• جمعه / ۲۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 00061844496
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرمربی تیم ملی پومسه تکواندو:

توسعه تکواندو نیازمند حمایت مالی صنایع است

توسعه تکواندو نیازمند حمایت مالی صنایع است

ایسنا/اصفهان سرمربی تیم ملی پومسه تکواند با بیان اینکه ورزش تکواندو در کشور از ظرفیت قهرمانی بالایی برخوردار است، گفت: توسعه این ورزش نیازمند حمایت مالی صاحبان صنایع است.

علی سلمانی، عصر امروز (جمعه_۲۶ آذر) در جشن تجلیل از پومسه کاران نوش آباد کاشان، اظهار کرد: استان اصفهان قطب اصلی قهرمانی پومسه ایران و جهان است، اما ورزشکاران این رشته با مشکلات مالی مواجه هستند و حتی هزینه مسابقات را از بودجه شخصی تامین می‌کنند.

وی تصریح کرد: استان پهناور اصفهان یک قطب صنعتی است که صاحبان صنایع با حمایت از ورزشکاران رشته تکواندو این استان می‌توانند نقش موثری در توسعه ورزش ایفا کرده و آینده قهرمانی ایران را در جهان تضمین کنند.

دارنده ۲۵ مدال آسیایی و جهانی پومسه تاکید کرد: جایگاه امروز تکواندو استان اصفهان مدیون بزرگانی چون شهید استاد محمد قورچانی است که با تمام وجود تلاش کردند و باید این مسیر ادامه پیدا کند.

سرمربی تیم ملی پومسه تکواندو با تجلیل از پومسه‌کاران نوش‌آباد گفت: این ورزشکاران آینده درخشان کشور هستند و باعث افتخار است که این تعداد ورزشکار صاحب مدال‌های مسابقات استانی و کشوری در یک شهر کوچک تربیت شده‌اند و امیدواریم این حمایت از ورزشکاران استمرار پیدا کند.

وی تصریح کرد: مشارکت و برنامه‌ریزی هیئت قاسمی نوش‌آباد به‌عنوان یک هیئت مذهبی برای توسعه ورزشی این شهر ستودنی است و امیدوارم این هیئت الگویی برای سایر هیئت‌های مذهبی نیز باشد.

همچنین عضو شورای فنی هیئت تکواندو استان اصفهان تاکید کرد: برنامه‌های فدراسیون جهانی به گونه‌ای تدوین شده است که تکواندو به‌عنوان ورزش همگانی در جهان ترویج شده تا روحیه انگیزه، امید و سلامتی در جامعه ترویج شود.

سلمانی گفت: حمایت مالی یک شرکت تولیدی از تکواندوکاران نوش‌آباد تلاشی قابل تقدیر است و امیدوارم سایر صنایع نیز با حمایت از تیم‌های ورزشی به مسئولیت اجتماعی خود در قبال جامعه عمل کنند.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر نوش‌آباد نیز گفت: شهر سالم و جامعه سالم وابسته به شهروندان سالم است و ضرورت رسیدن به این هدف، توسعه ورزش به ویژه در گروه  کودکان و نوجوانان است.

علی غفاری‌فر اظهار کرد: در شهری که اداره تربیت بدنی ندارد، شورای شهر وظیفه خود می‌داند که از فعالیت‌های ورزشی حمایت کند که با تشکیل شورای ورزش نوش‌آباد این هدف پیگیری می‌شود.

وی افزود: با وجود مشارکت نیکوکاران شهر در توسعه ورزش، اما دستگاه‌های دولتی نیز نباید نسبت به وظیفه و مسئولیت خود کوتاهی کنند و باید از ورزشکاران و فعالیت‌های ورزشی حمایت کنند.

مدیر عامل هیئت قاسمی نوش آباد نیز گفت: هیئت‌های مذهبی به‌عنوان تشکل‌های مردم‌نهاد علاوه بر فعالیت‌های دینی باید در قبال توسعه و رشد فرهنگی و اجتماعی شهروندان منطقه خود، ایفای نقش کنند.

محمود کوهی افزود: تلاش برای توسعه ورزش و فعالیت‌های فرهنگی، تلاش برای حفظ سلامت و امنیت شهروندان و جامعه است و الگوی روشنی از فریضه امر به‌معروف قلمداد می‌شود.

وی تصریح کرد: طی یک دهه از فعالیت باشگاه ورزشی این هیئت، با تلاش شبانه‌روز، نرجس رضایی به‌عنوان مربی باشگاه، تاکنون ۴۰۰  ورزشکار تربیت شده‌اند که در سال گذشته فقط ۱۳ نفر از آنها صاحب مدال قهرمانی در استان اصفهان و کشور شده‌اند.

کوهی با گرامیداشت یاد مجید متقی‌نژاد، تکواندوکار فقید و صاحب سبک این شهر گفت: وقف باید صرف امور اجتماعی و عام‌المنفعه شود بنابراین کمک به توسعه ورزش نیز نوعی از وقف است تا فرزندان جامعه به رشد و تعالی برسند.

به گزارش ایسنا، در این آیین از فاطمه اسحاقی نوش‌آبادی، عضو تیم ملی پومسه ۲۰۲۰ مدارس جهان، عسل سپهوند، درسا محمد پور، ثنا صالحی، هانیه ادبی، مریم سادات سکوت، نرجس هوشمند، زینب چراغ سپهر، کیمیا قنبری، عاطفه مازوچی و مریم طالبی مدال آوران مسابقات پومسه استان اصفهان تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha