• جمعه / ۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۱:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 00061901103
  • خبرنگار : 71660

اردوغان: واکنش ناتو و کشورهای غربی به روسیه "قاطعانه" نبوده است

اردوغان: واکنش ناتو و کشورهای غربی به روسیه "قاطعانه" نبوده است

رجب طیب اردوغان امروز (جمعه) گفت که واکنش ناتو و کشورهای غربی به حمله روسیه به اوکراین "قاطع و مصمم" نبوده است و افزود که امیدوار است نشست ناتو در روز جمعه منجر به "رویکرد مصمم‌تری" از سوی این ائتلاف شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه عضو ناتو، با اوکراین و روسیه در دریای سیاه هم مرز است و روابط خوبی با هر دو کشور دارد. این کشور (ترکیه) از روسیه خواسته است تا به حمله خود پایان دهد و همچنین از "تمامیت ارضی اوکراین" حمایت کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امروز در استانبول عنوان کرد: چنین اتفاقی نباید به یک موج "محکومیت عادی" بدل شود. ناتو باید "گام‌ قاطع‌تری" برمی‌داشت.

وی به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا و تمام کشورهای غربی "موضع قاطع و جدی" نشان ندادند. همه آن‌ها دائما به اوکراین مشاوره می‌دهند. در حقیقت، نمی‌توان با نصحیت به جایی رسید. وقتی به گام‌های انجام شده نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که هیچ گامی برداشته نشده است.

با وجود موجی از تحریم‌های غرب علیه روسیه، ترکیه اعلام کرده است که با چنین اقداماتی مخالف است. این کشور (ترکیه) در مواضع خود از واژه "محکوم کردن" اقدامات روسیه اجتناب کرده و در عوض می‌گوید که حمله روسیه به اوکراین "غیر قابل قبول" است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه از اجرای عملیات نظامی در منطقه دونباس در شرق اوکراین، که شامل مناطق لوهانسک و دونتسک است، خبر داد. در مقابل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از شورای امنیت ملی و دفاع کشورش خواست تا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین در این کشور حکومت نظامی اعلام کند.

ولودیمیر زلنسکی امروز از اروپا خواست تا "اقدامات سریع‌تر و شدیدی" را نسبت به اعمال تحریم علیه روسیه انجام دهند.

در یک تماس تلفنی، وزیر دفاع ترکیه به همتای اوکراینی خود گفت که آنکارا آماده است تا "کمک‌های بشردوستانه" را به اوکراین ارائه دهد.

دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین همچنین گفت که او با همتای ترکیه‌ای خود درخصوص "گام‌های عملی جهت تقویت قابلیت‌های دفاعی اوکراین" گفت‌وگو کرده است.

روز پنجشنبه، اردوغان که پیشتر پیشنهاد میانجیگری درخصوص این بحران را داده بود، گفت که از تهاجم مسکو "صمیمانه ابراز تاسف کرد" و گفت این اتفاق "ضربه سنگینی" به صلح منطقه زده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۰:۳۹

هر آزادی خواهی باید این حمله را محکوم کنه آفرین بر اردوغان که جربزه محکوم کردن اقدام سخیف پوتین را داره پوتین به تمامیت ارضی اوکراین تجاوز کرده و مسؤول ریختن خون سربازان اوکراینی و مردم بی گناه اوکراینه و باید مجازات بشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۲:۵۳

یاشاسین اردوغان قابل توجه مسولان

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۹:۵۷

مرگ بر اردوغان کذاب و دورو

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۲:۲۳

درودبر اردوغان

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۳:۳۹

اردوغان خودش دستش به خون هزاران سوری الودس.النم قسمتی از خاک سوریه وعراق رو در اشغال داره وبااسداییل هم سروسری داره نفت سوریه رو داره به یغما میبره درلیبی نیروپیاده کرده و.........هزاران کثافت کاری دیگه که زبان قاصره از گفتن انها اردوغان برو خودتو جمع کن در جنگ قره باغ هم خودتو خوب نشون دادی اره قارداش

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۵:۵۴

اردوغان یروز بخاطر ریختن خون کوردهای سوری وعراق اعدامت میکنیم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۷:۰۹

کردهای سوریه به تو چه ربطی دارن؟ اینجا ایرانه . فقط در مورد ایران حرف بزن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۰۹:۴۶

به توچه ربطی داره ۰۰من کردم هرجای دنیا کردی باشه به من ربطی داره رجب ۰۰۰۰ اعدام میشود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۷:۵۳

سلام چوب خدا بیصدا هست وقتی اکراین با آمریکا همکاری می کنند جون صد خوردی از مسافران دانشجوی ایران با اسارت گرفتن در هوا پیما مسافر بری ونصب رادار موشک کروز . می گیره باید این روز گرفتار بشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۸:۲۸

مثلاتوبخای قاطع باشی چ غلطی میتونی بکنی؟بازاین ننه عروس دوکلوم...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۳:۱۸

دروغگو جنگ طلب پوتین درود بر اردوغان با عرضه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۸:۴۸

اردوغان فقط دروغ زیاد میگه . و رفتارش مثل دلالهاست از هرطرف باد بیاد میره اونور. خودش هزارتا گند زده توی لیبی حالا داره یه چیز دیگه میگه اذربایجان و ایران رو داشت بجون هم میانداخت . از داعش نفت میخرید .تروریستهارو از طریق ترکیه منتقل میکنه .کلا کارهاش خنده داره

avatar

به نظرم روسیه چاره ای نداشت تا غربی ها حاضر شن پای میز مذاکره بشینن. اوکراینی ها که نصفشون می خوان به سرزمین مادریشون برگردن. یک بار رای کردن در کریمه با اختلاف بالا مردمش خواستن به سرزمین مادریشون برگردن آزادی خواهی یعنی همین که مردم یک سرزمین آزاد باشن به کشور مادریشون ملحق شن یا نشن. چرا اوکراین شکنجه می کنه مخالفاشو!؟ کدوم آزادی خواه اومد تو این چند سال بگه دولت اوکراین شما محکومید به دلیل نقض قوانین حقوق بشر؟! غرب که شریک اوکراینه و رسانه ها 90 درصد برای غرب هستند.و رسانه ها می توانند هر مدل خبری را به نقع جناح خود بسازند. از ایسنا می خوام کامنت ها را عادلانه بگذارد و فقط کامنت های طرفدارای اوکراینی و غربی را نگذارد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۹:۲۸

تروریست و قاچاقچی ها باید در تمام دنیا نابود بشن که عامل فساد اقتصادی امنیتی در داخل کشور و کشور های همسایه هستند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۹:۳۳

روسیه یک تجاوزگر است سازمان ملل چرا ساکت است مردم اوکراین مقاومت کنند روسیه شکست می خورد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۶:۲۱

داداش خیلی خندیدیم بسه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۹:۵۳

درود بر رهبرمان که غربی های بی وجدان رامیشناخت ونگذلشت عین اوکراین بدبخت شویم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۱:۱۳

دمش گرم. از مهاجم حمایت نکرده.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۱:۱۹

نه اردوغان پادشاه امپراطوری عثمانی است و نه اختلاف روسیه و اکراین مانند سوریه و عراق است که گاه و بی گاه ترکیه با هر حمله بخشی از خاک سوریه و عراق را اشغال کند و چون عضو ناتوست آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد این عملکرد ترکیه خاموش و بیصدا هستند.....ما هرگزسیاه نه به روسیه کاری داریم و نه به اکراین....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۴:۵۷

اردوعان ثابت کرده سرسپرده نیست و در عین شجاعت سیاستمدار و اقتصاددان بسیار زیرکی است.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۶:۳۳

اردوغان صلح طلب چرا خاک سوریه و عراق را اشغال کرده و مردم بی گناه را بمباران میکنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۷:۲۹

سیاست خیلی کثیفه آمریکا و ناتو اوکراین رو شیر کردن ولی موقع عمل پشتش رو خالی کردن بیچاره فقط مردم بی دفاع قتل عام میشن از یکطرف هم که تمام رسانه های دنیا اخبار اوکراین رو رسانه ای میکنم کشورهای قاتلی مثل عربستان و همپیمانانش با چراغ سبز آمریکا و اسراییل مردم بی دفاع یمن رو میکوبن ولی صدایی از کسی در نمیاد انگار مردم یمن نیجریه سوریه عراق مسلمانان میانمار و...... انسان نبودن . فارغ از دین و مذهب همه انسان هستیم و هر گونه وحشی گری و جنگ رو محکوم میکنیم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۲۱:۴۰

درودبراردوغان.بزرگ.