• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 00061892009
  • خبرنگار : 71145

اشتاینمایر مجددا رئیس‌جمهوری آلمان شد

اشتاینمایر مجددا رئیس‌جمهوری آلمان شد

مقامات آلمان رسما انتخاب مجدد فرانک والتر اشتاینمایر به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور را اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، مقامات آلمان در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند، فرانک والتر اشتاینمایر برای بار دوم و برای دوره پنج ساله دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور انتخاب شد.

رئیس‌جمهوری آلمان ۷۷ درصد آرا را به دست آورد به عبارتی از مجموع ۱۴۲۵ رای به ۱۰۴۵ رای مجمع فدرال در برلین دست یافت در حالیکه تنها ۱۲ رای باطله وجود داشت.

اشتاینمایر در سخنرانی بعد از انتخابش گفت: من مسؤول هر فردی هستم که در کشور ما زندگی می‌کند. من به هیچ حزبی تعلق ندارم، بله؛ اما من زمانی که مساله مربوط به دموکراسی باشد، بی‌طرف نیستم. هر کسی که برای دموکراسی مبارزه می‌کند من را در کنار خود می‌یابد، و کسانی که به آن حمله می‌کنند من را دشمن خود خواهند یافت.

رئیس جمهوری آلمان خواستار قاطعیت در برابر روسیه شد

 فرانک والتر اشتاینمایر که بار دیگر به مقام ریاست جمهوری آلمان انتخاب شده، در نطق خود در جمع نمایندگان پارلمان این کشور خواستار قاطعیت در برابر روسیه شد.

رئیس جمهوری آلمان گفت: «همانطور که می‌بینیم، صلح امری بدیهی نیست و ما باید همیشه برای حفظ آن از طریق گفتگو تلاش کنیم ولی در صورت لزوم بازدارندگی و قاطعیت نیز لازم است.» 

او که برای پنج سال دیگر به مقام ریاست جمهوری آلمان برگزیده شده، افزود: «ما در آستانه خطر وقوع درگیری نظامی و جنگ در اروپای شرقی هستیم و روسیه مسئول اصلی وضع موجود است.»

اظهارات اشتاینمایر در آستانه سفر اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به اوکراین و روسیه عنوان شد.

اشتاینمایر ۶۶ ساله و از حزب سوسیال دموکرات آلمان پیشتر دو بار وزیر خارجه در دوران آنگلا مرکل، صدراعظم سابق این کشور بود و در سال ۲۰۱۷ به سمت رئیس جمهوری آلمان درآمد که بیشتر یک سمت فرمایشی است.

اشتاینمایر مه گذشته میلادی و زمانی که تمایلش را برای ماندن در سمت فعلی‌اش تا ۲۰۲۷ را اعلام کرد، گفت: نقش ریاست جمهوری یک افتخار و چالشی عظیم است.

این وزیر خارجه سابق آلمان همچنین خودش را وجدان ملت توصیف کرده که گهگاه وارد مناظرات سیاسی می‌شود و در مراسم‌هایی صحبت می‌کند.

وی همچنین بارها درباره افزایش تهدید افراط گرایی راست افراطی در آلمان هشدار داده و با انتقاد از رویدادهای پیش آمده در فرودگاه کابل پس از سقوط این شهر به دست طالبان افغاستان، آن را برای غرب شرم آور دانسته است.

دوران ریاست جمهوری اشتاینمایر با همه گیری و شیوع کرونا در آلمان از آغاز ۲۰۲۰ همراه شد و او نقش "حکم اخلاقی" را در مناظرات مردمی درباره مسائل مربوط به سلامت و بهداشت داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha