• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 00061818871
  • خبرنگار : 71647

جهان از دریچه‌ی روزنامه‌ها

تاخت و تاز کرونا در آلمان

تاخت و تاز کرونا در آلمان

روزنامه‌های امروز روابط چین و آمریکا، جهان پس از کرونا و موج کرونا در آلمان را مورد بررسی قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان در روز چهارشنبه ـ 26 آبان ماه ـ به روایت آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ به شرح زیر است:

دیدار مجازی چین و آمریکا

تاخت و تاز کرونا در آلمان

اکونومیست روزنامه انگلیس: شی جین پینگ و جو بایدن، وعده کردند، که به گسترش همکاری و نه مقابله میان چین و آمریکا بپردازند. یک دیدار چهره به چهره دو رهبر چین و آمریکا بود. دیداری البته در فضای مجازی و باز البته اشاره ای به دشواری های در راه به این گسترش نشد. مثل مساله تایوان، که به گفته«شی» دخالت آمریکا برای استقلال تایوان، مثل بازی با آتش خواهد بود. اگر چه کاخ سفید می گوید با این همه بایدن، اعتقاد دارد، یک جانبه هم شده باشد، این بن بست را گشوده و تغییر خواهد داد. ساعت هایی بعد از آن، بایدن، اعتبار پرصدای زیر بنایی را امضا کرد. آن چه از کنگره آمریکا خواسته و کنگره به او آری گفته بود. یک اعتبار بلندپروازانه  برای  کشاندن حزب دموکرات به چپ. بودجه ای یک تریلیون دلاری که به گفته آمریکا برای راه سازی، سبزسازی و استقرار  دموکراسی است. دموکراسی، شاید بهانه ای باشد برای دخالت در فرامرزهای آمریکا و آن دورها، بسیار دور تا به تایوان. آن وقت است که خشم چین را سبب خواهد شد و پایانی بر وعده های داده شده در فضای مجازی خواهد بود. در دنیای واقعی، یعنی آن چه«شی» می گوید، آمریکا و بازی با آتش.

موج کرونا در آلمان

تاخت و تاز کرونا در آلمان


فرانکفورتر آلگه ماینه، روزنامه آلمانی نوشت: آخرین موج کووید ۱۹ دارد کشورهای آلمانی زبان را مورد تاخت و تاز قرار می دهد. برای این موج، انگشت اتهام می رود به سوی اتحاد ضد تزریق واکسن در آن جا و راست گراهای تندروی مخالف واکسن. آلمان، اتریش و سوئیس، در اروپای غربی، بیش‌ترین آدم‌های واکسن نزده را تشکیل می‌دهند.

موشک روسی
گاردین هم نگاهی به سرزمین روس دارد و می‌نویسد: روسیه، موشک‌های ضد ماهواره خود را آزمود. موشکی که در فضا، ماهواره خودی را هدف گرفت.
اکونومیست، روزنامه انگلیسی هم نوشت: موشک ضد ماهواره روسی، هراس را در ایستگاه فضایی پراکند.

ترامپ‌ِ فرانسه

تاخت و تاز کرونا در آلمان


لوفیگارو، روزنامه فرانسوی هم نوشت: اریک زمور، سیاستمداری است که می خواهد دانالد ترامپ فرانسه بشود. یک عوامگرای ضد مهاجرت، که در تندروی، مارین لوپن را پس زده است.


در حاشیه خبرهای امروز آمده است:
عصر پس از کرونا

تاخت و تاز کرونا در آلمان


مجموعه نوشته‌هایی با عنوان «جهان به پیش»، در نشریه اکونومیست، می گوید: رقابت در دنیای پس از کرونا، میان آمریکا و چین خواهد بود. رقابتی که عصری تازه ای را رقم خواهد زد. کاریکاتوری است از آلوارو برنیس به طعنه در برابر نقشه دنیا که دست ها با سایه بازی شکل هایی می سازند. نوشته می گوید توسعه سریع دانش در عصر کرونا، نشان می دهد با قدرت دانش و فن آوری، جهان دگرگون خواهد شد. صنعت فن آوری، از دهه هفتاد میلادی چنین خیز بلندی برنداشته بود؛ آن چه در عصر کرونا رخ داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha