• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 00061859310
  • خبرنگار : 71647

نگاهی به عناوین مهم روزنامه‌های امروز جهان

نگاهی به عناوین مهم روزنامه‌های امروز جهان

تاثیر کرونا بر گسترش فقر در جهان، رقابت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های آمریکا و پیشرفت‌های فضایی انسان در سال جدید، از جمله مهمترین عناوین روزنامه‌های جهان‌اند.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی در شرح مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان در روز سه‌شنبه ـ ۱۴ دی ماه ـ می‌نویسد:


غرق در فقر

نگاهی به عناوین مهم روزنامه‌های امروز جهان


نگاه روزنامه‌های انگلیس از جمله گاردین به اثرهای کروناست. دیگر پولی نمانده است، عنوان یک گاردین است. سریلانکا، به سبب بحران حاصل از کرونا، بر لبه ورشکستگی است. در آنجا نیم میلیون تن با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در فقر، غرق شده‌اند. بانک جهانی این را می‌گوید.
و اینکه: دانشمندان می‌گویند قرنطینه طولانی مدت، آسیب بسیار به بار می‌آورد. راهی دراز برای رهایی از آن آسیب‌ها مانده است. انگلیس هم می‌گوید دیگر چیزی برای اعمال محدودیت بیشتر نمانده است.

هند آماده مهار امیکرون است؟ هند از موج ویروس دلتای ویرانگر، درس‌های بسیار آموخت.


سال وحشت

نگاهی به عناوین مهم روزنامه‌های امروز جهان


روزنامه‌های آمریکا، نگاه به انتخابات ریاست جمهوری در راه دارند. از جمله وال استریت جورنال در آمریکا. البته اکونومیست هم در انگلیس نوشته است: سال در پیش، سال رعب‌آوری برای دموکرات‌ها خواهد بود. در پایان سال ۲۰۲۲ به احتمال فزاینده‌ای، چرخش آمریکا، رو به دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان خواهد بود. جمهوری‌خواهان قصد جارو کردن اکثریت‌ها در مجالس آمریکا را دارند. فرار آمریکا از افغانستان، ضربه کاری و مرگبارش را بر دموکرات‌ها فرود آورد.
جدا از آن وال ستریت جورنال نگاه به سالخوردگان ایتالیا دارد. دو سال خانه‌نشین شدن با یک راحت باش کوتاه، باز کریسمس و جشن‌های سال ۲۰۲۲ را از دست دادند. در خانه‌های سالمندان، آن‌ها هنوز در انتظار راحت باش دیگری هستند.


جایزه بزرگ

نگاهی به عناوین مهم روزنامه‌های امروز جهان

وال اسریت جورنال در آمریکا و همچنین روزنامه‌های ایتالیا نوشتند: این سیاستمدار در چنگ بیماری و مسایل بسیار قانونی است و پرتنفرترین چهره سیاسی ایتالیا هم هست با این همه، پس از سه دوره آمدن و رانده شدن از تخت نخست وزیری باز دارد می آید. برلوسکونی این بار او چشم به تخت ریاست جمهوری ایتالیا دارد. مردی که هفتاد بار در برابر دادگاه به میز محاکمه فرا خوانده شده است. رشوه دادن و اخاذی او از سیاستمداران در ایتالیا در فهرست انبوه اتهام های او است. انگار باکی نیست او در پی جایزه بزرگ است.

در حاشیه خبرخوانی امروز آلبرت کوچویی آمده است:

شلیک به سوی ماه

نگاهی به عناوین مهم روزنامه‌های امروز جهان


با این عنوان روزنامه ال پائیس و با آن دیگر روزنامه‌های اسپانیا نگاه به آن بالا دارند. اگر چه فیلم پرصدای دی کاپریو می گوید به آن بالا نگاه نکن. ماموریت ها برای کندوکاو در ماه، بالا گرفته است. تلاش دیگر، حفظ خانه‌مان زمین، از یورش سیارک‌ها و همچنین حمله دنباله‌دارهاست. دانش فضایی در سال ۲۰۲۲ بهانه های بسیاری برای هیجان دارد. سالی پر نوید و پر اهمیت برای اکتشاف‌های فضایی خواهد بود. آسمان ۲۰۲۲ چیزهای بسیاری برای تماشای ره آوردهای جهان دانش خواهد داشت. ایستگاه فضایی چین با نام «تیان گونگ» از جمله آن‌هاست. سیاره نشین‌های بسیاری از سوی بخش‌های خصوصی آمریکا هم، راهی ماه خواهد شد. راستی شکار زندگی بیگانگان هم خواهد بود و نیز توریسم فضایی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha