است که زمان ریاست درگاهی به اتمام رسیده اما او با وجود همه مشکلات، اختلافات، خشم و غصبی که نسبت به خیلی از اعضای خانواده ژیمناستیک نشان داده همچنان بر صندلی ریاست تکیه زده است. هیچ فکری هم برای او نمی‌شود. از این روند عجیب در تعجب هستم.

جوانبخت در ادامه در خصوص آسیب هایی که در این شرایط به رشته ژیمناستیک وارد شده است گفت: آسیب زیادی به مجموعه این رشته رسیده است. افراد زیادی که سال‌ها در این مجموعه زحمت کشیده‌اند اکنون خانه‌نشین شده و مورد غضب قرار گرفته‌اند. در این فدراسیون کارهای خاص انجام شد. اکنون هم درگاهی رد صلاحیت شده اما طبق اساسنامه جدید گویا می‌تواند مجددا ثبت نام کند. نمی‌دانم این چه سیستمی است و این خانم مگر چقدر علاقه‌مندی به این رشته دارد که با وجود نارضایتی اکثر خانواده ژیمناستیک باز هم فدراسیون را رها نمی‌کند.

کارشناس ژیمناستیک افزود: نمی‌گویم درگاهی در این ۴ سال زحمتی نکشیده اما ژیمناستیک یک ورزش دیر بازده است که حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد تا یک قهرمان ملی ساخته شود. اکنون درگاهی همه موفقیت‌هایی کسب شده را منتسب به خود می‌داند و زحمت سایر افراد همچون مربیان، مسئولان و روسای فدراسیون در سال‌های گذشته را زیر سوال می‌برد. او می‌گوید در این ۴ سال قهرمان پرورش داده و در یک قدمی کسب سهمیه المپیک بوده است. سعیدرضا کیخا مگر برای ۴ سال قبل است؟ حداقل او ۲۵ سال در این رشته تلاش کرد و اکنون ثمره سال‌ها تلاشش را می‌خواست بگیرد که متاسفانه با بدشانسی نشد. بهلول‌زاده هم اولین سهمیه المپیک جوانان را کسب کرد اما اکنون خانه نشین شده است. در دراز مدت هم این رشته از این شرایط آسیب خواهد دید که غیر قابل جبران خواهد بود.

جوانبخت افزود: در این شرایط خیلی از ورزشکاران، پیشکسوتان، مربیان و .. دلشکسته و خانه نشین شده‌اند. سفارشم به دوستانی است که تمام قد از درگاهی حمایت کرده و بقیه افراد را متهم می‌کنند که به خاطر منافع خود درگاهی را می‌کوبند. باید بدانند همه از روی عشق و علاقه در این رشته کار کرده و هیچ کس به دنبال منافع شخصی خود نیست. خودم ۱۰ سال مربی تیم ملی بوده‌ام اما جمع دریافتی‌ام از این سمت به ۳ یا ۴ میلیون نمی‌رسد. در دوره درگاهی به زور به من مسئولیتی را سپردند حتی نگذاشتند برنامه‌ها را اجرا کنم. درگاهی حتی طرح‌های ما را قبول نکرد، تنها یک جلسه برگزار شد که معرفی اعضای گروه بود. بودجه‌ای برای این کار در نظر گرفته نشد و به نظرهای ما هم توجهی نشد. اکثر کمیته های دیگر هم همین بودند.

وی در پایان گفت: امیدوارم درگاهی به تفکرات خصمانه خود نسبت به خانواده ژیمناستیک پایان دهد. او هر کجا که می‌نشیند می‌گوید ۴۴ سال در این رشته سابقه دارد و ۱۰ سال مربی تیم ملی بوده است! من نمی‌دانم چه زمانی او مربی تیم ملی بوده که ما نمی دانیم. من از او می‌خواهم شاگردان تیم ملی‌اش را معرفی کند تا ما هم بشناسیم. شاید زمانی عضو تیم ملی بوده باشد اما مربی تیم من یادم نمی‌آید. از وزیر ورزش تقاضا دارم که با توجه به اینکه خاک خورده ورزش است، در ورزش زحمت کشیده و استخوان خورد کرده نگاه ویژه به این ورزش کند و برنامه ریزی درستی برای این رشته کند تا شر مشکلات کنونی از سر ژیمناستیک کم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha