• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 00061899906
  • خبرنگار : 71496

لودریان: تحریم‌ها علیه روسیه فورا اجرا خواهند شد

لودریان: تحریم‌ها علیه روسیه فورا اجرا خواهند شد

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به اینکه تحریم‌ها علیه روسیه با فوریت اجرا خواهند شد، گفت: ما درب گفتگو با روسیه را برای جلوگیری از جنگ باز خواهیم گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه امروز (چهارشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: روند اعمال تحریم‌ها علیه روسیه در صورت عدم سازش، تسریع خواهد شد اما ما درب گفتگو با روسیه را برای جلوگیری از جنگ باز خواهیم گذاشت.

لودریان تاکید کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌خواهد اوکراین را به کشوری بدون حاکمیت تبدیل کند.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت: تحریم‌ها علیه روسیه فورا اجرا می‌شوند و احتمال دارد تحریم‌های بیشتری را اعمال کنیم.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان نیز در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: جامعه بین‌الملل در حال محک زدن مسکو در بحران روسیه-اوکراین است.

بربوک گفت: پوتین تلاش می‌کند چرخ تاریخ را در شرق اوکراین به زیان همسایگان خود به عقب برگرداند، او سعی دارد اوکراین را به عنوان یک کشور دارای حاکمیت حذف کند.

وزیرخارجه آلمان در ادامه کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با همتای فرانسوی خود در شهر برلین تاکید کرد: روسیه پس از آنکه برخی کشورهای اروپایی تحریم‌هایی را علیه آن به دلیل به رسمیت شناختن دو جمهوری خودخوانده لوهانسک و دونتسک وضع کردند، در جهان منزوی شد.

بربوک تاکید کرد: روسیه خود را منزوی کرد و جهان پس از بحران فعلی متفاوت خواهد بود.

او افزود: ما تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کردیم که در آنها برخی شرکت‌ها، بانک‌ها و اشخاصی که در نقض حاکمیت اوکراین دست داشتند، هدف قرار گرفتند.

روابط روسیه با کشورهای غربی در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به رهبری آمریکا اخیرا به دلیل افزایش حضور نظامی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه و به بهانه حمایت از اوکراین در برابر تهدید احتمالی روسیه، دچار تنش شده است. 

روسیه بارها تکرار کرده که قصد آغاز هیچگونه عملیاتی را علیه اوکراین ندارد و تمامی گزارش‌ها دال بر این مساله دروغ بوده و هدف از آنها افزایش تنش در منطقه و تشدید اظهارات خصمانه علیه روسیه است.

روسیه این موضعگیری‌ها را مقدمه‌ای برای تحمیل تحریم‌های اقتصادی جدید و توجیهی برای توسعه نفوذ ناتو در شرق می‌داند و با گسترش ناتو در شرق به شدت مخالف بوده و این مساله را تهدیدی برای امنیت ملی روسیه می‌داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۰۰:۰۶

پوتین مال جنگ کردن نیست . این خط و این نشونه. ی چیزی از روسیه تزاری شنیده توهم برش داشته. اقتصاد کشورش بدتر از اقتصاد ایرانه .واقعا اگر هنری داره بره اقتصاد کشورش رو رونق بده .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۰۶:۳۹

روسیه ایران قطر و...شیرهای گاز را بر اروپا ببندند تا اروپا یخ بزند الابرکت الله

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۰۹:۰۲

فرانسه، نمی‌تواند با جنگ افروزی در منطقه و دخالت در اوکراین بحران فقر و حقوق بشر، و دموکراسی دروغین را، شعار دهد، دموکراسی در فرانسه خیلی وقت است، مرده است....