• چهارشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 00061831615
  • خبرنگار : 71610

عفو بین‌الملل انتقال کودکان داعشی اردوگاه الهول سوریه به کشورهایشان را خواستار شد

عفو بین‌الملل انتقال کودکان داعشی اردوگاه الهول سوریه به کشورهایشان را خواستار شد

سازمان عفو بین‌الملل نسبت به سرنوشت ۲۷ هزار کودک که در اردوگاه الهول در سوریه نگهداری می‌شوند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای خواستار انتقال دست‌کم ۲۷ هزار کودک متولد شده از خانواده‌های مظنون به همدستی با داعش از سوریه به کشورهای اصلی‌شان شد.

این کودکان به همراه خانواده‌هایشان در اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه نگهداری می‌شوند.

در این بیانیه اشاره شده است که کودکان مذکور در شرایط "وحشتناک، مرگبار و غیر انسانی" قرار دارند.

عفو بین‌الملل در ادامه آورده است: این افراد زیر سن قانونی از سوریه، عراق و بیش از ۶۰ کشور دیگر به صورت خودسرانه در داخل اردوگاه از آزادی محروم شده‌اند و شرایط دشواری برای زندگی دارند.

در همین حال، دیانا سمعان، پژوهشگر عفو ​​بین‌الملل در سوریه در این باره گفت: آنها با مشکلات مختلف و مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: دولت‌ها باید از عدم انجام تعهدات حقوق بشری خود و احترام به حق زندگی کودکان دست بکشند و روند انتقال هرچه سریع‌تر آنها به کشورهایشان را سازماندهی کنند.

عفو بین‌الملل در ادامه بیانیه خود همچنین تأکید کرد که بازگشت به وطن تنها فرصت برای ترک اردوگاه توسط کودکان مذکور به شمار می‌رود.

اردوگاه الهول، در ۱۵ کیلومتری مرزهای مشترک سوریه و عراق واقع شده و بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) وابسته به آمریکا قرار دارد.

در درگیری‌های نیروهای کرد وابسته به آمریکا برای بازپس‌گیری آخرین منطقه تحت کنترل داعش، هزاران نفر از اعضای داعش از صحنه این درگیری فرار کردند. عناصر دستگیر شده داعش به مراکز بازداشت انتقال یافتند اما خانواده‌های آنها به الهول منتقل شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha