• پنجشنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 00061894710

کمبود شدید نیروی کار در البرز

کمبود شدید نیروی کار در البرز

ایسنا/البرز مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: شرایط اشتغال در البرز به گونه‌ای است که به شدت با کمبود نیروی کارگر ساده مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا، حسین فلاح‌نژاد در جلسه کارگروه اشتغال البرز که روز پنجشنبه ۲۸ بهمن در استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال نرخ بیکاری البرز برای اولین بار از میانگین کشوری کمتر شده است، گفت: میانگین نرخ بیکاری در البرز سه دهم درصد نسبت به میانگین کشوری که ۸.۹ درصد است کمتر شده و به ۸.۶ درصد رسیده است.

فلاح نژاد افزود: بیمه شدگان اجباری استان هم در سال جاری  ۳.۳ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.

وی ادامه داد: شرایط اشتغال به گونه‌ای است که به شدت با کمبود نیروی کارگر ساده مواجه هستیم اما در حوزه فارغ التحصیلانی که مهارت لازم برای جذب دارند، مشکلی وجود ندارد. تعدادی از فارغ التحصیلان نیز مهارت‌های لازم را ندارند ولی زمینه‌های مهارت آموزی آنان در تعامل با فنی و حرفه ای فراهم شده که بتوانند به این صورت جذب صنعت شوند.

وی با اشاره به اینکه اکنون حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم، تصریح کرد: روند مقرری بگیران بیمه بیکاری کاهشی است. تعدادی از آن‌ها تمایل به کار ندارند ولی افراد متمایل به کار به واحدهای صنعتی متناسب با شرایط فعلی معرفی می‌شوند یا با معرفی به فنی و حرفه ای و آموزش مهارت‌های لازم به چرخه کار بر می گردند.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه جستجوی شغل  گفت: این سامانه به آدرسshoghl.mcls.gov.ir در کشور و به تبع آن البرز راه اندازی شده و اکنون فعال است و کارفرمایان و کارجویان می‌توانند با ثبت نام در این سامانه فرصت‌های شغلی و مهارت‌های خود را برای جذب در سامانه معرفی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha