• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 00061846002
  • خبرنگار : 50210

نظری عنوان کرد:

حمایت از جهاددانشگاهی استان مرکزی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه

حمایت از جهاددانشگاهی استان مرکزی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه

ایسنا/مرکزی رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: تولد ۸۰۰ نوزاد در مراکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی بسیار امیدوارکننده است.

علیرضا نظری ۲۸ آذرماه در جریان بازدید از مجموعه درمانی تخصصی و فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی، اظهار کرد: بازدید امروز بسیار امیدوارکننده بود، چراکه چه بخواهیم و چه نخواهیم، بخش قابل ملاحظه ای از خانواده های این کشور به لحاظ باروری دارای مشکل هستند که آثار و تبعاتی برای پایداری و ماندگاری زندگی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بخشی از این خانواده ها نیز به لحاظ مالی دچار چالش هستند و این امر مانع مراجعه آنها به چنین مراکزی شده است و برخی نیز امکان مراجعه به مراکز درمانی را ندارند یا اطلاعات جامعی از این ظرفیت ها ندارند تا از آنها استفاده کنند و بر اساس این نیاز جامعه به درستی پاسخ داده نمی شود. میلیون ها زوج نابارور در کشور وجود دارد و تنها درصدی از این خانواده ها موفق به استفاده از خدمات اینگونه مراکز می شوند.

نظری با بیان اینکه در مرکز استان مرکزی این زیرساخت ها فراهم است و هنوز عمر این مرکز به یک دهه نمی رسد، گفت: بر اساس گزارش دریافتی از فعالیت این مجموعه، تولد ۸۰۰ نوزاد در جریان درمان های صورت گرفته در این مرکز اتفاق افتاده که بسیار امیدوارکننده است و شاهد فعالیت مثبت و اثربخش این مرکز هستیم البته لازم است که این مرکز توسعه یابد و مردم با ظرفیت های موجود آن آشنا شوند، اعتماد کنند و شاهد تولدهای بیشتر باشیم.

وی تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد که در بحث صدور بخشی از مجوزهای مورد نیاز مرکز که مشمول اعمال محدودیت ها شده است، حمایت های لازم صورت گیرد تا گرهی از کار این مجموعه باز شود و در ادامه به نیازهای جامعه پاسخ درستی داده شود.

نظری با اشاره به قانون جوانی جمعیت که توسط مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹ تصویب شد، افزود: این قانون به جهت اجرا ابلاغ شده است و در این قانون به پوشش بیمه ای مراکز ناباروری تاکید شده است و لازم است با توجه به حجم مراجعات و هزینه های بالای درمان، چتر بیمه ای در این عرصه گسترده شود و این امر در مواد ۵۰ گانه این قانون دیده شده است. با توجه به زیرساخت ایجاد شده توسط مجلس، بخشی از جامعه که به لحاظ اقتصادی ضعیف هستند می توانند با استفاده از این قانون خدمات لازم را از بخش های دولتی، خصوصی و نیمه دولتی  دریافت کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های موجود یکی از اصل اساسی است، گفت: مجموعه ها به لحاظ ساختمان و تجهیزات، بازه زمانی استفاده مشخصی دارند و اگر این تجهیزات و امکانات در بازه زمانی مشخص مورد استفاده قرار گیرد در واقع هنر مدیریتی نمایش داده شده است ولی در مجموع باید به بهترین شکل از این ظرفیت ها استفاده کرد. در مجموعه درمانی جهاد دانشگاهی نیز اراده لازم برای استفاده حداکثری از ظرفیت ها وجود دارد و قطعا ما نیز برای فعال شدن این ظرفیت ها از این مجموعه حمایت لازم را خواهیم داشت.

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی یک مرکز درآمد هزینه است و باید تدابیری بیندیشد که تا تناسبی در درآمد و هزینه داشته باشد و ضمن خدمات رسانی به مردم و پوشش هزینه ها، از محل درآمد حاصله امکان بروزرسانی تجهیزات و امکانات را نیز داشته باشد.

علیرضا نظری در ادامه از بخش های مختلف مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha